Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:33:33 GMT

آیین های سوگواری عقیله بنی هاشم (س) برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۲۳۸۲

آیین های سوگواری عقیله بنی هاشم (س) برگزار شد

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ آیین‌های عزاداری و سوگواری سالروز وفات مظلومانه و جانسوز عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مردم در این روز، با سیاه‌پوش کردن مساجد، تکایا، حسینیه‎ها، بقاع متبرکه، معابر و اماکن عمومی، برپایی مجالس روضه و نوحه خوانی و قرائت زیارت حضرت ام المصائب زینب کبری (س) در مجالس عمومی و خانگی، به عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است: حضرت زینب کبرى (سلام الله علیها) دختر بزرگوار حضرت امیرالمؤمنین امام على (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، در ۵ جمادى الاول سال پنجم یا ششم هجرى قمرى در مدینه منوره دیده به جهان گشودند و در ۱۵ رجب سال ۶۳ هجرى قمرى، در سفرى که به همراه همسرشان عبداللّه بن جعفر به شام رفته بودند، از دنیا رفتند و بدن مطهرشان همان‎جا دفن گردید.

مزار ملکوتى آن حضرت (س) هم اکنون زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

نقش تأثیرگذار در وقایع پس از شهادت حضرت امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری قمری در کربلا و اسارت کوفه و شام، از مهم‌ترین بخش‌های زندگی عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) به عنوان پیام رسان قیام عاشورا، به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن

سوگواری سالروز وفات جانگداز حضرت زینب کبری (س)

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی عزاداری ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، محمود ابراهیمی ظهر شنبه در همایش جهش تولید در دیمزارها گرامیداشت روز جهانی گندم و نان روستای امام‌قیس بروجن، اظهار کرد: در طرح ملی جهش تولید در اراضی دیمزار، سال گذشته ۳۰ هزار هکتار از اراضی در این استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی افزود: پشتیبانی طرح جهش تولید در دیمزارها، برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری بود که شامل جذب پشتیبان، در اختیار قرار دادن ادوات کشاورزی، پرداخت جهت خرید ادوات و… هستند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع اعتبارات پشتیبانی این ستاد از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۲، یک صد میلیارد ریال بود.

ابراهیمی عنوان کرد: اراضی تحت پوشش در سال ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و جمع ریالی مجموعه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری که شامل تسهیلات، حضور کارشناسان در پهنه‌ها و خدمات سامانه‌ای است، به ۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 6089906

دیگر خبرها

  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود