Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، شهردار دوگنبدان گفت: تولید زباله در روز‌های عادی این شهر حدود ۷۴ تن است.
مسعود ظفری با بیان اینکه سه دستگاه خودرو ویژه حمل پسماند در ایام نوروز به خودرو‌های حمل زباله شهر دوگنبدان افزوده شد، عنوان کرد: ۲۰ دستگاه خودرو جمع آوری پسماند زباله در این شهر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در همه پارک‌ها و محل‌های اسکان نوروزی شهر، مخزن زباله نصب بوده و رفتگران نیز در سه شیفت کار جمع آوری زباله‌های سطح شهر را انجام دادند.
شهردار دوگنبدان ادامه داد: تلاش رفتگران برای پاکیزه نگاه داشتن فضای شهر در ایام نوروز ستودنی است.  
سرانه تولید زباله در کشور ۸۶۰ گرم برای هر نفر است.
براساس آمار موجود میزان تولید زباله در ایران سه برابر استاندارد جهانی است.
شهر ۱۰۰ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

 سوم تا نهم اردیبشهت ماه به عنوان هفته زمین پاک در کشور نامگذاری شده است.

۲۲ آوریل به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است که در کشور ما هفته‌ای به همین عنوان از سوم تا نهم اردیبهشت گرامی داشته می‌شود و شعار جهانی امسال "سیاره زمین در مقابل پلاستیک" و در ایران نیز شعاری با مضمون " مشارکت مردم در برابر پلاستیک و نجات زمین" انتخاب شده است.

 

دیگر خبرها

  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود