Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@23:23:35 GMT

عملکرد فدراسیون تکواندو در سال ۹۶

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۵۷۴۴

عملکرد فدراسیون تکواندو در سال ۹۶

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تکواندو در سال ۹۶ اتفاقات مختلفی از جمله حضور تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی تا مصدومیت شدید کیمیا علیزاده و ابقا پولادگر در پست ریاست فدارسیون و انتخاب فریبرز عسگری به عنوان سرمربی تیم ملی مردان را پشت سر گذاشت.

تیم ملی تکواندو کشورمان زیر نظر فریبرز عسکری در بخش مردان و مهرو کمرانی برای تیم ملی بانوان با ۱۶ تکواندوکار در بازی‌های های کشور‌های اسلامی باکو حاضر شد و توانست با کسب ۱۳ مدال رنگارنگ شامل ۳ طلا،۵ نقره و ۵ برنز بهترین عملکرد را در رشته‌های رزمی کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها داشته باشد که در این میان سهم مردان ۲ مدال طلا،۳ نقره و ۲ برنز و سهم بانوان یک طلا، دو نقره و سه برنز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی تکواندو مردان در این دوره از مسابقات در مکان دوم و با نوان در جایگاه سوم قرار گرفتند.

پس از آنکه مهدی بی باک هدایت تیم ملی تکواندو مردان را بر عهده گرفت در ابتدای سال ۹۶ و در خردادماه همراه با شاگردانش در رقابت‌های جهانی کره جنوبی حاضر شد تا از عنوان قهرمانی ایران دفاع کند، اما با کسب تنها دو نقره و یک نشان برنز در جایگاه سوم جهان ایستاد.

در همین مسابقات بانوان تکواندوکار کشورمان با هدایت مهرو کمرانی حضور داشتند و کیمیا علیزاده موفق به کسب مدال نقره جهان شد و پس از این رقابت‌ها به دلیل آسیب دیدگی مدت زمان طولانی از مسابقات فاصله گرفت و به مداوای مصدومیت‌های خود پرداخت. این فاصله زمانی که از بعد رقابت‌های جهانی با حاشیه‌های مختلف آغاز شد در نهایت ۲۰ بهمن ماه با حضور در رقابت‌های لیگ برتر تکواندو به عنوان نماینده تیم کن روی شیاپ چانگ رفت و با کسب پیروزی آمادگی خود را به حریفان و کادر فنی تیم ملی نشان داد.

پس از این مردان تکواندوکار کشورمان با وجود حاشیه‌های مختلفی که درباره حضور نداشتن بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی در تیم ملی وجو داشت با هدایت بی باک خود را برای حضور در مسابقات گرندپری مسکو آماده می‌کرد و شاگردان بی باک در این دوره از کسب مدال طلا و نقره بازماندند و نخستین گرندپری سال ۲۰۱۷ با یک مدال برنز به پایان رسید.

تیم ملی دانشجویان تکواندو کشورمان به هدایت سید نعمت خلیفه در بیست و نهمین دوره از مسابقات یونیورسیاد جهان توانست در دو بخش پوسمه و کیورگی با کسب ۵ مدال شامل ۴ طلا و یک نقره عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.

در مسابقات هنر‌های رزمی که به میزبانی کشور ترکمنستان برگزار شد تیم ملی تکواندو مردان و بانوان کشورمان با هدایت عسکری و مهرو کمرانی در این رقابت‌ها حاضر شدن و در پایان نمایندگان کشورمان در بخش کیوروگی موفق به کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز شدند و در بخش پومسه نیز ملی‌پوشان یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز برای کشورمان به ارمغان آوردند.

دراین رقابت‌ها مردان کشورمان در بخش مبارزه موفق به کسب ۵ مدال طلا (مهدی اسحاقی، سروش احمدی، مهدی جلالی، عرفان ناظمی و سعید رجبی) و یک نقره (هادی تیران، ولی پور) شدند و زنان کشورمان نیز یک مدال طلا (پریسا جوادی) و ۲ مدال برنز (طیبه پارسا و فاطمه مداحی) را بدست آوردند.

همچنین در بخش پومسه مرجان سلحشوری به مدال طلای انفرادی دست یافت، کوروش بختیار نیز مدال برنز این بخش را کسب کرد. علی سهرابی در رده پنجم و نرگس مینا خانی در رده هفتم قرار گرفت. در بخش تیمی نیز، تیم سه نفره مردان (محمدصادق فتوحی، علی سهرابی و کوروش بختیار) نایب قهرمان شد و تیم سه نفره زنان (مرجان سلحشوری، نرگس مینا خانی و مهسا صادقی) بر سکوی سومی ایستاد.

مرحله دوم مسابقات گرندپری به میزبانی کشور مراکش برگزار شد و تیم ملی تکواندو کشورمان که با ترکیب ۴ نفره فرزان عاشورزاده و محمد کاظمی در وزن ۵۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود در پایان توسط فرزان عاشورزاده موفق به کسب مدال برنز شد.

تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در هفتمین دوره از رقابت‌های جهانی لندن حاضر شد و با کسب یک مدال طلا و دو برنز توانست عنوان چهارمی رقابت‌های جهانی را به نام خود ثبت کند و مهدی پور‌رهنما نیز به عتوان فنی‌ترین بازیکن جهان معرفی شد.

در سومین مرحله مسابقات گرندپری که به میزبانی لندن برگزار شد شاگردان بی باک موفق به کسب یک مدال نقره و یک نشان برنز شدند.

تیم ملی ایران برای مسابقات انتخابی گرنداسلم، با ترکیبی ۱۸ نفره در دو بخش آقایان و بانوان حاضر شد. مهدی بی باک سرمربی تیم ملی مردان حمیدرضا هادیان، هادی تیران، ولی پور و ابراهیم صفری (۵۸- کیلوگرم)، ابوالفضل یعقوبی، میرهاشم حسینی و سروش احمدی (۶۸- کیلوگرم)، مهدی خدابخشی و عرفان ناظمی (۸۰- کیلوگرم) و احمد محمدی (۸۰+ کیلوگرم) را همراه خود داشت.

از سوی دیگر مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی بانوان نیز با ناهید کیانی و سودابه پورصادقی (۴۹- کیلوگرم)، پریسا جوادی و مهسا پورمیرزا (۵۷- کیلوگرم)، مبینا بابالو (۶۷- کیلوگرم)، فاطمه مصطفایی و زهرا پوراسماعیل (۶۷+ کیلوگرم) به میدان رفت.

از این تیم پنج هوگوپوش توانستند نام خود را برای حضور در نخستین دوره گرنداسلم تکواندو به ثبت برسانند. ابوالفضل یعقوبی، ابراهیم صفری و زهر پوراسماعیل با مدال نقره و ناهید کیانی و میرهاشم حسینی با کسب نشان برنز مسافر چین شدند؛ و در نهایت در در فینال مسابقات گرندپری سال ۲۰۱۷ که به میزبانی ساحل عاج برگزار شد تنها عاشورزاده موفق به کسب مدال نقره شد تا پرونده رقابت‌های گرندپری سال ۲۰۱۷ با کسب یک مدال بسته شود.

بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی ۲۰۱۷ که با حضور ۸ تیم برتر جهان و به مدت دو روز در "آبیجان" ساحل عاج برگزار شد و در گروه مردان تیم ملی ایران قهرمان توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. تیم دانشگاه آزاد اسلامی با ترکیب سروش احمدی، هادی تیران، ولی پور، سید حسین احسانی، مهدی خدابخشی، سعید رجبی و عرفان ناظمی با هدایت سیدنعمت خلیفه به عنوان سرمربی به عنوان نماینده ایران در این مسابقات حاضر شد و با ۵ برد متوالی در جایگاه نخست جهان قرار گرفت.

تیم‌ملی پاراتکواندو کشورمان در هفتمین دوره بازی‌های جهانی آیواز موفق شد با کسب ۴ مدال طلا (مهدی پوررهنما، اصغر عزیزی، احمد نریمانی و سعید صادقیان پور) و یک برنز (محمود جعفرزاده) مقتدرانه عنوان نخست را بدست آورد.

در فواصل زمانی این رقابت‌ها که تکواندوکاران کشورمان به عنوان نماینده ایران حضور داشتند همچون سال‌های گذشته رقابت‌های لیگ برتر تواندو در دو بخش مردان و بانوان در حال پیگیری بود تا تیم‌های مختلف با حضور در این مسابقات آمادگی ورزشکاران خود را حفظ کنند و کادر فنی تیم‌های ملی با ارزیابی عملکرد تکواندوکاران، نفرات برتر را زیر نظر داشته باشند.

یکی از مهمترین رویداد‌های فدراسیون تکواندو که در دی ماه سال ۹۶ رخ داد انتخابات ریاست فدراسیون بود. مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون تکواندوی ایران به ریاست محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و با حضور شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در پایان، محمد پولادگر با کسب ۴۱ رأی در سمت ریاست جدید فدراسیون تکواندو ابقا شد؛ و در پایان سال ۹۶ یکی دیگر از اتفاقات مهم این فدراسیون انتخاب سرمربی جدید برای هدایت تیم ملی تکواندو مردان بود که در نهایت فریبرز عسکری پس از مهدی بی باک هدایت مردان تکواندوکار کشورمان را بر عهده گرفت تا برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده کند.

فدراسیون تکواندو در سال ۹۶ اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشت و اکنون آماده رقابت‌های مختلف داخلی و خارجی می‌شود که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

*فروردین ماه

- مسابقات کسب سهمیه المپیک و قهرمانی نوجوانان جهان
- مسابقات آزاد کشوری جوانان و بزرگسالان مردان

*اردیبهشت‌ماه

- بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی جام فجر
- هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی جام باشگاه‌های آسیا

*خردادماه

- مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان (کیوروگی و پومسه)
- مسابقات قهرمانی آسیا پاراتکواندو
- مرحله نخست مسابقات گرندپری

*تیرماه

- آغاز لیگ جوانان و بزرگسالان زنان
- آغاز لیگ برتر و دسته یک پومسه مردان و زنان

*مردادماه

- مرحله دوم مسابقات گرندپری
- بازی‌های آسیایی
- آغاز لیگ دسته یک جوانان و بزرگسالان مردان
- آغاز لیگ برتر جوانان و بزرگسالان مردان

*شهریورماه

- مرحله سوم مسابقات گرندپری
- برگزاری لیگ به شیوه جام جهانی

انتهای پیام/

نگاهی به عملکرد تکواندو در سال 96

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون تکواندو اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بین المللی دوومیدانی دبی| اسماعیل نژاد برنزی شد/ قهرمانی امیریان در رقابت ۸۰۰متر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان برگزاری رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی حمیده اسماعیل نژاد در جایگاه سوم ایستاد.

بر همین اساس این بانوی دوهای سرعت کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۱.۷۴ثانیه در جایگاه سوم رقابت ۱۰۰قرار گیرد و مدال برنز را کسب نماید.

همچنین در جریان برگزاری رقابت ماده ۸۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دبی علی امیریان در جایگاه نخست ۸۰۰متر ایستاد.

بر همین اساس این دونده دوهای  نیمه استقامت کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱:۴۷.۷۴دقیقه زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کرد و طلایی شد. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب چهار مدال مسابقات شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور توسط شناگر کردستانی
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • مسابقات بین المللی دوومیدانی دبی| اسماعیل نژاد برنزی شد/ قهرمانی امیریان در رقابت ۸۰۰متر
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط حمیده اسماعیل‌نژاد
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر