Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@09:14:09 GMT

گفت و گوی عیدانه با قهرمان وزنه برداری المپیک

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۸۴۸۱

گفت و گوی عیدانه با قهرمان وزنه برداری المپیک

به گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بهداد سلیمی کرد آسیابی (زادهٔ 17 آذر 1368 در قائم‌شهر) وزنه‌بردار ایرانی دستهٔ فوق سنگین و دارندهٔ مدال طلای المپیک 2012 لندن است. او تا پیش از رکوردشکنی لاشا تالاخادزه دارنده رکورد یکضرب جهان بود.

بهداد سلیمی سال 96 را آن چنان که باید نتوانست موفقیت آمیز پشت سر بگذارد و با ناداوری هیئت ژوری دستش از رسیدن به مدال نقره رقابت های جهانی وزنه برداری باز ماند تا با ناراحتی سال 96 را به پایان برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* از سال 96 بگو

سال 96 چندان رضایت بخش برایم نبود چرا که در حین برگزاری مسابقات با ناداوری مواجه شدم و به ناحق مدال نقره ام تبدیل به تبدیل شد.از سوی دیگر کسب عنوان قهرمانی در رقابت های جهانی آمریکا برای نخستین بار از طعم و لذت خاصی برخوردار بود.

*تلخ ترین اتفاق سال 96

ناداوری‌ها اتفاق بدی بود که برای من دوباره در مسابقات جهانی تکرار شد و دوباره حق ناحق شد و نتوانستیم باز هم از خودمان دفاع کنیم. بعد از حرکات یک ضرب جلود عراقی به محل گرم کردن ورزشکاران آمد و همه را در آغوش گرفت و حتی سمت من هم نیامد. نمی‌دانم چرا این‌طور شده است و چه هیزم تری به او فروخته‌ام! البته مدال نگرفتن کیانوش رستمی هم جزو اتفاقات تلخ من در سال 96 بود.

*فکر می کردید که در آمریکا طلا کسب کنید؟

بله فکرش را می کردم ومنتظر همین قضیه بودم که در آمریکا بتوانم رکوردهایی را که در تمرینات زده بودم را در آنجا تکرار کنم و با وجودی که مطمئن بودم می توانم مدال طلا کسب کنم اما جلود عراقی مانند المپیک کاری کرد تا نه تنها آب خوش از گلویم پایین نرود بلکه مدال طلا هم نصیب لاشاتالاخادزه گرجستانی شود و او را به خاطر این کارش تا آخر عمرم نمی بخشم.

*بعد از اینکه این موضوع برایت اتفاق افتاد چه حسی بهت دست داد؟

انگار دنیا روی سرم آوار شد و بعد از این اتفاق تلخ در پشت صحنه شروع به گریه کردن کردم، چرا که حق من این نبود. نزدیک به چند روز خواب و خوراک کافی نداشتم.

*کدام حرف بعد از شکست برایت خوب بود؟

مردم به من خیلی لطف دارند. پس از این اتفاق مردم عزیزم به من روحیه دادند و گفتند جوان هستی و می توانی تلاش کنی در المپیک بعدی جبران کنی، من قصدم برای همیشه خداحافظی از میادین رسمی بود اما پیام های محبت آمیز مردم کشورم باعث شد تا از این تصمیمم منصرف شوم.

*در عید چقد به شما عیدی می دهند؟

من زیاد به این مسائل اهمیت نمی دهم و برایم فرقی ندارد که چقدر در عید به من عیدی می دهند.

*برنامت برای سال 97 چیست؟

بعد از ناکامی بزرگ در رقابت های جهانی وزنه برداری اولویتم کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی در جاکارتای اندونزی است که امیدوارم با پشت سر گذاشتن تمرینات خوب و حمایت همیشگی مربیان، به این مهم دست یابم و ناکامی بازی های المپیک و جهانی را به فراموشی بسپارم.انشاالله خداوند من را یاری کند تا به این هدفم برسم.


*یک بحثی در مورد کشتی و وزنه برداری وجود دارد که می گویند اجازه نمی دهند یک سری از کشورها مثل ایران از یک تعداد معینی بیشتر مدال بگیرند، مثلا اگر ما 2 طلا را بگیریم دیگر اجازه نمی دهند و این بحث همیشه وجود داشته است و خیلی از افراد چه مدیر و چه ورزشکار این موضوع را مطرح کرده اند؟

در هر صورت من معتقدم برای جلوگیری از حق خوری ورزشکاران باید ما هم مانند دیگر کشورها هزینه های گزافی را انجام دهیم تا شاهد این چنین مواردی در ورزش کشورمان نباشیم.این موضوع شاید صحت داشته باشد چون بقیه کشورها وقتی می بینند که یک کشور به راحتی دارد سه مدال طلا می گیرد، کار شکنی می کنند و از هر طریقی فشار می آورند که یک مدال را کم کنند.

*درباره مشکلات اقتصادی مردم چه نظری داری؟

مشکلات اقتصادی چند سالی است که گریبانگیر مردم کشورمان شده و این موضوع فکر خیلی از هموطنان را درگیرکرده اما امیدوارم مسئولان تدابیری بیاندیشند تا این مشکل هر چه سریعتر برطرف شود.از طرفی با اینکه سال خروس بود اما قیمت مرغ و تخم‌مرغ گران شد.

* آیا شما را در سطح شهر می شناسند، کاری برایتان انجام می دهند مثل پارتی بازی؟

من که کاری انجام ندادم. چرا که هر کجا می روم در صف می ایستم تا مبادا حق کسی پایمال نشود.

*چه دغدغه هایی دارید؟

نمی خواهم نام ببرم ولی خود مسئولان می دانند که وقتی کسی قهرمان المپیک می شود چه مسائلی را نیاز دارد.

*حقوق چقدر می گیرید؟

حقوق نمی گیرم من جایی استخدام نیستم تا حقوق بگیرم.

*چگونه زندگیت را می گذرانید؟

وقتی در اردوهای تیم ملی هستم حقوق می گیرم.

*چقدر می‌گیرید؟

آن را فدراسیون تعیین می کند اگر داشته باشند می‌دهند و اگر نداشته باشند نمی دهند، در کل حقوق ثابتی ندارم.

*هیچ کاری به غیر از وزنه برداری ندارید؟

نه من کاری ندارم، پس این کارها را چه کسی باید برای قهرمان المپیک انجام دهد، من هم دوست دارم در کنار وزنه برداری شغلی را برای خودم داشته باشم تا از این طریق بتوانم هزینه های زندگی ام را تامین کنم.

*وقتی دستمزد فوتبالیست ها را می شنوید که چقدر می گیرند ناراحت می شوید؟

نه نوش جانشان بیشتر بگیرند ولی به ورزش های انفرادی هم همان قدر برسند. آنها حقشان است بگیرند. حرف من اینست که رشته هایی مانند کشتی و وزنه برداری هستند که در المپیک پرچم کشورمان را به اهتزاز در می آورند و خوب نیست با من چنین رفتاری صورت گیرد و مقداری به ورزشکاران بیشتر بها دهند تا با انگیزه بیشتری برای کشورمان در رقابت ها مدال آوری کنیم.

*اولین آرزویی که سال تحویل کردید چه بود؟

همیشه آرزوی سلامتی و تندرستی را برای تمام هموطنانم خواستارم و امیدوارم هر چه سریعتر هم مشکلات جامعه برطرف شود.در کنار این موارد من هم بتوانم در وزنه برداری موفق شوم.

*عیدها را چه کار می کنید در اردو هستید یا در خانه کنار خانواده هستید؟

بیشتر در اردوهای تیم ملی حضور دارم و کم پیش آمده تا عید را کنار اقوامم سپری کنم.

*در فضای مجازی حضور داری؟

من تا حد زیادی سعی می کنم وقتم را صرف حضور در فضای مجازی کنم،زیرا یک ارتباط بی واسطه با مردم است و کمک می کند تا بهتر در جریان تمام مسائل قرار بگیریم.

*قشنگ ترین سنت عید نوروز ایرانی ها چیست؟

مهم ترین رسم سال نو یا همان عید نوروز، چیدن سفره هفت‌سین است که از گذشته تا به امروز، سینه به سینه و نسل به نسل بین مردم ایران منتقل شده و همچنان هم این رسم زیبا رعایت می شود. حتی ایرانی هایی که در کشور های خارجی زندگی می کنند، حتی در قالب کوچک، به هنگام فرارسیدن سال نو، برای خود سفره هفت‌سین چیده و در کنار آن می نشینند و برای سال نو، آرزو می کنند و سال جدید را تحویل می کنند.

انجام صله رحم و قرآن خواندن هم از دیگر مراسم های زیبای سفره سین هستند.

*اولین عیدی را به چه کسی دادی؟

دخترم

*بهترین خاطره شما در تعطیلات نوروز؟

بهترین خاطره ام مربوط به زمانی می شود که مدارس برای 13 روز تعطیل می شد و همراه با دوستانم به خوشگذرانی و تفریح می پرداختیم.البته همین که می توانم سال تحویل را کنار خانواده و دخترم سپری کنم همه اش برایم خاطره انگیز است.

*برای تعطیلات نوروز به کدام شهر می روی؟

شمال می روم.چون زمانی که برای گذراندن تعطیلات نوروزی به شهرم می روم حس عجیبی از بودن در آنجا به من دست می دهد و احساس می کنم انگار هنوز هم در دوران کودکی ام حضور دارم.

*تیم مورد علاقه ات چیست؟

بر عکس تمام ورزشکاران که تیم های پرسپولیس و استقلال باشگاه های مورد علاقه آنها محسوب می شوند من به شدت عاشق تیم شهرم یعنی نساجی قائمشهر هستم. من وقتی هواداران نساجی را می‌بینم از اینکه طرفدار این تیم هستم حس خوشایندی به من دست می دهد.خواسته قلبی من اینست تا نساجی به لیگ برتر صعود کند.البته من پرسپولیسی هم هستم.

*دربی آخر را که باختید.

برد و باخت در ورزش وجود دارد. مهم این است که ما صدر جدول هستیم.

*پرسپولیس قهرمان می شود؟

بله.شک نداشته باشید قهرمانی مال ماست.

*بعد از وزنه برداری به چه رشته ای علاقه داری؟

بسکتبال

*با ورزشکاران دیگر رشته ها هم دوست هستی؟

بله با بیشتر ورزشکاران رشته های ورزشی دیگر هم رفاقت و دوستی دیرینه ای دارم.

* 97 سال سگ است و بسیاری از مردم در فضای مجازی اعلام می کنند امیدوارند این حیوان پاچه زندگی آنها را گاز نگیرد. چه نظری درمورد این موضوع دارید؟

سگ حیوان با وفایی است.البته این نامگذاری ها از فرهنگ شرقی وارد کشورمان شده و خیلی در فرهنگ اصیل ما جایی ندارد. امیدوارم سال 97 سال خوبی برای تمام مردم کشورم باشد. صفت سگ ها را خیلی دوست دارم، همیشه سپاسدار آدمی اند و اگر یک نفر حتی تکه نانی بیاندازد جلوشان تا مدت ها هر جا ببینندش حتما دم تکان می دهند.

*چقدر موفقیت هایت را مدیون پدر می دانی؟

بیشتر موفقیت هایم را در ورزش مربوط به حمایت های بی دریغ همسرم می دانم و اگر او نبود بدون شک نمی توانستم به چنین موفقیت های بزرگی نائل شوم.من هر چه دارم از همسرم دارم و اوست که در منزل از دخترم مراقبت و نهگداری می کند.

*پیام نوروزی ات در سال 97 برای مردم جامعه چیست؟

سال 96 با شیرینی ها و تلخی ها سپری شد و اکنون در یک واقعیت دیگر که همانا سال 97 است قرار داریم بنابراین باید پذیرفت که واقعیت ها را خود مردم که در حقیقت صاحبان اصلی این سرزمین هستند ، می سازند پس لازم است که بپذیریم و البته بدانیم که چه می خواهیم و نسبت به این خواسته ها چه تدابیری داریم.سال جدید را به هموطنانم تبریک می گویم و برای مردم سرزمینم در سال 97 بهترین آرزوها را دارم و از خداوند تبارک و تعالی می خواهم که بهترین اتفاقات را برای مردم خونگرم و مهربان ایران اسلامی رقم بزند.

*به کدام خواننده و بازیگر علاقه دارید؟

همایون و محمد شجریان از خواننده های مورد علاقه ام هستند.بازی های داریوش ارجمند،محسن تنابنده،پرویز پرستویی و شهاب حسینی را می پسندم.

*از اجرای آجیل به چی علاقه داری؟

به غیر از تخمه ژاپنی به تمام محتویات داخل آجیل علاقه دارم.

 

*چند اسم مى گويم و اولين واكنشى كه در ذهن شما می آید ؟ کیانوش رستمی

مرد خستگی ناپذیر وزنه برداری

سهراب مرادی

پسر طلایی

بهداد سلیمی

بدشانس

سلین

عشق بابا

وزنه برداری

عشق وصف ناپذیر

قائمشهر

شهری با مردمانی دلسوز

*حرف آخر؟

تشکر می کنم بابت این گفت و گو و از تمام کسانی که برای من زحمت کشیده اند و از تمام مردم ایران که به من لطف داشتند ممنونم و امیدوارم بتوانم در بازی های آسیایی جاکارتا و جهانی عشق آباد نتایج بهتری را نسبت به سال گذشته برای کشورم کسب کنم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون وزنه برداری اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط خوردن الهام حسینی از فهرست مسافران تایلند

با تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، الهام حسینی به مسابقات جام جهانی وزنه‌برداری در پوکت تایلند اعزام نخواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کوروش باقری سرمربی تیم وزنه برداری بانوان گفت: حسینی در آخرین رکوردگیری که روز چهارشنبه انجام شد با رکوردهای مورد نظر برای کسب سهمیه المپیک پاریس فاصله داشت و به همین خاطر تصمیم گرفتیم به پوکت اعزام نشود.

وی اضافه کرد: حسینی بعد از آسیب‌دیدگی  تلاش زیادی کرد تا دوباره به اوج آمادگی برگردد اما زمان کوتاه بود و بیشتر از این هم نمی‌شد او را تحت فشار سنگین تمرینات قرار داد. با این حال من به سهم خودم بابت تلاش‌های این وزنه‌بردار تاریخ‌ساز و عنوان‌دار تشکر می‌کنم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که بتواند در مسابقات جهانی بحرین مزد زحماتش را بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوادی: امیدوارم پیش‌بینی قاطعانه دوستان در مورد وزنه‌برداری اشتباه شود!
  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • وعده ملی‌پوش وزنه‌برداری برای حضور موفق در پاریس
  • الهام حسینی از لیست مسافران جام جهانی وزنه‌برداری خط خورد
  • خط خوردن الهام حسینی از فهرست مسافران تایلند
  • الهام حسینی از حضور در جام جهانی وزنه برداری بازماند
  • از خداحافظی دو ستاره ناب وزنه‌برداری تا رقابت با غول‌ها در پاریس
  • الهام حسینی به جام جهانی وزنه برداری نمی‌رود
  • دختر وزنه‌بردار ایران به جام‌جهانی تایلند اعزام نمی‌شود
  • گفت و گو با سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری