Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر از استان کرمان بازدید کردند گفت: باغ فتح‌آباد کرمان بیشترین بازدیدکننده را داشته است. ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ استانها کرمان نظرات

سیدمصطفی آیت‌ا‌‌للهی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت اقامت و بازدید مسارفران نوروزی در استان کرمان اظهار داشت: 3 میلیون و 707 هزار و 889 نفر ورودی مسافران نوروزی به استان کرمان در این ایام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 327 هزار و 816 نفر مسافر نوروزی در استان کرمان اقامت داشتند افزود: از این تعداد 23 هزارو 480 نفر در هتل‌ها، 30 هزار و 752 نفر در مهانپذیرها و 25 هزار و 437 نفر در مراکز بوم‌گردی استان کرمان اقامت داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بیش از 127 هزار نفر مسافر نوروزی در مدارس آموزش و پرورش و بیش از 120 هزار نفر در خوابگاه‌ها و مهمانسراهای ادارات اقامت داشتند گفت: مدارس آموزش و پرورش استان کرمان بیشترین میزان اسکان مسافران نوروزی در استان کرمان را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه 648 هزار و 196 نفر در این ایام از موزه‌های استان کرمان دیدن کردند عنوان کرد: باغ تاریخی فتح‌آباد با 131 هزار و 685 بازدید کننده در ایام نوروز بیشترین میزان بازدیدکننده اماکن گردشگری و تاریخی کرمان را به خود اختصاص داده است.

آیت‌ا‌‌للهی موسوی با اشاره به وجود 106 هزار و 631 گردشگری که بازدید از باغ شاهزاده ماهان را در برنامه سفر نوروزی خود به استان کرمان قرار داده بودند تصریح کرد: بیش از 78 هزار نفر از حمام تاریخی گنجعلیخان و 15 هزار و 542 نفر از ارگ تاریخی راین در این ایام بازدید کردند.

وی به وجود بیش از 51 هزار گردشگری اشاره کرد که ارگ تاریخی بم در این ایام اشاره کرد: 31 هزار و 580 نفر از منطقه تاریخی و گردشگری میمند، 52 هزار و 670 نفر از کلوت‌های شهداد و بیش از 30 هزار نفر از خانه تاریخی حاج‌آقاعلی در رفسنجان بازدید کردند.

انتهای پیام/ ز

R7860/P41362/S6,67/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد

سعید شاهرخی گفت: کارشناسان مربوطه به بررسی دقیق موضوع می‌پردازند تا هرگونه تجاوز احتمالی به حریم منطقه تاریخی موجود در آنجا مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید کل طرح و نقشه را ارائه کنند و دقیق مشخص شود که در چه قسمتی می‌خواهند کار ساخت انجام دهند افزود: نیاز به هماهنگی اولیه با میراث فرهنگی داشت که اتفاق نیافتاده بود و امیدواریم این همکاری رخ دهد.

شاهرخی در پاسخ به اینکه مکان یابی به چه صورت انجام شده است و چرا تا این حد به محدوده شهر قدیم نزدیک است گفت: بسیاری از محدوده‌های شهر قدیم قبلا تصرف شده و جیرفت سرزمینی است که نقاط زیادی از آن می‌تواند به عنوان محلی تاریخی دیده شود.

وی افزود: البته محدودیت‌هایی در شهرسازی جیرفت وجود دارد از جمله اینکه از نقاط مختلف به رودخانه‌های فصلی می‌خورد.

شاهرخی اضافه کرد: کار‌های قانونی اولیه در این مورد انجام شده بود، کارشناسان میراث هم بررسی کرده بودند و مجوز صادر شده و شورای عالی مسکن و شهرسازی هم آن را تایید کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان یادآور شد: موافقت هم مشروط به این صورت گرفته که در هر زمان از اجرای کار اگر هر گونه شی تاریخی مشاهده شود یا به محدوده ورود شود از کار جلوگیری می‌شود.

شهر قدیم‌جیرفت آثاری تاریخی از معماری دوران اسلامی است که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!