Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@03:29:14 GMT

گل های بیدمشک کاشان، طلایه داران بهار

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۱۶۲۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بیدمِشک  درختچه‌ ای زینتی با سنبله های  معطر است که در آغاز فصل بهار رشد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت: سالانه  حدود  200 تن بیدمشک در برزک کاشان برداشت می شود که در 10 واحد  صنعتی  و500 واحد   سنتی به بیش از دو میلیون لیتر  عرق بیدمشک تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید کافی زاده افزود: بیش از سه هزار نفر در زمان برداشت و تبدیل آن به عرق بیدمشک و اسانس  مشارکت دارند.

به گفته وی  در  شهرستان کاشان هم بیش از 800تن گل بیدمشک برداشت  و  از این میزان گل بیش از  چهار هزار و 5000لیتر عرق بیدمشک درجه یک استحصال و علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج ‌فارس صادر می‌شود.

عرق بیدمشك با داشتن تركیباتی مانند تانن، سالیسیلین، ژرانیول به عنوان داروی مؤثر در تقویت قلب و اعصاب، آرام بخش و بر طرف كننده درد و خستگی شناخته شده است.

از عرق بیدمشك در تهیه نقل، شیرینی و شربت نیز استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار صمیمانه مدیرعامل با تلاشگران ذوب آهن اصفهان

در هفته کار و کارگر و به منظور ارج نهادن به مقام و زحمات این قشر پرتلاش و طلایه دار تولید... - اخبار بازار -

در هفته کار و کارگر و به منظور ارج نهادن به مقام و زحمات این قشر پرتلاش و طلایه دار تولید، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مسعود باباخانی مدیر حوزه مدیرعامل و تنی چند از مسئولین این مجتمع در جمع تلاشگران خط تولید حاضر و با اهدای شاخه‌های گل از آن‌ها قدردانی به عمل آوردند.

در هفته کار و کارگر و به منظور ارج نهادن به مقام و زحمات این قشر پرتلاش  و طلایه دار تولید، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مسعود باباخانی مدیر حوزه مدیرعامل و تنی چند از مسئولین این مجتمع در جمع تلاشگران خط تولید حاضر و با اهدای شاخه‌های گل از آن‌ها قدردانی به عمل آوردند.

در این بازدید که از بخش‌های مختلف خط تولید به عمل آمد، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در فضایی دوستانه شنونده صحبت‌ها، انتقادات و پیشنهادات همکاران گرامی بود.

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • بهترین انیمه‌های سریالی که در بهار امسال نباید از دست بدهید
  • دیدار صمیمانه مدیرعامل با تلاشگران ذوب آهن اصفهان
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است