Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@17:01:24 GMT

دردسر اعتصابات کارگری فرانسه برای دولت مکرون

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۸۶۰۵

دردسر اعتصابات کارگری فرانسه برای دولت مکرون

شرکت دولتی بهره برداری از راه آهن فرانسه نسبت به اختلالات بی شماری که در صورت آغاز اعتصاب های کارکنان آن پیش خواهد آمد هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار است از امشب به مدت سه ماه، کارکنان راه آهن فرانسه در مخالفت با برنامه های اصلاحی اعلام شده توسط امانوئل مکرون- رئیس جمهور فرانسه- دست به اعتصاب بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از فردا نیز کارکنان جمع آوری زباله و بخش برق فرانسه دست به اعتصاب خواهند زد.

قبل از این گروه ها نیز کارکنان ایرفرانس- خطوط هوایی فرانسه- دست به اعتصاب زدند که منجر به لغو صد ها پرواز شد. کارکنان ایرفرانس هشدار داده اند در صورت برآورده نشدن خواسته های خود در روزهای نهم و دهم ماه جاری میلادی نیز دست به اعتصاب خواهند زد.

در بیانیه هشدار آمیز شرکت راه آهن فرانسه آمده است: اختلالات ناشی از این اعتصابات به ویژه در بخش قطارهای سریع السیر مشهود خواهد بود و از هر ۵ قطار یک قطار از وضعیت عملیاتی خارج خواهد شد. قرار است اعتصابات تا تاریخ ۲۸ ژوئن و به صورت دو روز از هر پنج روز ادامه یابد.

بنابر اصلاحات پیشنهادی دولت فرانسه، کارکنان جدید از مزایای قابل توجهی که از مدت ها قبل از آن بهره مند بوده اند محروم می شوند و برخی امتیازات نظیر تضمین مادام العمر شغلی و بازنشستگی زودهنگام دیگر وجود نخواهند داشت. شرکت راه آهن فرانسه اعلام کرد تخمین می زند ۴۸ درصد کارکنان در روزنخست اعتصابات و ۷۷ درصد در روز دوم اعتصابات شرکت کنند.

در واکنش به این تهدیدات، الیزابت بورن- وزیر حمل و نقل فرانسه- در مصاحبه با روزنامه " پاریزین" موضعی سرسختانه از خود نشان داد و خواسته های کارکنان را غیر قابل فهم خواند. این در حالی است که نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد حمایت افکار عمومی از کارکنان رو به افزایش است و حدود ۴۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی " اف ا پی" موضع کارکنان راه آهن را معتدلانه ارزیابی کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، محتوای یک متن ارسالی از سوی ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، به کارکنان این شرکت خودروسازی حاکی از آن است که تسلا می‌خواهد ۱۰ درصد از نیروکار خود را اخراج کند.

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که با توجه به آمار ۱۴۰ هزار نفری کارمندان تسلا، در این طرح قرار است در مجموع حداقل ۱۴ هزار نفر از کارکنان تسلا در سراسر جهان از کار بیکار شوند.

ماسک در شبکه اجتماعی X، توئیتر سابق، در این باره نوشته که هر پنج سال یکبار ما باید شرکت را برای دور بعدی رشد بازطراحی و سازماندهی کنیم.

نکته جالب آنکه از آخرین باری که ماسک دست به اخرج گسترده نیروهای تسلا زده تنها ۲ سال گذشته است. در آن زمان ماسک به مدیران تسلا گفته بود که من نسبت به اقتصاد آمریکا حس بسیار بدی دارم و تعداد کارکنان تسلا نیز بیش از حد زیاد است.

تسلا طی ماه‌های گذشته با افزایش شدید رقابت در بازار جهانی خودروهای برقی به خصوص از سوی تولید کنندگان چینی روبرو شده و از سوی دیگر فروش خودروهای تولیدی این شرکت در بازار آمریکا نیز کاهش یافته است.

کد خبر 6081673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • (ویدئو) اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • طعنه امانوئل مکرون به رئال مادرید: امیدوارم باشگاه بعدی ام باپه مانع از حضور او در المپیک نشود
  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس