Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@18:08:26 GMT

اعلام اولویت‌های انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی در سال 97

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۰۰۵۷

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: همکاری بین خیرین در راستای تحقق اهداف و زیرساخت‌ها از جمله برنامه‌هایی است که به انجمن خیرین قرآنی استان تکلیف شده است.
وی تصریح کرد: فراهم آوردن زمینه‌های لازم جهت توسعه مشارکت و حمایت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی با استفاده از مقبولیت اجتماعی و ظرفیت خیرین استانی دو شاخصه‌ای است که بستر تشکیل انجمن خیرین قرآنی را به وجود آورد، پیرو این برنامه ارتقای سطح برنامه‌های قرآنی، برنامه‌ریزی و ظرفیت سازی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام شفیعی اضافه کرد: استان در حوزه پیشرفت برنامه‌های مردمی و خودجوش قرآنی درخشان است. شهرستان‌های محلات و دلیجان پیشینه خوبی در کارنامه خود دارند و اولین انجمن‌های خیرین قرآنی در این شهرستان‌ها شکل گرفت. فعالیت انجمن در این مناطق منتج به توسعه فرهنگ قرآنی شد و جاهایی که امکان تخصیص اعتبار دولتی نبود مردم وارد میدان شدند.
مسئول دارالقرآن الکریم استان مرکزی ادامه داد: از سال 93 به بعد با فعالیت خیرین قرآنی، اجرای برنامه‌های قرآنی در استان شتاب بیشتری گرفت. همین امر زمینه تأسیس انجمن خیرین قرآنی استان را در سال 95 رقم زد در یک سال اخیر5 جلسه انجمن خیرین قرآنی در شهرستان‌ اراک و 3جلسه در خنداب و ساوه برگزار شده است. ششمین جلسه نیز امسال به میزبانی خمین جهت ساخت دارالقرآن خیرساز برگزار خواهد شد. در حال حاضر شهرهای دلیجان، محلات، هندودر، پرندک، تفرش و ساوه دارای دارالقرآن خیر ساز هستند، دارالقرآن طه ساوه در دست احداث است و کلنگ زنی دو دارالقرآن در فراهان و خنداب نیز زده شده است.
حجت‌الاسلام شفیعی اظهار کرد: انجمن خیرین قرآنی استان با تشکیل 5جلسه از بهمن سال گذشته تاکنون جزو انجمن‌های فعال کشور است. اعضای تشکیل دهنده از نظر مالی و حمایتی، مجموعه خوبی هستند و حمایت لازم انجام می‌شود. احداث دارالقرآن خیر ساز در تمام شهرهای استان از برنامه‌های پیش‌روی انجمن خیرین قرآنی استان است، ساخت دارالقرآن در هر شهرستانی با مطالعه و ارزیابی دقیق صورت می‌گیرد، هدف ما فقط ساخت دارالقرآن نیست بلکه استفاده بهینه از این مراکز در راستای توسعه فرهنگ قرآنی هدف نهایی است.
وی عنوان کرد: تأمین قرآن در مناطق محروم شهری و روستایی از برنامه‌های اجرایی انجمن خیرین قرآنی استان است، در برخی موارد ممکن است متولیان فعالیت‌های قرآنی نتوانند کمبودها را جبران کنند انجمن این خلأها را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام می‌کند. رفع کمبود کتاب قرآن در مناطق محروم از دستور کارهای امسال است.
حجت‌الاسلام شفیعی افزود: پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان مرکزی در دستور کار برنامه انجمن خیرین قرآنی استان قرار دارد. این جشنواره ریالی اعتبار مصوب ندارد و دستگاه‌ها با میل خود و از سر محبت کمک می‌کنند امیدواریم بخشی از اعتبار توسط اعضای انجمن خیرین قرآنی تأمین شود. جشنواره در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی، آموزشی، استعدادیابی، نخبه پروری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود کرده است.
وی با اشاره به اینکه باید از حمایت انجمن خیرین قرآنی استفاده و طرح‌های موفق قرآنی را تقویت کرد افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز آموزش‌وپرورش فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه ساخت ساز و تجهیز مدارس دارد، دو نفر از اعضای انجمن خیرین قرآنی در مجمع خیرین مدرسه ساز نیز عضو هستند، خیرین در استان دسته بندی شده‌اند، برخی از خیرین علاقه دارند فقط در یک حوزه فعالیت کنند نوع نگاه خیرین با یکدیگر متفاوت است که باید این نگاه‌ها شناسایی و به کار گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند