Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری آنلاین:
تلویزیون مرکزی چین گزارش کرد این کشور توانسته است سه ماهواره تصویر برداری با وضوح بالا را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

به گزارش ایرنا از این رسانه چینی، سه ماهواره از مدل 'گایوفن 1' پس از پرتاب در روز دوشنبه با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

این گزارش خاطر نشان می کند که ماهواره های یاد شده با یک فروند راکت لانگ مارچ 4 سی ساخت چین از مرکز ماهواره ای 'تای یوان' در شمال چین پرتاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماهواره ها بر اساس گزارش مذکور قابلیت های بالایی برای تصویربرداری با وضوح بالا دارند و داده های تصویری آنها می تواند برای اکتشافات زمینی بسیار مهم و مفید باشند.

تلویزیون مرکزی چین روز شنبه گذشته نیز تصاویری منتشر کرد که نشان می دهد این کشور با موفقیت ماهواره های دوقلو موقعیت سنجی پرتاب کرده است.

این ماهواره ها بخشی از برنامه چین برای توسعه سامانه موقعیت نگاری بایدو است که بتدریج در حال وسعت گرفتن است.

این سامانه هم اکنون چین و بخش های وسیعی از منطقه و بخصوص کشورهای آسیای جنوب شرقی را پوشش می دهد و البته به مراتب از لحاظ خدمات ضعیف تر از سامانه ای نظیر گوگل است.

با این وصف دولت چین تاکید کرده است در سال های پیش رو برای وسعت دادن به این سامانه و دریافت علایم و سیگنال های آن در کشورهای دیگر دنیا ماهواره های بیشتری پرتاب خواهد کرد.

راکت لانگ مارچ 3 بی چین از مرکز ماهواره ای 'شی چانگ' در استان سی چوان در جنوب غرب چین پرتاب شد و با موفقیت ماهواره های دو قلو بایدو 3 را به مدار تعیین شده انتقال داد.

چین تاکنون 31 ماهواره از این سامانه موقعیت سنجی را پرتاب کرده است و از پایان سال جاری میلادی خدمات موقعیت نگاری بایدو در اختیار کشورهای حوزه راه ابریشم قرار خواهد گرفت.

در همین زمینه: اقیانوس آرام نقطه پایان ایستگاه فضایی چین ایستگاه فضایی از کار افتاده چین در اقیانوس سقوط کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مراسم شصت و دومین جایزه البرز از ۵ دانشمند تقدیر شد که ۳ نفر آنها از دانشمندان بنام کشور و یک دانشمند زیر ۴۰ سال و جوان است.

اسامی این دانشمندان به این شرح است:

دکتر حسین بلندی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و پدر ماهواره ایران است. وی همچنین مجری طراحی و ساخت ماهواره‌های نوید و ظفر بوده است.

دکتر شمس السادات زاهدی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و اولین بانوی دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت است.

دکتر مسعود صلواتی نیاسر، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و چهره برجسته نانوی ایران است.

دکتر  سید علی ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران است.

در بخش دانشمندان زیر ۴۰ سال و جوان جایزه البرز به دکتر امیرحسین آبادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایزه البرز اعطا شد.

وی در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی روشی را برای تشخیص زودهنگام سرطان دستگاه گوارش ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • سامانه بارشی جدید امشب وارد خوزستان می‌شود
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران