Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش ، استان فارس برای ششمین سال پیاپی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه پذیرش و اسکان نوروزی فرهنگیان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرسول احمدی با اعلام این خبر گفت: در نوروز ۹۷، بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در ستاد های اسکان نوروزی آموزش و پرورش سراسر کشور اسکان داده شده اند که استان فارس با پذیرش بیش از  ۶۰۸ هزار مسافر در این مدت، رکوردار  بیشترین  جذب  مسافر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس همین آماربعد از فارس  استانهای اصفهان ، خراسان رضوی ، خوزستان ، هرمزگان ، بوشهر ،گیلان ، یزد ، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان و کردستان  به ترتیب بیشترین پذیرش مسافرین فرهنگی را از آن خود کردند.

احمدی گفت: با پایان کار ستاد اسکان نوروزی در مدارس فارس ، در مجموع ۶۰۸ هزار و ۵۱۴ نفر در قالب ۱۶۹ هزار خانواده و بیش از یک میلیون ۸۲۵ هزار نفر روز، در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

رئیس ستاد اسکان مهمانان نوروزی فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به آمادگی ستاد اسکان فرهنگیان استان فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی گفت:امسال دراستان ۱۳ هزار و ۴۷۲ کلاس درس درقالب بیش از یک هزار ۶۸۰ مدرسه استان برای اسکان اززائران و مهمانان فرهنگی در نوروز پیش بینی شده بود

احمدی گفت:علاوه بر مدارس وکلاس های درس، ۳۶ سالن ورزشی، ۳ خوابگاه دانشگاهی ، ۳ خوابگاه دانش آموزی، ۳ خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را داشت.

وی گفت: در نوروز ۹۷، اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در استان فارس و شیراز در سه گروه "ویژه، الف و ب" شامل: ۴۸۰ کلاس (ویژه)، ۴۹۶۲ کلاس گروه (الف) و۸۰۳۰ کلاس گروه (ب) انجام شد.

رییس ستاد اسکان مهمانان نوروزی فرهنگی آموزش وپرورش فارس تصریح کرد: خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی محل اسکان گروه (ویژه) با امکانات تخت خواب، پتو، فرش، یخچال، تلویزیون و حمام، مدارس و کلاس ها گروه (الف) دارای تمامی امکانات به جز تخت خواب و گاهی تلویزیون است و در گروه (ب) ، امکانات یخچال و تلویزیون به صورت مشترک وجود داشت و سایر امکانات به جز تخت خواب در اختیار مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی قرار می گرفت.

احمدی گفت: براساس آخرین اطلاعات این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیزاظهار داشت: در شهر شیراز ۵۷۰ مدرسه با ظرفیت ۵هزار ۱۵۰ کلاس، ۵ خانه معلم با تخصیص ۱۲۰ اتاق، ۵ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت ۴۰۰ تخت،۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۶۰۰ تخت، ۸ سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان بود.

احمدی اظهار داشت:در استان ۶۸ ودر شیراز نیز ۵ پایگاه استقبال وپذیرش میهمانان نوروزی فرهنگی دایر خواهد شدو ۳هزار نفر عوامل اجرایی از ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین آماده پذیرش و استقبال واسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی  فرهنگی در مدارس واماکن متعلق به آموزش وپرورش استان بود.

رئیس ستاد اسکان مهمانان نوروزی فرهنگی آموزش وپرورش فارس افزود:فعالیت ستاد اسکان در آموزش وپرورش فارس به صورت شبانه روزی بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون، بالغ بر ۱۰۰۰ هزار گردشگر خارجی به گیلان سفر کردند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی اظهار داشت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون، بالغ بر 1000 گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد استان گیلان شدند و شهرهای آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اشاره به افزایش 30 درصدی گردشگران خارجی نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته افزود: این گردشگران در طول اقامت خود در استان، در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر این اداره‌کل اقامت داشتند.

وی گفت: خوشبختانه سطح اشغال تخت‌های واحدهای اقامتی در طول سفرهای نوروزی به بیش از 100 درصد رسید و این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان است.

جهانی بیان کرد: آنچه مشخص است استان گیلان از حدود دو سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری بوده و این امر نشاندهنده تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بناهای تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و... در افزایش این بازدیدها تاثیر بسزایی داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست