Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 15 فرد متخلف در مدت تعطیلات نوروزی به علت برداشت بی رویه گیاهان خوراکی و دارویی از عرصه های طبیعی شناسایی و تحویل مراجع قانونی داده شدند.

سرهنگ غلامرضا فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این رابطه یک تن گیاهان خوراکی و دارویی شامل پیچک، تره و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از این افراد متخلف کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه در این راستا 10 خودرو متخلف نیز توقیف شده است، افزود: بیشتر این متخلفان را افراد غیر بومی استان های کردستان و کرمانشاه هستند که با ورود به رویشگاه های استان ایلام اقدام به برداشت بی رویه و غیر اصولی این گیاهان کرده اند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از مردم خواست از برداشت گیاهان دارویی و خوراکی به مقدار زیاد خودداری کنند و هنگام برداشت این گیاهان مواظب باشند که گیاه با پیاز و ریشه آن چیده نشود، چرا که چیدن گیاه با پیاز و ریشه به تدریج باعث نابودی و انقراض گیاه می شود.
فتحی با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به حفاظت و حراست از طبیعت بیشتر از گذشته شده، یادآور شد: در مدت حضور مردم در طبیعت موردی از قطع درختان گزارش و مشاهده نشد اما به مقدار 10 متر مکعب هیزم خشک از مردم ثبت و ضبط شد.
وی گفت: امروز و در روز موسوم به طبیعت 25 تیم گشت و کنترل در عرصه های طبیعی استان حضور دارند و ضمن آموزش های زیست محیطی به گردشگران با متخلفان احتمالی برخورد می کنند.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و 700 هزار هکتار از عرصه های 2 میلیون هکتاری استان ایلام را عرصه های طبیعی و ملی تشکیل داده است.
7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست دادگستري گياهان خوراكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه