Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ؛ محمد حسین بازگیر افزود: سال نو شده و زمین در تکاپوی شکفتن و آراستن خود است و این مجالی مناسب برای نونوار شدن احوال و رفتار ما است. طبیعت به رسم دیرین خود باز هم سخاوتمندانه ما را در آغوش خواهد گرفت و با تمام داشته‌هایش به خوبی و شایستگی میزبان ما خواهد بود. درختان و گیاهان، رودخانه‌ها، دشت‌ها و تپه‌ها، کویر و کوهستان، همه در تعامل با ما خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در روز طبیعت اول درباره مسیر و مقصد طبیعت‌گردی اطلاعاتی جمع آوری کنیم و نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسیم، تصریح کرد: در توشه طبیعت‌گردی خود تا جایی که ممکن است از وسایلی که به طبیعت آسیب خواهد زد، اجتناب کنیم. تبر و تیشه و اره و کلنگ و تفنگ و هر ابزار دیگری که می تواند بر علیه طبیعت به کار گرفته شود را از فهرست ملزومات سفر حذف کنیم.

بازگیر افزود: وسیله ی سفر یعنی خودروی خود را معاینه فنی و رفع نقص کنیم و با رعایت قوانین و مقررات به افزایش امنیت سفر و کاهش ترافیک و آلودگی‌ها کمک کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه در طبیعت غیر از جای پا، رد پای دیگری باقی نگذاریم، اظهار کرد: زباله‌ها، شاخه‌های شکسته و بوته‌های کنده شده، خاک دست خورده و سنگ های جابجا شده، سد کردن مسیر آب و انحراف جریان رود، اثر لاستیک خودرو در عمق جنگل و دل دریا رد پاهای خوبی از یک مهمان قدردان نخواهد بود.

بازگیر با تاکید بر اینکه برای وعده‌های غذایی، جوری برنامه ریزی کنیم که نیاز کمتری به برافروختن آتش در طبیعت داشته باشیم، گفت: چنانچه به آتش در طبیعت نیاز پیدا کردیم، فقط به اندازه نیاز آتش بر پا کنیم نه به اندازه چهارشنبه سوری و به جای استفاده از شاخ و برگ اولین درخت دم دست کمی راه برویم و از دوردست تر، هیزم خشک پیدا کنیم و در آخر هم بطور کامل آتش را خاموش کنیم.

وی ادامه داد: زباله‌های خود را جمع آوری کنیم و به مکان مناسبی در محل زندگی خود برگردانیم، فراموش نکنیم که پسماندهای باقیمانده می‌توانند باعث آلودگی آب و خاک، مرگ حیوانات و حتی آتش سوزی جنگل شوند.

به گفته بازگیر بسیاری از گونه‌های حیات وحش در این ایام باردار هستند و فصل زادآوری آن‌هاست، از این رو صدای شلیک گلوله، بوق ماشین و هر سر و صدای خارج از عرفی باعث ایجاد استرس و مشکل برایشان خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست شعر تهران با اشاره به اینکه ما مهمان یکی دو روزه محیطی هستیم که الان میزبان ماست و مالک و صاحب و آخرین مهمان نیستیم، گفت: بعد از ما نیز هموطنان دیگری حق استفاده از آن محیط طبیعی را دارند. علاوه بر آن زیستمندان دیگری از جمله پرندگان و آبزیان و پستاندارانی که طبیعت زیستگاه آن هاست به شدت به لانه و آشیانه‌اشان محتاج هستند.

وی در پایان تاکید کرد: این روزها و این با هم بودن‌ها را فرصت خوبی بدانیم برای آموزش مهربانی و محبت به کودکان و نوجوانان و باور داشته باشیم که اگر فرزندان ما بیاموزند که به یک پرنده یا پروانه بی دفاع ظلم نکند به همنوع خود نیز آسیب نخواهند رساند و اگر حریم یک کبوتر و لانه زنبور برایشان اهمیت یافت به حقوق دیگران نیز متجاوز نخواهند شد.

ایسنا

۷۰۶

رییس اداره محیط زیست شهر تهران محمدحسین بازگیر روز طبیعت حیات وحش

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است

محسن نجفی سولاری تهیه‌کننده برنامه «برمودا» که با اجرای کامران نجف‌زاده از شبکه نسیم پخش می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره این برنامه گفت: فضا برای ساخت «برمودا» به این جهت رو به جلو و پیش رفت تا ما به جامعه این را القا کنیم که با گفت‌وگو سوءتفاهم‌ها حل و برطرف می‌شود.

وی افزود: مهمانان «برمودا» به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که شاید سال‌ها از آنها خبری نبوده و یا نکاتی که هیچ‌وقت فرصت و زمان بیان آنها وجود نداشته بوده و ذهنیت‌هایی نسبت به آن وجود داشته است و ما در یک فضا و محیط گرو صمیمی بتوانیم گفت‌و‌گو کنیم و دل‌ها را به هم نزدیک کنیم.

تهیه‌کننده «برمودا» ادامه داد: ما به‌دنبال این بودیم که با ساخت این برنامه انرژی مثبت را به خانه مردم از جهت اینکه یک نشست صمیمانه و از بعد دیگری به چهره‌هایی که مردم سال‌ها نسبت به آنها حس نوستالژیک، حس قرابت و نزدیکی داشته‌اند تزریق کنیم.

نجفی بیان کرد: فکر می‌کنم طبق آماری که این روز‌ها از مراکز پژوهشی، فضای مجازی و رسانه‌های رسمی منتشر می‌شود توانسته‌ایم به این هدف برسیم.

چرا کامران نجف‌زاده مجری این برنامه شد؟

محسن نجفی در پاسخ به این سوال گفت: طرح ابتدایی و اولیه این برنامه به نام «اتاق مخفی» به کامران نجف‌زاده تعلق دارد و بعد با تغییراتی که در آن اعمال شد به «برمودا» رسید؛ حتماً «برمودا» به‌واسطه حضور کامران نجف‌زاده «برمودا» شده است.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین دلایل ساخت برنامه و فضای گفت‌وگویی که  در داخل آن شکل می‌گیرد حضور نجف‌زاده به واسطۀ تجربه مفصل و زیادی که در حوزه گفت‌وگو، تولید محتوا، حضور در اروپا و آمریکا و حضور در موقعیت‌های مختلف رسانه‌ای در سال‌هایی که خبرنگار بوده است همگون با جنس‌های مختلف مهمان‌های برنامه ما چه در فضای سیاسی، اجتماعی، هنری و اقتصادی تمام آن‌ها را در بر می‌گیرد.

تهیه‌کننده این برنامه ادامه داد: فضایی که ایشان قبلا تجربه کرده به واسطه بعد بین المللی و داخلی آن حتماً از بهترین گزینه‌ها برای اجرای این برنامه بوده‌اند.

برنامه «برمودا» چه تفاوتی با سایر تاک‌شو ها دارد؟

وی در پاسخ به این سوال عنوان کرد: تفاوت «برمودا» با سایر تاک‌شو ها در ساختار، فرم و شکل گفت‌و‌گو هایی است که ما در این برنامه تلاش کردیم که هم به جهت دکور، فرم و محتوایی که روایت می‌شود یک فضای ژورنالیستی باشد.

تهیه‌کننده «برمودا» ادامه داد: ما برخلاف بیشتر تاک‌شو هایی که ساخته می شود به سرغ بعد جدیدی از زندگی افراد و سابقه آنها می رویم؛ این موضوع می تواند برای بیننده و مخاطب حتما جلوه دیگری داشته باشد.

نجفی گفت: تلاش کردیم تا از تمام نقاطی که در گفت و گو های چندین و چندساله مهمانان که چهره‌های سرشناسی هستند دوری کنیم و به زاویه‌های جدیدی بپردازیم که این موضوع با تحقیقات مفصل پیرامون مهمان اتفاق افتاده است و خداروشکر قطعه‌هایی که از این برنامه استخراج می‌شود و حجم مخاطبی که در این ایام کوتاهی که این نوزاد تازه متولد شده به نام «برمودا» منتشر شده نشان‌دهنده این است که مخاطب و عکس العمل آن نسبت به برخی صحبت‌های مهمانان برنامه مشخص می‌کند ما در این مسیر موفق بوده‌ایم.

ملاک «برمودا» برای انتخاب مهمان چیست ؟؛ چرا باید شخصیتی مثل احمد مجد زاده در این برنامه حضور داشته باشد

وی در پاسخ به این سوال بیان کرد: ما، در انتخاب مهمان‌ها تلاش کردیم تا از چهره‌هایی که با آنها خاطره داریم استفاده کنیم، از چهره‌هایی که مردم در طول سال‌ها از آنها ذهنیتی و شناختی داشته‌اند استفاده کنیم و به بعد دیگری از آنها بپردازیم.

تهیه‌کننده این برنامه اظهار داشت: با توجه به ضبط بروز «برمودا» با ما مسائل روز حرکت می‌کنیم و هر اتفاقی که در جامعه منتشر شود مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد که ممکن است سوء تفاهمی بابت آن پیش بی‌آید و نکته‌ای وجود داشته باشد که مخاطب به‌واسطه انتشار آن در فضای مجازی سوء برداشتی از آن داشته باشد ما وظیفه داریم با توجه به بروز بودن «برمودا» آن مسئله را حل کنیم.

وی درباره حضور احمد مجد زاده در این برنامه گفت: وی یک سبقه‌ای دارد، مجدزاده کشتی‌گیر، پهلوان و روحانی ای بوده که به‌واسطه حضور چند دقیقه‌ای در یک برنامه زوایای دیگری از او برای مردم بیان نشده است و وقتی متوجه می‌شویم با یک قهرمان ورزشی و یک کشتی‌گیر قدیمی که در فضای شخصی زندگی‌اش متوجه موضوعات دیگری از این فرد می‌شویم که شاید به دلیل آن تک جمله (جدی می‌فرمایید) موجب شده که سوء برداشتی از چهره واقعی و حقیقی او بشود.

نجفی افزود: ما در این برنامه وظیفه داریم که آن روی سکه احمد مجدزاده را نشان دهیم تا مخاطب متوجه شود او صرف آن تک جمله نیست و سبقه سابقه‌ای دارد و دعوت او به برنامه‌ای در شبکه خبر کارشناس بودن او در حوزه ورزش است اما تنها چیزی که از وی استخراج و دست‌به‌دست می‌شد جمله (جدی می‌فرمایید) او است.

تهیه کننده «برمودا» اظهار کرد: ما در «برمودا» تلاش کردیم نکته‌های دیگری از مجدزاده را نیز نشان بدهیم که خداروشکر با استقبال نیز مواجه شد؛ خیلی از افراد با کامنت‌هایی در فضای مجازی و حقیقی گفته بودند که ما نمی‌دانستیم او به این شکل است و چه قدر خوب که این موضوع مشخص شد.

بزرگ‌ترین نقطه قوت برمودا

وی درباره بزرگ‌ترین نقطه قوت این برنامه گفت: به نظرم بزرگ‌ترین نقطه قوت «برمودا» تعامل با بیننده است، یعنی مخاطبی که این برنامه را تلاش می‌کند احساس می‌کند میزبان برنامه سوالاتی که سالیان سال در ذهن او بوده است را از مهمان برنامه می‌پرسد.

وی گفت: این اتفاقی است که به جهت جامعه‌شناسی و تیم اتاق فکر و نویسندگان برای هر سوژه مدت طولانی وقت می‌گذاشتند تا بتوانند موضوع و سوالات را پخته کنند و به گفت‌و‌گو بنشیند که دلیل روایت و سبک اجرای نجف‌زاده توانست در دل مردم جا پیدا کند.

دیگر خبرها

  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • رضاییان: هواداران بیایند تا فولاد بماند
  • عکس| مهمان ویژه تمرین امروز استقلال چه کسی بود؟
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • آیا مهمان خوبی برای «زمین» هستیم؟