Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در جلسه ای گزینه های پیش روی واشنگتن در سوریه را بررسی می کند.

ایران آنلاین / این جلسه پس از آن تشکیل می شود که ترامپ هفته گذشته گفت، نظامیان آمریکایی «به زودی از سوریه خارج می شوند.»

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به نشنال گفت که هر گونه خروج نظامیان کشور از سوریه به شکست داعش بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره تغییرات احتمالی در ماموریت نظامی آمریکا یا منظور ترامپ از خروج از سوریه اظهارنظری نکرد.
این مقام آمریکایی افزود: رئیس جمهوری روشن کرده و هفته گذشته نیز تکرار کرد که ما برای شکست دادن داعش در سوریه هستیم.
پس از اعلام ترامپ مبنی بر خروج از سوریه، روزنامه وال استریت ژورنال جمعه گذشته از تعلیق بیش از 200 میلیون دلار کمک آمریکا برای بازسازی بخش هایی از زیرساخت های سوریه خبر داد.
همچنین دو مقام ارشد آمریکایی روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفتند: ترامپ از مشاورانش خواسته است که نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کنند.
اما این موضوع متحدان عربی آمریکا را نگران کرده است. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بن سلمان در گفت و گو با مجله آمریکایی تایم اظهار داشت: ما معتقدیم که نیروهایی آمریکایی، اگر نه برای درازمدت، بلکه باید دستکم در میان مدت [در سوریه] بمانند.
جلسه روز سه شنبه تیم امنیت ملی ترامپ در حالی است که دو نظامی آمریکایی و انگلیسی پنجشنبه گذشته در یک بمبگذاری در منبج سوریه کشته شدند. سی.ان.ان به نقل از اطلاعاتی که از ارتش آمریکا به دست آورد، گزارش داد که این دو نظامی در «عملیاتی برای کشتن یا دستگیری یک عضو شناخته شده داعش کشته شدند.»
وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته میلادی (مارس) هشدار داد که عملیات نظامی ارتش ترکیه در عفرین تلاش ها برای شکست دادن داعش را تحت تاثیر قرار می دهد. ترکیه بیش از دو ماه پیش عملیاتی را علیه نیروهای کردی در عفرین آغاز کرد که در نهایت به کنترل یافتن ارتش ترکیه بر این شهر منجر شد. حدود دو هزار نیروی نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند و با نیروهای «دموکراتیک سوریه» که شمار زیادی از آنها شبه نظامیان کرد هستند، همکاری نظامی دارند.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جنگ‌طلب، نتانیاهو را تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را تهدید کرده است.

بن گویر در تازه‌ترین سخنان خود گفته است: من از تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام هیأت مذاکره کننده به قاهره استقبال می‌کنم.

وی در ادامه افزود: ما خواهان دستیابی به یک توافق غیر مسئولانه نیستیم و طرفدار حمله به رفح هستیم.

این وزیر جنگ طلب رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امیدوارم نتانیاهو به تعهدات خود که طی هفته گذشته قول آنها را به من داد پایبند باشد، چرا که به خوبی می‌داند تاوان عدم پایبندی به این تعهدات چیست!

در همین راستا وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان بن گویر تصریح کرد: سیاست‌هایی که وزیر امنیت داخلی به ضرر نتانیاهو دنبال می‌کند ذلت بار بوده و به امنیت ما لطمه وارد می‌کند.

اسحاق بریک، ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در توییتی نوشت: نتانیاهو این روزها به خوبی می‌داند که در جبهه‌های جنگ چه می‌گذرد و همچنین می‌داند که ادامه این روند منجر به فروپاشی تل آویو از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: حتی اگر حماس و حزب‌الله دقیقاً همانطور که امروز می‌جنگند، بدون غافلگیری نظامی ادامه دهند، کابینه فرو خواهد پاشید. نتانیاهو به خوبی می‌داند که ما طی بیست سال گذشته در یک وضعیت بن بست نظامی قرار داشته ایم.

کد خبر 6096789

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ‌طلب، نتانیاهو را تهدید کرد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان