Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@07:46:51 GMT

بانک تخمدان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۰۱۵۴

بانک تخمدان ایجاد شد

تولد بز شبیه سازی شده به نام «مورسیا» و ایجاد بانک تخمدان برای مبتلایان به سرطان از جمله دستاوردهای محققان پژوهشگاه رویان در سال ۹۶ به شمار می‌روند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دکتر عبدالحسین شاهوردی، سرپرست پژوهشگاه رویان درباره مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۶ گفت: «کارهای مهمی در سال ۹۶ توسط محققان پژوهشگاه رویان دنبال شد که دو کار به نتیجه رسید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از این اتفاقات مهم در رویان گفت: «تولد سومین بز شبیه سازی شده در پژوهشگاه رویان در سال ۹۶ اتفاق افتاد که این بز مقاوم به گرماست و می‌تواند شیر زیادی تولید کند؛ این بز مورسیا نام گرفت».

سرپرست پژوهشگاه رویان افزود: «این نشان می‌دهد علاوه بر بحث همانند سازی، ما می‌توانیم در صنعت دام پروری، بزهای با نژاد خوب را تکثیر کنیم».

وی با بیان اینکه بزهای نژاد مورسیا که مقاوم به گرما هستند و تولید شیر خوبی دارند از کشور اسپانیا وارد کشور شدند، تاکید کرد: «بز مورسیا از جمله کارهای علمی پژوهشگاه رویان به شمار می‌رود که می‌تواند در اقتصاد تاثیر گذار باشد. پیش از این نیز دو بز شبیه سازی شده «سانن و آلپاین» در این پژوهشگاه متولد شدند».

به گفته شاهوردی، آنها حدودا سه تا چهار کیلو تولید شیر دارند ولی بز سوم شبیه سازی شده دو تا سه کیلو شیر تولید می‌کند ولی در مقابل تولید شیر کمتر مقاوم به گرما است.

وی با اشاره به دیگر کارهای این پژوهشگاه گفت: «محققان پژوهشگاه رویان توانستند در سالی که گذشت بانک تخمدان را برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند ایجاد کند؛ این افراد می‌توانند تخمک و بافت تخمدانی خود را در بانک تخمدان رویان ذخیره کنند».

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی

بانک ملی ایران طرحی با نام مهربانی که همان وام ۳۰۰ میلیون تومانی است راه اندازی کرد تا مشتریان بانک بتوانند کمبود بودجه خود را از طریق این وام با سود و کارمزد بسیار پایین جبران کنند.

اما یکی از متقاضیان با ارسال پیام از شرایط داشتن این وام سخن گفت و از مسئولان درخواست آسان سازی آن را کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام و عرض ادب؛ در مورد وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی درخواست پیگیری دارم. امروز به بانک مراجعه کردم تا از شرایط وام ۳۰۰ میلیونی اطلاعاتی کسب کنم و برای گرفتن آن اقدام کنم. متصدی بانک یکی از شرایط این وام را داشتن بیشتر یک میلیارد تومان در حساب اعلام کرد یعنی بنده اگر درخواست وام ۳۰۰ میلیونی را داشته باشم باید در حسابم یک میلیارد تومان داشته باشم تا بتوانم این وام را دریافت کنم و با آن مشکلاتم را حل کنم. برای وام ۳۰۰ میلیونی ۴ برابر آن باید سپرده گذاری کنم. اگر کسی این مبلغ را در حسابش داشته باشد نیازی به وام ۳۰۰ میلیون تومانی ندارد خواهش میکنم رسیدگی کنید، چون اقشار ضعیف اغلب از وام برای حل مشکلاتشان استفاده می‌کنند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند