Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با تحلیل محتوای اظهارات مقامات اروپایی از جمله «امانوئل ماکرون» و «آنجلا مرکل» و «ترزا می» سران فرانسه و آلمان و انگلیس و اظهارات و مواضع جدید «فدریکا موگرینی»، عیان می‌شود که این ضمائم و ملحقات همان موضوعات مرتبط با اقتدار منطقه‌ای و دفاعی و موشکی ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، اروپایی‌ها و مشخصا «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اگر چه در اوایلِ کوک شدن ساز ناکوک برجامی آمریکا، بر ضرورت حفظ برجام با همین سیاق فعلی پای می‌فشردند، اما اظهارات و مواضع مقامات اتحادیه اروپا در ۶ ماه اخیر حاکی از نوعی همپوشانی آن‌ها با آمریکا در قبال حفظ برجام با افزودن ضمائم و ملحقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته یک تفاوت کوچک در این رابطه میان آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها وجود دارد و آن اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند این ضمائم در قالب فرایند اصلاح و تغییر برجام باشد؛ اروپایی‌ها می‌گویند، این ضمائم در فرآیندی جداگانه لحاظ شود.

اما این ضمائم و ملحقات چیست؟ با تحلیل محتوای اظهارات چند ماه اخیر مقامات اروپایی از جمله «امانوئل ماکرون» و «آنجلا مرکل» و «ترزا می» سران فرانسه و آلمان و انگلیس و اظهارات و مواضع جدید «فدریکا موگرینی»، عیان می‌شود که این ضمائم و ملحقات همان موضوعات مرتبط با اقتدار منطقه‌ای و دفاعی و موشکی ایران است.

موگرینی روز چهارشنبه ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۲ آذر ۹۶) طی سخنانی در پارلمان اروپا صریحا اعلام کرد که در مقدمه توافق ۱۰۴ صفحه‌ای برجام، «نیم جمله‌ای» آن هم به درخواست ایران گنجانده شده ناظر بر اینکه این توافق (برجام) زیربنای constructive engagement یا «تعامل سازنده» است. تعامل سازنده‌ای که از منظر طرف اروپایی و آمریکایی ناظر بر تحدید اقتدار منطقه‌ای و موشکی ایران است و از منظر طرف ایرانی صرفا ناظر بر ایجاد صلح و ثبات در منطقه است؛ نه هیچگونه تفسیر مصداقی دیگر.

این اظهارات موگرینی و سایر مقامات اروپایی را وقتی کنار سخنان سایر مقامات و مسئولان اروپایی می‌گذاریم، نتیجه‌ای جز این حاصل نمی‌شود که اروپایی‌ها نیز به همان اندازه آمریکا برای تحدید توانمندی موشکی و دفاعی ایران البته با تاکتیک متفاوتی، اهتمام دارند و این امر به معنای تایید تلویحی ضرورت تغییر برجام از جانب اروپایی‌هاست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیم جمله برجام موگرینی ماکرون ضمائم برجام پسابرجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران از ۶ تا ۷ ماه مه(۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت) برای دیدار با مقامات بلندپایه ایرانی به ایران سفر می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این نهاد بین‌المللی به این خبرگزاری گفت: ما تایید می‌کنیم که رافائل گروسی، مدیرکل از ۶ تا ۷ مه برای دیدار با مقامات رسمی ارشد ایران به این کشور سفر می‌کند.

پیش از این «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود، در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

به گفته وی،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

دیگر خبرها

  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین