Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فانی و الکساندر» اثر اینگمار برگمان به ایران می‌آید تا در جشنواره جهانی فیلم فجر کارگاه تخصصی برگزار کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، یورن دانر، منتقد، تهیه کننده، کارگردان و بازیگری که اصالت فنلاندی دارد امسال در جشنواره جهانی فیلم فجر کارگاه تخصصی سینما برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یورن یوهان دانر متولد پنجم فوریه 1933 در هِلسینکی فنلاند، نویسنده، کارگردان، بازیگر، تهیه‌کننده، سیاستمدار و مؤسس آرشیو فیلم فنلاند است. او که پدرش زبان‌شناسی با نام کای دانر بود، برای مدت زمان‌های طولانی در سوئد زندگی و کار کرده و در بین تمام فعالیت‌هایش مثلاً رئیس انستیتو فیلم سوئد بوده است. وی در 1979 نیز عضوی از هیات داوران بیست‌ونهمین جشنواره فیلم برلین بود.

یورن دانر در سطح جهانی با تهیه‌کنندگی فیلم درخشان اینگمار برگمان یعنی «فانی و الکساندر» (1982) شناخته می‌شود؛ شاهکاری که در سال 1984 در مجموع چهار تندیس طلایی از جمله اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به دست آورد و دانر را به تنها فنلاندی تا امروز بدل کرده که برنده جایزه آکادمی شده است. جالب این‌که رمان او با نام «پدر و پسر» یک سال بعد از آن موفق شد جایزه فنلاندیا را برنده شود تا او در زمینه ادبیات هم خودی نشان داده باشد.

دانر در طول سال‌هایی که پشت سر گذاشته است با احزاب سیاسی مختلفی همکاری داشته و به عنوان مثال در دوره‌های متفاوتی عضو پارلمان فنلاند و پارلمان اروپا بوده است. در باب روحیه جنگجوی او باید گفت که تا امروز با دو نوع سرطان هم مبارزه کرده و دوباره سلامتی خودش را بازیافته است.

یورن دانر در مقام نویسنده و کارگردان هم افتخارهای متعددی دارد و به عنوان نمونه در سال 1963 با فیلم «یکشنبه‌ای در ماه سپتامبر» به جشنواره فیلم ونیز راه پیدا کرد و جایزه بهترین اثر اول را برنده شد و سال بعد هم با «عشق ورزیدن» برای کسب شیر طلایی رقابت کرد.

موفقیت‌های او در مقام کارگردان صرفاً به اولین سال‌های فعالیتش محدود نمی‌شود و مثلاً در سال 2015 با درام زندگینامه‌ای Armi Alive! به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو راه پیدا کرد.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت

تین نیوز

نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور، روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه امسال برگزاری می شود.

به گزارش تین نیوز، این نشست تخصصی در چارچوب اولین همایش سالانه بین المللی تنطیم گری و رقابت در ایران،  برگزار خواهد شد.

محورهای گفت و گو در این نشست تخصصی، شامل چالش های تنظیم گری صنعت حمل و نقل ریلی در ایران و راهکارهای ارتقای تنظیم گری صنعت حمل و نقل ریلی در ایران است.

در این نشست تخصصی یاسر حاتم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، سبحان نظری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل  و نقل ریلی و خدمات وابسته، محمد سیاوشی رئیس کارگروه حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افسانه شفیعی مشاور رئیس و عضو هیئت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مسعود فتحعلی رئیس بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سخنرانی می کنند.

زمان برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور ساعت 10 تا 12 روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 و مکان برگزاری این نشست خیابان کارگر شمالی، رو به روی پارک لاله، نبش کوچه همدان، پلاک 1204 ، طبقه هشتم، سالن شهید مطهری می باشد.

به گزارش تین نیوز، ورود به نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی، برای عموم آزاد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود