Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که در نشست امسال کمیسیون خلع سلاح در نیویورک سخن می گفت، با اعلام اینکه ۱۰ گزارش پیاپی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید می کنند که ایران تعهدات هسته ای خود تحت برجام را بطور کامل انجام داده است، افزود: برجام یک مسیر یک طرفه نیست و بقیه اعضای آن نیز باید به تعهدات خود عمل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشرو تاکید کرد که برجام نه قابل تغییر است و نه قابل مذاکره مجدد. آژانس تنها مرجع صالح برای ارزیابی پای بندی ایران به تعهداتش تحت برجام است.

نماینده ایران با اشاره به رهیافت، سیاست ها و اقدامات مخرب و غیرمسئولانه آمریکا در ارتباط با اجرای برجام، از آنها به عنوان نقض تعهدات این کشور در برجام، به ویژه بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ آن یاد کرد که طبق آنها آمریکا متعهد است صادقانه کلیه تلاشهای لازم را برای تداوم برجام و اجرای موفقیت‌آمیز آن انجام داده و از هر اقدامی در جهت اخلال در بهره مندی کامل ایران از رفع تحریم ها و عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی با ایران، خودداری کند.

وی از جامعه جهانی خواست نگذارند آمریکا برجام را تضعیف کند زیرا این مسئله به نفع چندجانبه گرایی نیست و جلوگیری از آن وظیفه‌ای جمعی است.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در مورد موضوع خلع سلاح هسته ای نیز با اشاره به دو روند هشدار دهنده در این زمینه، یعنی نوسازی سلاح های هسته ای توسط کشورهای هسته ای و نیز مسابقه تسلیحات هسته ای جدید بین آنان، گفت برای جلوگیری از آثار مخرب این روندها بر صلح و امنیت بین المللی باید برای جلوگیری از آنها اقدام کرد.

وی افزود: ما نباید اجازه دهیم که تهدید غولآسای این سلاح های غیرانسانی تا همیشه بر زندگی ما سایه افکند و قبل از اینکه آنها همه ما را نابود کنند، ما باید همه آنها را نابود کنیم و این یک مسئولیت همگانی است چون به امنیت همه ما مربوط می‌شود.

وی اضافه کرد که تصویب معاهده ممنوعیت سلاح های هسته ای گام مهمی در این زمینه بود و در این راستا ما باید قویاً و به عنوان یک اولویت، به تلاش برای آغاز فوری مذاکرات کنوانسیون جامع در زمینه سلاح های هسته‌ای ادامه دهیم.

نماینده دائم کشورمان در زمینه خلع سلاح هسته ای افزود که این موضوع در منطقه خاورمیانه که ایران پیشنهاد ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته ای در آن را ارائه داده است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد چنین منطقه ای به دلیل سیاست های جنگ طلبانه رژیم اسرائیل تاکنون محقق نشده است، افزود که وادار کردن این رژیم به پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و قرار دادن کلیه فعالیت ها و تاسیسات هسته ای خود تحت پادمان جامع آژانس باید یکی از عناصر اصلی توصیه های کمیسیون خلع سلاح باشد.

وی در پایان نیز بر لزوم تلاش برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضای ماورای جو که در دستورکار نشست امسال کمیسیون خلع سلاح قرار دارد، تاکید کرد.

نشست سالانه کمیسیون خلع سلاح به مدت سه هفته در نیویورک ادامه خواهد داشت و طی آن آخرین تحولات مرتبط با خلع سلاح و عدم اشاعه هسته ای و پیشگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضای ماورای بررسی خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آماده هستیم فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم، گفت: این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعتی در اصفهان در خصوص اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: اگر چه فشار نظام سلطه در جهت اینکه اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق نشود، است. اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

اسلامی با بیان اینکه این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه شده است، گفت:‌ هدف ما این است که با این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهیم و برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم تا حصار‌ها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی ایجاد شود و این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز (دوشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار می‌شود.

آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ایبرگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای در اصفهانشاهد برگزاری یک رویداد هسته‌ای در سطح بین‌المللی هستیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق