Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:38:18 GMT

امسال تصادف منجر به فوت اتوبوس نداشتیم

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۴۴۹۰

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: برای نخستین بار در چند سال گذشته حادثه اتوبوسی منجر به فوت در نوروز نداشتیم.

به گزارش میزان، سردار محمد حسین حمیدی با اشاره به این که فاز نهایی سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) در نوروز امسال بر روی اتوبوس‌ها راه اندازی شد،گفت: سامانه سپهتن، تخلفات اتوبوس‌ها و متعاقب آن، تصادفات اتوبوس‌ها را در نوروز بسیار کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به این که کنترل سنتی، دستی و فیزیکی پلیس بر رفتار رانندگان بخصوص در بخش حمل و نقل عمومی پاسخگو نیست گفت: در سال ۹۶ حدود ۴.۵ میلیون صورت وضعیت مسافری صادر شده است که کنترل این حجم جابجایی عملا بدون تجهیزات الکترونیکی مقدور نیست.

وی با اشاره به این که شمار اتوبوس‌ها در کشور از ۴ هزار دستگاه در سال ۸۶ به ۱۶ هزار دستگاه در سال ۹۶ رسیده است افزود: این در حالیست که با اقدامات کنترلی پلیس و بکارگیری تجهیزات الکترونیکی توانستیم شمار کشته‌های این وسایل نقلیه را از ۵۴۳ نفر در سال ۸۶ به زیر ۲۰۰ نفر در سال ۹۶ کاهش دهیم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا بر ضرورت توسعه بکارگیری فناوری‌های نوین در حوزه حمل و نقل بخصوص ناوگان حمل و‌نقل عمومی تاکید کرد و گفت: در عین حال پلیس نیز از فناوری‌های جدید در این حوزه که بتواند از وقوع تصادفات و حوادث جاده‌ای پیشگیری کند، حمایت می‌کند.

وی از توسعه سامانه و تکمیل سامانه سپهتن خبر داد و گفت: پلیس در تلاش است این سامانه را در سال جاری بر روی محموله‌های خطرناک (محموله‌های سوختی، نفتی، مواد شیمایی) راه اندازی کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: پوشش ابر تمامی استان را فرا گرفته است و در مسیر سرخس، چناران، سرولایت، فریمان، جوین و اطراف مشهد بارندگی و لغزندگی سطح جاده وجود دارد.

سرهنگ محمد قانعی نژاد افزود: ترافیک نیز در مسیر مشهد به چناران نیمه سنگین و در سایر جاده های خراسان رضوی عادی و روان است.

وی بیان کرد: در۲۴ ساعت گذشته ۲ فقره تصادف فوتی با ۲ کشته، ۶ فقره تصادف جرحی با هشت مصدوم و ۱۴ فقره تصادف خسارتی در جاده های خراسان رضوی رخ داده است.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی از رانندگان خواست تا با دقت زیاد و رعایت سرعت مطمئنه در طول مسیرها تردد کنند.

 بارش باران از عصر دیروز در نقاط مختلف خراسان رضوی آغاز شد و ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح نور اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد