Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@15:32:20 GMT

ثبت بدترین عملکرد اقتصادی عربستان از سال ۲۰۰۹ تاکنون

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۳۹۹۸

ثبت بدترین عملکرد اقتصادی عربستان از سال ۲۰۰۹ تاکنون

آمارها نشان می دهد رشد اقتصاد عربستان در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ به منفی ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، این رشد اقتصادی منفی پس از رشد منفی ۰.۴۳ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ اتفاق می افتد و نشان می دهد اقتصاد عربستان بر خلاف ادعاهای سردمداران خود با مشکلات عمیقی روبروست. رشد منفی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، بدترین عملکرد اقتصادی عربستان از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها نشان می دهد بخش تولید عربستان بیش از سایر بخش ها با مشکل مواجه است و رشد آن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ معادل منفی ۴.۸ درصد بوده است. تولید نفت خام و گاز عربستان رشدی منفی ۴.۹ درصدی را تجربه کرده است. هم چنین رشد بخش خرده فروشی این کشور از ۲.۷ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ به ۰.۸ درصد در سه ماهه چهارم سال کاهش پیدا کرده است.

با این حال به لطف رشد مثبت شش ماهه اول، اقتصاد عربستان در مجموع رشدی ۰.۷۴ درصدی در سال ۲۰۱۷ را تجربه کرد که در مقایسه با رشد ۱.۶۷ درصدی سال گذشته، کاهش آن مشهود است.

اقتصاد عربستان در سال های ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۷ به طور میانگین ۴.۱۷ درصد رشد داشته که بالاترین رقم ثبت شده آن، رشد ۲۴.۲۰ درصدی سه ماهه چهارم سال ۱۹۷۳ و کمترین آن نیز رشدمنفی ۲۰.۷ درصدی سه ماهه چهارم سال ۱۹۸۲ بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه در فروردین ۱۴۰۳، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کرد اظهار کرد: طی فروردین سال‌جاری، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان جابه‌جا شده است که از این میزان جابه‌جایی کالا، ۱۰۱ هزار و ۲۰۶ تن صادرات، ۱۷ هزار و ۱۱۰ تن واردات و ۳۲ هزار و ۶۵۴ تن به ترانزیت کالا از پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در فروردین سال‌جاری تعداد ۲۲ هزار و ۸۲۴ نفر مسافر از پایانه مرزی میرجاوه تردد صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه میزان ترانزیت، صادرات و واردات از پایانه مرزی میرجاوه طی این مدت نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بالای سیستان و بلوچستان در توسعه تجارت با کشورهای منطقه است، یادآور شد: توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حمل‌ونقل بین‌المللی، افزایش مبادلات با کشورهای همسایه و پذیرا بودن خیل عظیم زوار پاکستانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از جمله برخی قابلیت‌های قابل توجه این پایانه مرزی است.

کد خبر 751655

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و آمریکا ۱۰۳ درصد افزایش یافت!
  • تجارت ایران وآمریکا ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • گل‌های استثنایی لالیگا از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۴ که نامزد جایزه پوشکاش شدند (فیلم)
  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲
  • سخنگوی دولت: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، سیاسی نیست / حجم صادرات و واردات افزایش داشته است
  • بهادری جهرمی: نتیجه مدیریت اقتصادیِ سیاسیون رشد ۴۲ درصدی نقدینگی بود
  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه
  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟