Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها هزار نفر از معلمان ایالت‌های کنتاکی و اوکلاهما نسبت به وضعیت دستمزد‌ها معترض هستند و این مساله موجب تعطیلی مدارس این دو ایالت شده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری آناتولی، ده‌ها هزار نفر از معلمان در ایالت‌های کنتاکی و اوکلاهما روز دوشنبه نسبت به پایین بودن دستمزد‌ها اعتراض کردند و خواستار اختصاص منابع مالی بیشتری برای دانش آموزان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعتراض معلمان در این دو ایالت موجب تعطیلی مدارس شده است. معلمان با تجمع در برابر ساختمان‌های اداری و دولتی از نمایندگان کنگره خواسته‌اند تا منابع مالی و بودجه بخش آموزش را افزایش دهند.

معلمان در جریان تظاهرات اعتراض آمیز خود شعار می‌دادند: جنگ علیه آموزش عمومی را متوقف کنید.

معلمان این دو ایالت از نمایندگان خواستند تا با اختصاص منابع مالی و بودجه بیشتر، از بخش آموزش حمایت کنند. صد‌ها دانش اموز نیز در این تظاهرات شرکت کرده بودند.

بسیاری از مدارس کنتاکی و اوکلاهما با مشکلات مالی روبرو هستند و کتاب‌ها و متون درسی کافی برای دانش آموزان در اختیار ندارند. برخی از مدارس نیز به علت عدم پرداخت قبوض خود، برق ندارند.

هفته گذشته ماری فالین فرماندار اوکلاهما دستور مربوط به افزایش ۱۵ تا ۱۸ درصدی دستمزد و حقوق معلمان را امضا کرد و همین طور بودجه ۳۳ میلیون دلاری برای کتاب‌های درسی دانش آموزان اختصاص داد و ۱۸ میلیون دلار دیگر نیز به بخش آموزش این ایالت تزریق کرده است. مالیات بر سیگار، سوخت و تولید گاز نیز در این ایالت افزایش یافته تا منابع مالی مورد نیاز تامین شود.

رهبران اتحادیه‌های معلمان به نمایندگان این ایالت تا اول آوریل فرصت داده بودند تا دستمزد و حقوق را ۱۰ هزار دلار افزایش داده و ۲۰۰ میلیون دلار برای بخش آموزش اختصاص دهند. رهبران این اتحادیه‌ها قول داده بودند که اگر این درخواست‌ها عملی نشود، اعتصاب سراسری در این ایالت را آغاز خواهند کرد.

ژوزف سیلک سناتور ایالت اوکلاهما در سخنانی گفت: این ایالت اخیرا ۴۴۷ میلیون دلار افزایش مالیات‌ها را تصویب کرده تا بتواند منابع مالی بخش آموزش را تامین کند.

اوکلاهما یکی از سه ایالت آمریکا است که پایین‌ترین پرداخت دستمزد به معلمان را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل

به گزارش همشهری آنلاین احمد محمودزاده گفت: آن چیزی که در آموزش و پرورش مهم است محیط کلاس، معلم و دانش‌آموز است و ما پیگیر این هستیم که معلمان حضور ثمربخشی در کلاس‌های درس داشته باشند.

وی افزود: در بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی، نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی داشته‌ایم. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و نوعا معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر بودند در حالی که معلم کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم ۴۴ ساعت معلمان کاهش یابد و در مجموع به ۳۰ ساعت رسیدیم و این موضوع ابلاغ شده است. بنابراین از امسال معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها کامل خواهد بود.

کد خبر 848925 برچسب‌ها خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • فعالیت حدود ۱۸۰۰ معلم بازنشسته در مدارس شهرستان‌های تهران
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد