Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:08:02 GMT

جنبش عدم تعهد:اسرائیل بدون قید و شرط به ان پی تی بپیوندد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۸۸۶۴

جنبش عدم تعهد:اسرائیل بدون قید و شرط به ان پی تی بپیوندد

نیویورک- ایرنا- اعضای جنبش عدم تعهد در کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل متحد خواستار پیوستن سریع و بدون قید و شرط رژیم صهیونیستی به پیمان منع گسترش سلاح های اتمی( ان پی تی) شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بیانیه که نمایندگی اندونزی به نیابت از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد قرائت کرد، آمده است: اعضای عدم تعهد نگرانی خود را از اجرا نشدن برنامه ایجاد منطقه بدون سلاح هسته ای و کشتار جمعی در خاورمیانه اعلام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه می افزاید: در این زمینه، کشورهای عضو ان پی تی ابراز نگرانی کردند که اسرائیل تنها طرف در خاورمیانه است که مشارکت در ماموریت های کنفرانس 2010 را رد می کند.
کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ادامه داده اند: این جنبش خواستار اجرای کامل و سریع قطعنامه 1995 و موضوعات کنفرانس بازنگری ان پی تی در سال 2010 در خاورمیانه است تا از تاثیرات منفی در اثربخشی و اعتبار ان پی تی و همچنین روند بازنگری عاری سازی سلاح های هسته ای و رژیم منع گسترش خودداری شود.
در بیانیه نم یادآوری شده است: در نشست نهایی جزیره مارگریتا در سپتامبر 2016، سران دولت ها در حالی که به شدت از استقرار یک منطقه عاری از سلاح های هسته ای در خاورمیانه حمایت می کردند، از تمامی طرف های ذینفع خواستند که گام های فوری و عملی برای ایجاد چنین منطقه ای بردارند.
این بیانیه اضافه می کند: آن ها از اسرائیل تنها طرف در منطقه که به ان پی تی ملحق نشده و قصد خود را برای انجام این کار هم اعلام نکرده است، از داشتن مالکیت سلاح های هسته ای خودداری کند، بدون پیش شرط و تاخیر بیشتر به ان پی تی بپیوندد، تمام تجهیزات هسته ای خود را تحت پادمان های کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد و فعالیت های هسته ای خود را با رژیم منع گسترش منطبق کند.
اعضای جنبش عدم تعهد در بیانیه خود با ابراز نگرانی شدید، دستیابی به توانایی هسته ای رژیم صهیونیستی را تهدیدی جدی و مستمر برای امنیت همسایگان و دیگر کشورها دانستند و ادامه فعالیت زرادخانه های هسته ای این رژیم را محکوم کردند.
این بیانیه همچنین خواستار ممنوعیت جامع و کامل انتقال تجهیزات، اطلاعات، مواد و تجهیزات، منابع یا وسایل مرتبط با اتم و گسترش کمک در زمینه های علمی یا فناوری هسته ای به اسرائیل شد.
کمیسیون خلع سلاح از امروز-دوشنبه- کار خود را در مقر نیویورک سازمان ملل متحد آغاز کرد و تا سه هفته ادامه خواهد داشت.
در این نشست ها، آخرین تحولات مرتبط با خلع سلاح و عدم اشاعه هسته ای و پیشگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضای ماورایی بررسی خواهد شد.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سازمان ملل كميسيون خلع سلاح جنبش عدم تعهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، تشدید خطرناک جنایات علیه زیرساختهای غیرنظامی تحت حمایت بین‌المللی است.

در بیانیه حماس آمده است: هدف از این حمله پیچیده تر کردن بحران انسانی در غزه از طریق بستن گذرگاه و ممانعت از ورود کمکها فوری به آن است.

حماس بیان کرد: این جنایت پس از موافقت حماس با طرح میانجی گران رخ می دهد و نشانگر نیت اشغالگران برای به تعطیلی کشاندن تلاشهای آتش بس و آزادی اسیران و در راستای پیشبرد منافع شخصی نتانیاهو کابینه افراطی او است.

این جنبش از دولت آمریکا و جامعه بین الملل خواست رژیم صهیونیستی را برای توقف حملات به رفح که جان صدها هزار غیرنظامی را تهدید می کند، تحت فشار قرار دهند.

کد خبر 6099521

دیگر خبرها

  • جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس پایان یافت
  • حماس: دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌بس پایان یافت