Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:07:22 GMT

خدمات نامطلوب اپراتوري و راه رهايي از آن

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۶۰۲۲

خدمات نامطلوب اپراتوري و راه رهايي از آن

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- ارائه خدمات نامطلوب اپراتوري و رهايي از مشکلاتي مانند قطع مکالمه، کند شدن ارسال پيام ها و رهايي از پيامک هاي مزاحم مواردي است که مردم مي توانند براي نجات از آنها اپراتوري را که سيم کارت از آن دارند، بدون آنکه نيازي به تغيير شماره داشته باشند، عوض کنند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادي ايرنا، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ايران سال 1395با هدف افزايش ميزان رضايت کاربران تلفن همراه، طرح جابجايي اپراتور تلفن همراه بدون نياز به تغيير شماره(ترابردپذيري شماره) را اجرا کرد که براساس آن مشترکان تلفن همراه مي توانند در صورت نارضايتي از اپراتوري که از آن سيم کارت خريداري کرده اند و بدون آنکه نيازي به عوض کردن سيم کارت خود داشته باشند نسبت به مهاجرت به اپراتور ديگر و براي دريافت خدمات بهتر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون و در سال 1397 نيز اين قابليت براي همه مشترکان اپراتورهاي مختلف تلفن همراه برقرار است و مردم مي توانند براي استفاده از اين مزيت به سامانه اطلاع رساني هر اپراتور و يا دفترهاي ارائه خدمات پيشخوان دولت مراجعه کرده و نسبت به تغيير اپراتوري که از خدمات آن ناراضي هستند، اقدام کنند.
ترابرد يا انتقال شماره تلفن همراه(mobile number portability) قابليتي است که به کاربران امکان مي دهد بتوانند با حفظ شماره اپراتور تلفن همراه خود را تغيير دهند.
کاربران در اين طرح اگر از هزينه، کيفيت، تنوع خدمات و پوشش دهي اپراتور خود راضي نيستند مي توانند بدون دغدغه تغيير شماره از سرويس هاي جذاب و کاربردي ساير اپراتورهاي تلفن همراه استفاده کنند.
ترابردپذيري شماره تلفن همراه در جهان قدمتي بيش از 17 سال دارد و هم اکنون در بيش از 70 کشور انجام مي شود.
سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ايران از سال 1393 مقدمه هاي لازم براي اجراي اين طرح را در دستور کار خود قرارداد و اپراتورهاي سه گانه تلفن همراه کشور را براي همکاري در اجراي طرح فراخواند.
اين اپراتورها يعني همراه اول، ايرانسل و رايتل براي اجراي طرح ملي جابجايي دست در دست هم داده و با انعقاد تفاهمنامه اي خود را براي اجرا آماده کردند.
طرح جابجايي اپراتور بدون نياز به تغيير شماره در سال 1394 وارد مرحله اجراي آزمايشي بين خود اپراتورها شد تا آمادگي لازم براي آنها ايجاد شود.
فروردين ماه سال 1395 بود که سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ايران (رگولاتوري) اعلام کرد ترابردپذيري شماره تلفن همراه مرحله آزمايش نهايي را مي گذراند و قرار است جابجايي شماره تلفن همراه به صورت الکترونيکي اجرا شود.
سي و يکم مردادماه همان سال ترابردپذيري شماره تلفن همراه وارد مرحله تجاري شد و همه مشترکان تلفن همراه به آن دسترسي يافتند.
اکنون مدتي است امکان جابجايي شماره هاي تلفن همراه در اپراتورهاي مختلف تلفن همراه فراهم شده است و مي توان شماره کنوني را بر اساس فرآيندي مشخص به شبکه اي ديگر منتقل کرد.
ترابردپذيري شماره ها امکان مهاجرت بين اپراتوري را فراهم مي کند؛ به اين شکل که اگر مشترک همراه اول به شمار مي رويد اما از خدمات اين اپراتور رضايت نداريد، مي توانيد با همان شماره اي که داريد به اپراتور ديگري مانند ايرانسل برويد يا اگر از مشترکان ناراضي ايرانسل باشيد، مي توانيد به اپراتور ديگري که از اعتبار بالاتري نزد شما برخوردار است، برويد.
متقاضيان ترابرد شماره مي توانند به تارنماي اپراتور مورد نظر (اپراتوري که قصد مهاجرت به آن را دارند) مراجعه و پس از پر کردن فرم مربوط به ترابرد، درخواست خود را ثبت کنند.
پس از ثبت درخواست از سوي متقاضي مراحل انجام جابجايي از سوي اپراتور پايه و پذيرنده يک به يک انجام شده و در نهايت مهاجرت صورت مي گيرد.
مشترکان تلفن همراه که با انجام ترابردپذيري به اپراتور جديد مهاجرت مي کنند و از خدمات اپراتور جديد نيز راضي نيستند مي توانند به اپراتور پايه خود برگردند يا ترابرد جديدي انجام دهند.
مشترکان در صورت انصراف از درخواست خود هنگام طي مراحل ترابرد مي توانند تا پيش از آغاز فرآيند اجرا يعني 15 دقيقه پيش از قطع سيمکارت پيشين، با مراجعه به اپراتور پذيرا درخواست انصراف خود را اعلام کنند.
گزينه انصراف از ترابرد و برگشت به اپراتور پايه در سامانه ترابردپذيري هر سه اپراتور تلفن همراه کشور طراحي شده و در اختيار مشترکان قرار گرفته است.
در صورت انصراف پس از ترابرد، مشترک مي تواند درخواست بازگشت به اپراتور پيشين را با مراجعه به آن اپراتور به عنوان ترابرد جديد انجام دهد که در اين صورت مشترک مي تواند بدون محدوديت زماني به شبکه اپراتور پيشين بازگردد.
گزينه انصراف براي مشترک از طريق کد رهگيري تا زمان فرآيند اجرا روي درگاه اپراتور پذيرا فعال است.
در صورتي که اپراتور پيشين اپراتور پايه مشترک نباشد، محدوديت شمار ترابرد در سال (2 بار در سال) رعايت مي شود.
آخرين آمار منتشرشده از سوي دفتر بررسي هاي فني معاونت فني و اقتصادي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بيانگر آن است که تا آخر شهريورماه سال 1396 تعداد سيم کارت هاي واگذارشده در کل کشور به رقم 156 ميليون و 548 هزار و511 رسيده بوده است که از اين ميزان تعداد 85 ميليون و 64 هزار و 46 سيم کارت فعال بوده اند.
همچنين بر اساس آمار اعلام شده، تا تاريخ پنجم دي‌ماه سال 96 بالغ بر 485 هزار و 715 ترابرد موفق از اپراتورهاي تلفن همراه انجام شده است که نشان از استقبال بالاي مشترکان تلفن همراه از طرح ترابردپذيري براي تغيير اپراتور دارداشته است.
اکنون نيز مردم مي توانند همچنان و با وجود کم شدن تبليغات اين امر از مزيت جابجايي اپراتور تلفن همراه براي استفاده از خدمات اپراتور بهتر استفاده کنند.
اقتصام**2078**6075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • همراه پرخرج
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات