Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@18:16:49 GMT

حافظیه، تخت جمشید و سعدیه در صدر بازدیدهای نوروزی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۶۳۷۰

حافظیه، تخت جمشید و سعدیه در صدر بازدیدهای نوروزی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه حافظیه، تخت جمشید و سعدیه در صدر بازدیدهای نوروزی، گفت: در مجموع یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۸۱ نفر از اماکن گردشگری فارس بازدید کردند.

دکتر مصیب امیری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به آمار بازدیدهای نوروزی در اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت نظر این اداره کل، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: در بازه زمانی 25 اسفند 96 تا پایان روز دوازدهم فروردین جاری یک میلیون و 811 هزار و 781 نفر از اماکن بازدید کردند که مجموعه حافظیه با 484 هزار و 593 نفر بازدید کننده در صدر بازدیدها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهانی تخت جمشید با 400 هزار و 793 نفر بازدید کننده در رتبه دوم و مجموعه فرهنگی سعدیه با 327 هزار و 693 نفر بازدید کننده رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: مجموعه جهانی پاسارگاد با 211 هزار و 545 نفر و ارگ کریم خان زند با 168 هزار و 47 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی است.

 

دکتر امیری افزود: سه میلیون و 694 هزار و 381 نفرشب در واحدهای اقامتی استان نظیر هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ های موقت، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی در بازه زمانی 27 اسفند 96 تا دوازدهم فروردین سال 97 بسر برده اند.

 

وی اظهار داشت: در عرصه بازدید از اماکن گردشگری 21 درصد و در عرصه اقامت نوروزی 32 درصد رشد را نسبت به دوره مشابه شاهد بودیم.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسلام مساجد مسلمانان اعتکاف شیراز ایام نوروز ۹۷ مراسم اعتکاف مسجد ظرفیت های گردشگری شیراز مسجد طراز اسلامی نوروز ۹۷ در شیراز نوروز ۹۷ در فارس ایام نوروز ۹۷ نوروز ۹۷ ارگ کریمخان زند مجموعه جهانی پاسارگاد سعدیه شیراز حافظیه شیراز اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس ظرفیت های گردشگری شیراز ظرفیت های گردشگری فارس پاسارگاد تخت جمشید شیراز کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان‌شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عسکری چاوردی  مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در خصوص مرمت برخی آسیب‌ها در این محوطه اظهار داشت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب‌گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ‌ داده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان‌شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

موزه‌ها شنبه تعطیل است

وی بابیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ‌ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است، اظهار کرد: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده باروهای خشتی نقش رستم برمی‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش باروها و آوارهای رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

 عسکری گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است