Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون عرضه و پذيرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران مي گويد گاهي اختلاف نظر بورس و سهامداران عمده سبب مي شود که ورود شرکت ها به بورس با تاخير مواجه شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، اسماعيل درگاهي در پاسخ به اين سوال که چه موضوعاتي سبب شد تا بورس تهران نتواند به برنامه خود براي ورود 15شرکت به بازار سرمايه دست پيدا کند، اظهارداشت: 60تا 70درصد مشکل از سمت سهامداران عمده شکل مي گيرد، چرا که سهامداران عمده خيلي ملاحظه قيمت و شرايط بازار را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه‌ داد: گاهي اوقات سهامداران عمده به دلايل ملاحظاتي که براي خود دارند، ترمز شفافيت را مي‌کشند. البته در حال‌ حاضر در مورد برخي از شرکت‌ها مثل مجموعه‌هاي بانکي انگيزه لازم وجود دارد که اگر بخواهند وارد بورس شوند، کاملا صورت‌هاي مالي خود را شفاف کرده و سپس وارد بازار سرمايه شوند.
معاون عرضه و پذيرش شرکت بورس، توضيح داد: گاهي اوقات سهامداران عمده بنا به دلايلي نمي‌خواهند موضوعي را که شرکت بورس مي‌خواهد افشا شود را فاش کنند و در نتيجه‌ عرضه شرکت در بورس به تعويق مي‌افتد.
وي ادامه‌ داد: ما تمام تلاش خود را کرديم که بيشترين شرکت‌هاي ممکن را به بورس بياوريم، اما گاهي شرکت نتوانسته آن حداکثر شفافيتي که بورس مي‌خواهد را داشته باشد. مثلا شايد بخش خصوصي بگويد تعدادي از تعهداتي که بورس مي‌خواهد جنس زور دارد.
درگاهي توضيح داد: بعضي از مواقع مقررات بورس آنقدر سفت و سخت است که اگر به سهامدار عمده گفته شود که موضوعي را افشا کند، از نظر وي امکان دارد افشاي آن موضوع به رقابتش آسيب بزند. اين اختلاف ديدگاه‌ هم گاهي زمان را براي بورسي شدن شرکت طولاني مي‌کند.
به گزارش ايسنا،معاون عرضه و پذيرش شرکت بورس، تاکيد کرد: يکي از بحث‌هاي مهم در بورس موضوع تنوع صنايع است. فضا نبايد طوري پيش رود که فقط حوزه‌هايي که توانايي تامين مالي دارند از طريق بورس تامين مالي شوند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند گفت: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؟ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.

او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرماهای خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع