Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب‌های داستانی کودک به مناسبت روز جهانی کتاب کودک در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران در ادامه طرح نمایشگاه‌های دوره‌ای و رونمایی آثار خود، به مناسبت 13 فروردین «روز جهانی کتاب کودک»، مجموعه‌ای از کتاب‌های داستانی موجود در گنجینه این موزه را به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوم آوریل برابر با 13 فروردین سالروز تولد هانس کریستین آندرسن نویسنده، نمایشنامه‌نویس و شاعر ملی نامدار دانمارکی است و به منظور ارج نهادن به کوشش های او در خلق آثار داستانی ارزنده کودکان، این روز را به عنوان روز جهانی کتاب کودک نامگذاری کرده اند.

گفتنی است کتاب‌های داستانی به نمایش درآمده در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران نیز از آثار هانس کریستیان آندرسن پدر افسانه های نو و با عناوین «باغ بهشت»، «دخترک دریا»، «ملکه برف‌ها» و «دوشیزه یخ ها» از گنجینه این موزه است که بین سال‌های 1347 تا 1352 در ایران ترجمه، تصویرگری و به چاپ رسیده است.

اندرسن با آمیختن قصه‌های عامیانه با تخیل خود، ۱۶۸ افسانه نو نوشته و داستان‌هایش به ۱۵۰ زبان ترجمه شده ‌است و همچنان میلیون‌ها نسخه از این داستان ها در سراسر جهان چاپ می‌شود. برای آندرسن کاغذ وسیله ای برای بیان تخیلاتش بود. او بر روی کاغذ می نوشت و بر روی آن طراحی می کرد و تصاویر شگفت انگیزی را با برش بر روی کاغذ به وجود می آورد. او این کاغذ برش ها را برای سرگرم کردن دوستان و کودکانشان می ساخت و با قصه های شگفت انگیزش همراه می کرد.

یادآور می شود پیشنهاد نامگذاری روزی با نام «روز جهانی کتاب کودک» در سال 1967 میلادی از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان مطرح شد تا بدین وسیله فعالیت‌های دفتر بین‌المللی کتاب برای کودکان و نوجوانان در سراسر جهان افزایش یابد. در این روز توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان مراسم باشکوهی به مناسبت بزرگداشت مقام کتاب کودک و ادبیات کودک و نوجوان در کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود. شورای کتاب کودک ایران، تاکنون ۲ مرتبه، نخست در سال ۱۳۵۵ و بار دوم در سال1372 از سوی دفتر بین المللی کتاب این وظیفه را به عهده گرفته است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 9 تا 18 به موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بحر المحبه فی اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سوره مبارکه یوسف به‌تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شده و توسط این‌نهاد فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏‬‌ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به نگارش درآورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف (ع) از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره» ‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت کرده است.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲ میلیون ریال عرضه می‌شود.

کد خبر 6093382 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!