Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@13:29:23 GMT

علائم ویژه افراد تحت استرس شدید

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۳۲۶۲

علائم ویژه افراد تحت استرس شدید

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، استرس عضوی جداناپذیر در زندگی امروزه شده است. با این حال استرس تاثیرات بر بدن می گذارد که چبران ناپذیر است. از جمله علائم استرس عبارتند از :

1- سردرد های آخر هفته:

کاهش ناگهانی استرس باعث سردردهای میگرنی می شود.

2- گرفتگی های عضلانی وحشتناک در دوران قاعدگی:

زنانی که تحت استرس های مزمن هستند دوبرابر زنان دیگر دچار این عارضه می شوند و این امر به دلیل عدم توازن هورمونی اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3- دهان درد:

زخم و درد فک می تواند نشانه دندان قروچه رفتن باشد که معمولا در هنگام خواب اتفاق می افتد و تحت تاثیر ا سترس تشدید می شود. در این حالت بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.

4- خواب های عجیب و غریب:

خواب ها معمولا جنبه مثبت دارند و همین امر سبب می شود که بعد از بیداری احساس بهتری داشته باشیم. اما افرادی که تحت استرس هستند در طول خواب مدام از خواب می پرند و روند خواب آنها دچار اشکال است. خواب خوب و با کیفیت خوابی است که 7 الی 8 ساعت بی وقفه صورت گیرد .

5- خونریزی لثه :

افرادی که تحت استرس هستند بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری های لثه خواهند بود. افزایش مدام هورمون استرس- کورتیزول - باعث ضعف سیستم ایمنی گشته و اجازه می دهد که باکتری ها به لثه آسیب وارد کنند.

6- افزایش جوش صورت:

استرس شدید باعث ضعف اعصاب و بروز التهابات پوستی می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ابتلا به بیماری استرس زنان سبک زندگی سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاره درراه خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کارشناس اداره کل مدیریت بحران و هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز تا پایان هفته به تناوب در پاره‌ای نقاط استان به ویژه در ارتفاعات رگبار باران توام با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با افزایش سرعت وزش باد، در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید همراه با گردوخاک، پیش‌بینی می‌شود. بارندگی‌ها در این بازه عموما به شکل بارش‌های بهاره خواهد بود.
محمد غیوری‌خواه افزود: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی از امروز تا پایان هفته به تناوب در پاره‌ای نقاط استان به ویژه در ارتفاعات رگبار باران توام با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با افزایش سرعت وزش باد، در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید همراه با گردوخاک، پیش‌بینی می‌شود. بارندگی‌ها در این بازه عموما به شکل بارش‌های بهاره خواهد بود.
کارشناس اداره کل مدیریت بحران و هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت، به ویژه در روز‌های سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.
وی افزود: همچنین طی روز‌های سه‌شنبه تا پنجشنبه سرعت وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش یافته و در پاره‌ای از نقاط به ویژه نواحی بادخیز، وزش باد گاهی شدید و با احتمال بروز خسارت، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید افقی همراه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرید!
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • صدور هشدار نارنجی ‌هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • افراد دارای تناسب اندامی که هیچ وقت باشگاه نمی روند این ۷ عادت را دارند
  • بارش‌های بهاره درراه خراسان رضوی