Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-29@11:41:56 GMT

به همدیگر یاد بدهیم چگونه از محیط زیست خود محافظت کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۲۶۳۱

به گزارش وانانیوز، 

 علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر در یادداشتی به مناسبت روز طبیعت در کانال تلگرامی خود، نوشت:

«نوروز و بهاری دیگر از راه آمده است. سری به طبیعت می‌زنیم. سفر می‌کنیم. چه خوب است که طبیعت و محیط زیستی که در آن به تفرج می‌پردازیم، قبل و بعد از حضور ما اگر پاکیزه‌تر نشده، آلوده‌تر نشده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ساله عکس‌ها و فیلم‌های زیادی در فضای مجازی از انباشته شدن زباله‌ها و به خصوص زباله‌های تجزیه ناپذیر درکنار رودخانه‌ها، ساحل دریاها، شن‌زارهای کویری، پارک‌ها، پیاده‌روها و بسیاری از اماکن عمومی دست به دست می‌شود که نه تنها دل هر دوستدار محیط زیست و بلکه دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

صحبت از بی‌فرهنگی و مقصر دانستن دولت یا مردم نیست که کم و بیش در فضای مجازی و نشریات مطرح می‌شود. ولی آیا بسنده کردن به مباحث نظری برای حفظ محیط زیست کفایت می کند؟ اگر صرفا این مباحث موثر بود دیگر شاهد تصاویر دلخراش از تخریب محیط زیست و انباشته شدن زباله های تجزیه ناپذیر نبودیم. شاید باید چاره دیگری بیندیشیم و در کنار مباحث نظری، راهکارهای عملی را نیز در نظر بگیریم و به عنوان کوچکترین عضو از جامعه آستین بالا بزنیم و با انتقال آگاهی به اطرافیان سعی کنیم تا اندک اندک و از هسته های کوچک خانواده و اطرافیان راهکارهای عملی را پیاده سازی و دیگران را تشویق به اجرای این راهکارها کنیم.

شاید لازم است انتقال و بهبود فرهنگ حفظ محیط زیست را تنها به گردن فلان سازمان و فلان دولت و این و آن نیندازیم و همزمان و موازی با حرکت کل به جزء، از جزء به کل هم حرکت کنیم و قدمی حتی کوچک در راستای حفظ محیط زیست برداریم. چه بسا که این قدم های کوچک می توانند سهمی بزرگ در حفظ محیط زیست داشته باشند و یا حتی در ابعاد وسیع به رشد فرهنگ زیست محیطی جامعه کمک شایانی کند.

صرفا عکس گرفتن و یا فیلم برداری از صحنه های تخریب محیط زیست و انتشار این عکس ها و فیلم ها در فضای مجازی و افسوس خوردن دردی را دوا نمی کند. باید به همدیگر یاد بدهیم و از همدیگر یاد بگیریم که چگونه از محیط زیست خود محافظت کنیم. سیاست های کلان دولت ها و ارگان های مربوطه یقینا تاثیر بسیار زیادی در حفظ محیط زیست خواهد داشت اما نباید از نقش خود و سهم خود به عنوان کوچک ترین جزء در حفظ محیط زیست غافل شویم.

سیزدهم فروردین روزطبیعت است. روز آشتی با طبیعت و نه جنگ با آن. بیاییم این بار که سیزدهم فروردین را بیرون از خانه و در طبیعت به همراه خانواده و دوستان و آشنایان می گذرانیم، بیشتر به فکر محیط پیرامون خود باشیم. مساله محیطزیست را جدی بگیریم و هنگام ترک یک محل اطمینان بیابیم که اثری از آلودگی از خود بر جای نگذاشته‌ایم. یادمان باشد طبیعت امانت آیندگان است نه میراث گذشتگان.»

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است