Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@15:09:06 GMT

شهروندان با طبیعت مهربان باشند و در پاسداشت آن تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۴۷۳۰

شهروندان با طبیعت مهربان باشند و در پاسداشت آن تلاش کنند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد از همشهریان علاقه مند به محیط زیست خواست به منظور بهره‌مند شدن از محیط زیستی زیبا، سالم و با نشاط، در پاسداشت طبیعت کوشا باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مظلوم پناه در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، ضمن گرامیداشت روز طبیعت در خصوص نکات حائز اهمیت در روز طبیعت اظهار داشت: همشهریان علاقه مند به محیط زیست به منظور بهره‌مند شدن از محیط زیستی زیبا، سالم و با نشاط، در پاسداشت طبیعت کوشا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان با همت و تلاش خود ضمن بهره‌مندی از این موهبت های الهی و ارزش های خدادادی با رعایت اخلاق طبیعت گردی و به کار بستن توصیه های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند و با رعایت توصیه های زیست محیطی و بهداشتی، با ماموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست همکاری کنند.

 رئیس نمایندگی محیط زیست خلیل آباد خطاب به شهروندان افزود: با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را در اماکنی انتخاب کنند که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه های درختان خودداری شود.

مظلوم پناه با بیان اینکه در روز طبیعت، هموطنان تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند، گفت: شهروندان در صورت نیاز به آتش، حتی الامکان از زغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند و حتماً خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند.

وی افزود: همشهریان همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند و بهترین کار هم همراه داشتن گاز پیک نیکی است.

این مقام مسئول از شهروندان خواست کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود ببرند و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به سطل‌های زباله منتقل نمایند و از رها سازی در طبیعت پرهیز کنند.

وی در پایان ضمن تأکید بر جلوگیری از شکار و صید حیات وحش و حمل نکردن هرگونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی، خاطرنشان کرد: به جای شکار حیوانات و چیدن گل‌ها و گیاهان، از آن‌ها عکس بگیرند و سال‌ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۴۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات