Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:01:58 GMT

کوبا و عربستان بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۱۹۷۰

کوبا و عربستان بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند

تهران- ایرنا- وزیران خارجه کوبا و عربستان بر گسترش روابط دوجانبه و افزایش سرمایه گذاری های ریاض در کوبا تاکید کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای هرالد تریبیون آمریکای لاتین، توافق 'برونو رودریگز' و 'عادل الجبیر' وزرای خارجه کوبا و عربستان پس از آن حاصل شد که اولین سفر یک وزیر خارجه کشور عربستان به این کشور آمریکای لاتین توسط عادل الجبیر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر خارجه کوبا پس از استقبال از همتای عربستانی خود در هاوانا اعلام کرد که وی مطمئن است اولین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان به کوبا به حرکت بیشتر در مسیر گسترش روابط دوجانبه کمک خواهد کرد.
وزیر خارجه کوبا طی دیدار با همتای عربستانی خود حمایت کشورش را از صلح و پیشرفت ها در منطقه خاورمیانه اعلام کرد.
عادل الجبیر نیز در این دیدار سلام پادشاه و ولیعهد این کشور به رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا را به برونو رودریگز ابلاغ کرد. وی اعلام کرد که کشورش از سرمایه گذاری های بیشتر در کوبا و همکاری ها با هاوانا در حوزه های مختلف از جمله مسائل مربوط به اوضاع بین المللی حمایت می کند.
سفر وزیر خارجه عربستان به کوبا در حالی انجام گرفت که 11 ماه پیش ریکاردو کابریساس معاون رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد کوبا برای دیدار با مقامات ریاض به جده سفر کرده بود. کابریساس پیشتر اعلام کرده بود که هاوانا تمایل به گسترش روابط با ریاض به ویژه در حوزه اقتصادی دارد. روز گذشته کابریساس با عادل الجبیر نیز دیدار و دو طرف بر افزایش سطح روابط دوجانبه در بخش های مختلف تاکید کردند.
در بخش اقتصادی، کوبا و صندوق توسعه عربستان دو توافق نامه امضا کردند که یکی به ارزش 50 میلیون دلار مربوط به صادرات کالاهای عربستان به کوبا و دیگری به ارزش 29.1 میلیون دلار برای بودجه رسانی ایجاد تاسیسات هیدرولیکی بود.
اروپام**9234**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كوبا عربستان توافق اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد