Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز (سه‌شنبه) با برگزاری دیدارهای ذوب‌آهن - الدحیل قطر و الاهلی عربستان - تراکتورسازی پیگیری می‌شود.

ذوب‌آهن - الدحیل قطر
الدحیل در حالی به ایران سفر کرده که صعودش از گروه B را قطعی شده می‌داند و فقط برای صعود به‌عنوان تیم اول تلاش می‌کند. تیم قطری در حال حاضر با 12 امتیاز به صدر جدول گروه تکیه زده و با یک تساوی هم می‌تواند از صعودش به‌عنوان تیم اول مطمئن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سوی مقابل اما ذوب‌آهن شرایط متفاوتی دارد. شاگردان امیر قلعه‌نویی به قول خود این سرمربی برای ماندن در جدول رده‌بندی محکوم به پیروزی هستند. آنها تلاش می‌کنند که در خانه این بازی را ببرند تا خیال‌شان بابت صعود از گروه راحت شود.

در صورتی که ذوب‌آهن بتواند برنده از زمین بیرون بیاید، حتی شانس این را دارد که به‌عنوان تیم نخست از گروهش بالا بیاید، البته در صورتی که نتایج سایر بازی‌ها هم با این تیم همراهی کنند. تنها چیزی که قلعه‌نویی و شاگردانش امروز باید به آن دقت کنند، این است که مراقب باشند مثل بازی رفت که تا دقیقه 70 از الدحیل جلو بودند، اما به‌یک باره قافیه را باختند و سه بار دروازه‌شان باز شد، غافلگیر نشوند. 

الاهلی عربستان - تراکتورسازی
تیم‌های صدر و قعر جدول گروه A لیگ قهرمانان آسیا امروز در حالی مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند که یکی برای صعود به‌عنوان تیم اول گروه می‌جنگند و دیگری برای از دست ندادن اندک امیدهایش برای صعود. تراکتورسازی که کارش برای صعود از گروه به اما و اگرهای فراوانی کشیده شده، امروز فاصله چندانی ندارد که به اولین تیم ایرانی کنار رفته از لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شود.

شاگردان ارطغرول ساغلام باید از هر دو بازی پیش‌روی خود مقابل الاهلی عربستان و الغرافه قطر دست پر بیرون بیایند و از دست دادن امتیاز در هر کدام از این بازی‌ها به منزله وداع با لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. در صورتی هم که شاگردان ساغلام بتوانند از دو بازی باقیمانده‌شان شش امتیاز بگیرند، باید منتظر نتایج بازی‌ دیگر گروه بین الغرافه و الجزیره باشند. چیزی که مشخص است، اینکه صعود تراکتورسازی از این گروه چیزی شبیه یک رویا به حساب می‌آید، اما اولین قدم برای پوشاندن جامه عمل به این رویا، پیروزی در بازی خارج از خانه مقابل الاهلی است. اگر شاگردان ساغلام از عهده این کار برنیایند، از همان امارات با رویای خود خداحافظی می‌کنند تا این رویا فقط در حد یک خواب شیرین برای‌شان باقی بماند.

برنامه بازی‌های روز دوم و پایانی از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:

سه‌شنبه - 14 فروردین 97

گروه A
الغرافه قطر - الجزیره امارات، ساعت 20
الاهلی عربستان - تراکتورسازی، ساعت 20:50

گروه B
ذوب‌آهن - الدحیل قطر، ساعت 18:45
الوحده امارات - لوکوموتیو تاشکند، ساعت 19:40

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول بعد از دو شکست غیرمنتظره برابر پالاس و اورتون که شانس این تیم برای قهرمانی لیگ را بسیار کاهش داد، امروز به زمین وستهم رفته بود. به فاصله چهار بازی تا پایان فصل، قرمزها دیگر حق اشتباه نداشتند و باید میدان را دست پر ترک می کردند. فاصله با آرسنال صدرنشین سه امتیاز بود و سیتی نیز با یک بازی کمتر، دو امتیاز بیشتر از قرمزها داشت.

در ده دقیقه ابتدایی کار متعادل دنبال شد و لیورپول اندکی برتری محسوسی داشت. در دقیقه 10 لوئیز دیاز در یک صحنه درخواست پنالتی داشت ولی داور بی توجه عبور کرد.

یک دقیقه بعد اولین خطر جدی بازی را لیورپول خلق کرد. روی ارسال رابرتسون برای خاکپو او روی توپ اثر گذاشت تا در تیر دوم برای الیوت فرصت خوبی فراهم شود ولی ضربه او با  دخالت مدافعان راهی به دروازه پیدا نکرد.

یک دقیقه بعد بوون روی یک ضربه کرنر پاسخ لیورپول را داد ولی میزبان هم نتوانست در این صحنه به گل برسد. بوون در دقیقه 14 شانس خود را با شوتزنی امتحان کرد ولی ضربه او را آلیسون بلوکه کرد.

اما در دقیقه 27 صحنه بحث برانگیزی درون محوطه جریمه وستهم شاهد بودیم. برخورد توپ به دست بازیکن وستهم به وضوح پنالتی بود ولی بعد از بررسی VAR تصمیم کمک داور مبنی بر آفساید دیاز تایید شد.

بازی در دست لیورپول بود و این تیم کنترل 75 درصدی بر میدان داشت. در دقیقه 40 شوت دیاز به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و تبدیل به گل نشد و سه دقیقه بعد وستهم به گل رسید.

روی ارسال کرنر کودوس، جرد بوون با یک ضربه سر توانست دروازه لیورپول را باز کرده و وستهم را پیروز روانه رختکن کند.

تنها سه دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که لیورپول بازی را برابر کرد.

دیاز از سمت چپ حرکت کرد و خودش را به محوطه جریمه رساند. پاس او به اندی رابرتسون و ضربه پای چپ او گل تساوی را برای میهمان به همراه داشت.

لیورپول برای زدن گل دوم فشار خود را بیشتر کرد و میزبان نیز در فکر ضدحمله بود.

بعد از چند موقعیت نصف و نیمه، لیورپول در دقیقه 65 به گل رسید. روی ارسال کرنر، توپ روی تیر دوم به خاکپو رسید و ضربه او بعد از برخورد به توماس سوچک وارد دروازه شد تا لیورپول با یک گل به خودی پیش بیفتد.

لیورپول بازهم هجومی کار می کرد و دو بار با ضربات دیاز و مک الیستر تا آستانه زدن گل پیش رفت ولی هر بار آرئولا مانع شد.

بازی در دست لیورپول بود ولی وستهم به گل رسید. در دقیقه 77 روی ارسال از راست بوون این مایکل آنتونیو بود که با ضربه سر دروازه لیورپول را برای بار دوم باز کرد و حساب کار مساوی شد.

لیورپول در دقیقه 88 این شانس را داشت تا به گل سوم برد ولی شوت الیوت از بیورن محوطه جریمه به تیر افقی خورد و به اوت رفت.

در 5 دقیقه وقت اضافه بازی تلاش های لیورپول به جایی نرسید و در نهایت این بازی 2-2 مساوی شد. توقف بدموقع دیگر که عملا قرمزها را از قهرمانی دورتر کرد.

دیگر خبرها

  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!
  • واکنش قلعه‌نویی به صعود تیم ملی به فینال آسیا
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • تبریک سرمربی فوتسال ازبکستان به ایران
  • صحبت‌های شمسایی پس از صعود به فینال آسیا