Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم معنوی اعتکاف هزاران نفر از دانشگاهیان پس از سه روز نیایش در مساجد دانشگاه‌های مختلف کشور شب گذشته با اجرای برنامه معنوی اعمال «ام‌داود» پایان یافت.

بنابراین گزارش، دانشگاهیان در ایامی که در مساجد دانشگاه‌های خود معتکف شده بودند به راز و نیاز با خدا، قرائت قرآن، توبه، استغفار و انجام فرائض دینی پرداخته و خود را آماده کردند تا در سال جدید زندگی تازه‌ای را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دل کندن از مسجد دانشگاه، برای اساتید و دانشجویان معتکف خیلی سخت بود و دانشگاهیان شب گذشته در زیر باران اشک و صلوات و دعا همدیگر را در آغوش می‌گرفتند و از هم وداع می‌کردند.

* میزبانی معتکفین دانشگاه علامه از شهدای گمنام

میزبانی معتکفین دانشگاه علامه از پیکر مطهر شهدای گمنام، یکی از برنامه‌های ویژه‌ای بود که در شب شهادت حضرت زینب به مراسم معنوی اعتکاف رنگ و عطر خاصی بخشید، دانشگاهیان معتکف ساعت ها در کنار شهدای گمنام نشستند، درد و دل کردند و از شهدا خواستند تا دستگیرشان در دنیا و آخرت باشد.

وزیر علوم هم همزمان با سالروز وفات حضرت زینب(س) و سومین روز از مراسم اعتکاف با حضور در مراسم اعتکاف دانشجویان معتکف مسجد دانشگاه تهران، در این مراسم معنوی شرکت کرد.

غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تعدادی از مدیران این وزارتخانه هم وزیر علوم را همراهی می‌کردند.

وزیر علوم در زمان حضور در مسجد دانشگاه تهران با حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی کرمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه و جمعی از معتکفین دیدار و گفت‌وگو کرد.

* حضور در مراسم اعتکاف را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم

محسن یکی از معتکفین دانشگاه علامه در این باره به فارس گفت: این سه روز اعتکاف از بهترین روزهای عمر من بود من روزهایی که در مراسم اعتکاف بوده‌ام را هیچ‌گاه فراموش نخواهم کرد.

* به خدا نزدیک‌تر بودم

یکی از معتکفین دانشگاه تهران هم گفت: من به پیشنهاد یکی از دوستان در این مراسم شرکت کردم، واقعا اینجا شب‌ها و رزوهای بسیار خوبی را گذراندیم، گویی به خدا نزدیک تر بودیم و خدا صدای ما را بهتر می‌شنید.

*  احساس می‌کنم دوباره متولد شده‌ام

در مسجد دانشگاه امیرکبیر هم دو خواهر با هم در مراسم اعتکاف شرکت کرده بودند، یکی از آنها در پاسخ به این سوال که مراسم اعتکاف چگونه بود؟ گفت: تنها می‌توانم بگویم که من بعد از اعتکاف مهمترین تصمیم‌های زندگی ام را گرفتم، قرار است از این به بعد طور دیگری زندگی کنم، احساس می‌کنم دوباره متولد شده‌ام.

* اعتکاف فرصتی برای خودسازی و مبارزه با نفس

یکی از دانشجویان هم درباره حضور خود در مراسم اعتکاف می‌گوید: نزدیکی با خدا، خود‌سازی و مبارزه با نفس از مهم‌ترین مواردی است که اعتکاف می‌توان به آن دست یافت.

وی افزود: اعتکاف فرصتی مناسب برای رهایی از مادیات. ما در این مدت که در مسجد دانشگاه بودیم به اندازه سال‌ها آموختیم و دعا کردیم که ان‌شاءالله مورد قبول حضرت حق قرار گیرد.

* پایان سه روز به یادماندنی برای معتکفین

اعتکاف در این دوره هم پس از سه روز به یادماندنی، پس از سه روز دعا، نیایش و مناجات در دانشگاه‌های کشور به پایان رسید و دانشگاهیان هم پابه‌پای بسیاری از مردم که در مساجد شهرهای مختلف معتکف شده بودند به سه اعتکاف خود پایان دادند تا با روحی سبک و بدون آلودگی همچون کودکی که تازه متولد می‌شود، زندگی را از سر بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد

تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمده‌اند.

دقایقی پیش از شروع برنامه و رسیدن به ساعت موعد و قرارمان در میدان فیض، صدای مداحی خیابان را پر کرده، پلیس‌ها، مأموران، خبرنگاران، عکاسان، گروه سرود و… در حال آماده شدن هستند تا صحنه‌ای پر از امنیت و شورآفرینی مردم را به تصویر بکشند.

آری چنین مردمانی هستند مردم اصفهان؛ برای همین است که به مهمان‌نوازی معروف‌اند، چون بلدند در هر کاری سنگ تمام بگذارند؛ مردم شهرمان از پیر و جوان، کودک و نوجوان همه لباس‌های سیاه خود را بر تن کردند و با پرچم‌های یازهرا، یا حسین ایران، فلسطین و… به میدان آمده‌اند و منتظر شروع برنامه هستند.

بگذارید این‌طور بگویم که مصادف شدن این تشیع با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برای ما شیعیان امروز حال و هوای دیگری را هم دارد و بر غم‌مان افزوده است.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 750426

دیگر خبرها

  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند