Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، طبق  برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی، اعزام 13هزار دانشجو از 350 دانشگاه از 23 اسفند به اردوی جهادی آغاز شد که آخرین گروه‌های اعزامی 18 فروردین به شهرهای خود بازمی‌گردند.

نوروز امسال 20 استان به عنوان استان‌های هدف برای محرومیت‌زدایی درنظر گرفته شد که از جمله آن‌ها می‌توان به استان‌های تهران، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، خوزستان، قم و فارس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به زلزله اخیر کرمانشاه و خسارات زیادی که در اثر این سانحه به وجود آمد استان کرمانشاه به عنوان هدف اصلی برای اعزام دانشجویان جهادی در نظر گرفته شد، به گونه‌ای که 7 هزار و 200 نفر برای امدادرسانی به سرپل ذهاب، دشت ذهاب، کوئیک، گیلان‌غرب، قلعه شاهین، ثلاث، قصر شیرین، الیاسی، طهماسب و اسلام آباد اعزام شدند.

گفتنی است، این دانشجویان موفق شدند تاکنون ساخت و مرمت بیش از 230 منزل مسکونی را به اتمام برسانند و بیش از 220 واحد سرویس بهداشتی و حمام را به مردم زلزله‌زده تحویل دهند و نیز با توجه به اینکه عموم روستاهای این مناطق دام‌دار هستند و بر اثر زلزله محل نگهداری احشام آن‌ها تخریب شده، 15 محل نگهداری دام نیز برای اهالی این مناطق ساخته شده و به روستائیان تحویل داده شد.

گفتنی است مرمت مسجد و اماکن متبرکه، برق کشی به کانکس‌ها، آبرسانی به روستاها و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از دیگر برنامه‌های دانشجویان جهادی بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۲ اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دو اردو به همت جهادگران گروه‌های جهادی توان آوران بسیج دانشجویی و کانون جهادی سحاب با همکاری ستاد اردو‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در شهرک شهید آوینی و محله پنج تن برگزار شد.   مهدی کاظمی افزود: جهادگران این گروه که به صورت تخصصی خدمات توانبخشی و پیراپزشکی را در حاشیه شهر مشهد برگزار می‌کنند، در این اردو با ۴۱ جهادگر (۱۵ دانشجو خانم و ۲۶ دانشجو آقا)، ۴۱۱ خدمت در زمینه‌های خدمات بینایی سنجی، کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی، خدمات مشاوره‌ای و برنامه‌های فرهنگی در محل آموزشگاه هاجر (شهرک شهید آوینی) ارائه می‌کنند.   وی ادامه داد: سطوح خدمت رسانی گروه جهادی توان آوران بسیج دانشجویی دانشگاه موارد مختلفی از آموزش بهداشت و ارائه خدمات درمانی در محل تا ارجاعات تخصصی به کلینیک دانشکده علوم پیراپزشکی و توانبخشی و کلینیک ویژه بیمارستان شهید هاشمی نژاد را شامل می‌شود.   به گفته او، افرادی هم که نیاز به عینک داشته باشند با همکاری خیریه خاتم الانبیاء (ص) و بیمارستان فوق تخصصی خاتم الانبیاء (ص) به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.   کاظمی ادامه داد: همزمان اردوی جهادی دیگری نیز در محل خیریه حضرت زهرا (س) واقع در محله پنج تن به همت جهادگران کانون جهادی سحاب و با همکاری مشترک قرارگاه شهید علیمردانی با حضور ۱۵ دانشجوی جهادگر آقا و خانم برگزار شد.   مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این اردوی نیم روزه، خدمات غربالگری و معاینه بینایی سنجی، آموزش بهداشت و غربالگری‌های فشار و قند خون، خدمات تخصصی ارتوپدی، مامایی و مشاوره انجام و ۲۷۶ خدمت به مردم منطقه پنج تن ارائه شد.   او ضمن قدردانی از نهاد‌هایی که در برگزاری مستمر اردو‌های جهادی در سطح دانشگاه همکاری داشتند، تاکید کرد: به همت ستاد اردو‌های جهادی و همکاری گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هر دو هفته یک بار خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان در حاشیه شهر مشهد انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • خودکشی جوان تهرانی در ایستگاه مترو سرسبز
  • اعزام تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی/خسارتی گزارش نشده است
  • برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در کاشمر
  • اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان نیر در روستاهای سرعین
  • اقدام به خودکشی جوان تهرانی در ایستگاه مترو سرسبز / جزئیات
  • برپایی ۲ اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشهد
  • صائین قلعه ابهر میزبان گروه جهادی حیان علوم پزشکی زنجان+فیلم