Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزنی علمی ایران در شرق آسیا از اهدای یک هزار و 200 جلد کتاب نفیس ادبی، تاریخی و فرهنگی در مورد ایران به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی سه کشور مالزی، اندونزی و برونئی در جنوب شرق آسیا خبر داد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، عباس قنبری باغستان رایزن علمی ایران در شرق آسیا افزود: این کتابها متعلق به شعرا و مفاخر ادبی ایران در حوزه های مختلف تاریخی ، فرهنگی و ادبی کشور به دو زبان به نگارش درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این آثار نفیس ایرانی به کتابخانه های مرکزی دانشگاههای بزرگ و مراکز پژوهشی- تحقیقاتی مالزی در ماههای بهمن و اسفند 96 در سراسر این کشور اهدا شده است.
قنبری گفت: کتابخانه های دانشگاههای یوام، یوپی ام، یوکی ام، یواس ام، یو تی ام ،موسسه بین المللی مطالعات پیشرفته اسلامی(IAIS)، مرکز مطالعات پیشرفته در مورد اسلام، تمدن و علم دانشگاه یو تی ام(کاسیس)، دانشگاه یو آی تی ام شاه عالم و دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی از مراکز علمی مالزی بودند که این کتاب ها رو دریافت کردند.
به گفته وی، همچنین پیشتر، حدود 500 جلد کتاب نفیس ادبی؛ تاریخی و فرهنگی مربوط به ایران به کتابخانه های دانشگاه های اصلی کشورهای اندونزی و برونئی دارالسلام در جنوب شرق آسیا اهدا شده است.
قنبری افزود: دانشگاه اندونزی، دانشگاه شریف هدایه، دانشگاه محمدیه شعبه جاکارتا و وزارت امور دیانت اندونزیاز جمله مراکزی بودند که این آثارفرهنگی- تاریخی را دریافت کردند.
براین اساس، کتابخانه های مرکزی دانشگاه بین الملل اسلامی برونئی دارالسلام، دانشگاه یو بی دی (برونئی دارالسلام) نیز دریافت کننده این آثار بودند.
قنبری گفت: توزیع این کتاب ها با همکاری نمایندگان دانشجویان ایرانی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی مختلف
در کشورهای مالزی، اندونزی و برونئی و با هدف تقویت روابط علمی- فرهنگی انجام شد که مورد استقبال این کتابخانه های این مراکز علمی نیز قرار گرفت.
دیوان حافظ، بوستان و گلستان سعدی، پرده نای (مولوی)، کیمیای سعادت(غزالی) 1و2، شاهنامه فرودسی، رستم و سهراب، پهلوان جهان(برگزیده شاهنامه فردوسی)، سیصد و شصت و پنج روز (در صحبت مولانا)، شاهکار نگارگری ایران ، رباعیات حکیم عمر خیام و چندین عنوان دیگر از جمله آثار نفیس فرهنگ و هنر ایرانی بودند که در کتابخانه های دانشگاهها و مراکز علمی کشورهای جنوب شرق آسیا قرار گرفتند.
این کتاب ها را پژوهشکده مطالعات اجتماعی و فرهنگی وابسته به معاونت فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اهدا کرده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد.

امیردریادار شهرام ایرانی گفت: در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش های علمی کشور را داریم، دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

دیگر خبرها

  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان