Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@08:03:31 GMT

خشن‌ترین مردم جهان را بشناسید +عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۸۳۲۱

خشن‌ترین مردم جهان را بشناسید +عکس

فوربس می‌نویسد: رئیس جمهور با فرمانداران درباره سلاح صحبت می‌کند، قانونگذاران فلوریدا درباره سلاح صحبت می‌کنند، قانونگذاران ایالت جورجیا درباره اقدام شرکت هواپیمایی دلتا مبنی بر متوقف کردن تخفیف ویژه اعضای انجمن ملی سلاح صحبت می‌کنند، مسئله‌ای که به نظر می‌رسد ما نمی‌توانیم درباره آن توافق داشته باشیم و باید درباره آن به توافق برسیم این است که ما اینجا در کشور آمریکا سلاح‌های خود را دوست داریم و حقیقتا در سال‌های گذشته علاقه با به سلاح‌هایمان رو به افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است: چیزی که درباره آن با یکدیگر به توافق نمی‌رسیم اقدامی است که درباره خشونت با سلاح باید انجام دهیم، زیرا درباره این مطلب که چرا مردم آمریکا خشن‌ترین مردم جهان هستند قادر به توافق نیستیم، موضوع کاملا واضح این است که براساس بررسی اطلاعات انجمن آمار صادرات و واردات مرکز آمار آمریکا، ما سلاح‌های خود را بسیار بیشتر از سایر نقاط دنیا دوست داریم؛ نه تنها این بلکه ما به سلاح‌های آنان نیز علاقه زیادی داریم.

این نشریه آمریکایی افزود: مجموع سلاح‌های گرم تولید شده در آمریکا از سال ۱۹۸۶ تاکنون سه برابر شده است و این آمار بر اساس گزارش سالیانه وزارت دادگستری از «تجارت سلاح‌های گرم در آمریکا» است؛ جمعیت آمریکا در طول این مدت رشدی ۳۵ درصدی داشته و اگر میزان جمعیت نیز مانند افزایش سلاح‌ها رشد داشت جمعیت کنونی آمریکا به جای ۳۲۴ میلیون رقمی معادل ۷۰۰ میلیون بود و ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که بیشترین میزان افزایش سلاح از سال ۲۰۱۲ رخ داده است.

بر اساس این گزارش سلاح‌های دستی وارد شده به آمریکا در طول این چند دهه ۶۳۲ درصد افزایش داشته است و با نگاهی دقیق‌تر به اطلاعات ارائه شده می‌توان برخی از یافته‌های قابل توجه را نیز مشاهده کرد؛

۱. ۶۰ درصد از کل سلاح دستی وارداتی به آمریکا تنها از دو کشور اتریش که اسلحه» گلارک» در آن تولید می‌شود و نیز برزیل که سلاح «تاروس» در آن تولید می‌شود، وارد این کشور می‌شوند.

۲. ۴۷ درصد از این سلاح‌ها تنها از دو فرودگا وارد آمریکا می‌شوند؛ فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد جکسون» آتلانتا و فرودگاه بین‌المللی «اوهر» شیکاگو.

۳. علاقه مردم آمریکا به سلاح‌های دستی وارداتی از این کشور‌ها بسیار زیادتر از سلاح‌های خود آمریکا است.

فوربس در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: در سال ۲۰۱۷ ارزش کل صادرات اسلح دستی آمریکا ۱۲۱ میلیون دلار بوده در حالی‌که ارزش اسلحه‌های دستی وارد شده به این کشور در همین سال ۷۱۷ میلیون دلار بوده است.

میزان

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد