Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه در سال جدید تمام تلاش سازمان ساخت مدارس ایرانی و استفاده حداکثری از مصالح و تاسیسات داخلی است و معماری ایرانی اسلامی در ساخت مدارس نیز مورد توجه خواهد بود. ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ اجتماعی آموزش و پرورش نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در یادداشتی به نامگذاری سال 97 و ضرورت حمایت از کالای ایرانی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت آمده است:‌ رهبر معظم انقلاب هر ساله با طرح مهم‌ترین اولویت‌ها و ضرورت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور تحت عنوان شعار سال، بدنه مدیریتی و اجتماعی کشور را مخاطب گفتمان راهبردی خود قرار می‌دهند. نام گذاری سال 97 تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نیز مانند یک دهه اخیر رویکردی اقتصادی را هدف گذاری کرده است و نشان می‌دهداقتصاد و موضوعات مرتبط به آن همچنان اولویت اساسی کشور است.

مردم و مسئولان در تمام سطوح هر دو مورد خطاب پیام‌های نوروزی رهبر انقلاب بوده‌اند و هر یک باید به سهم و توان خود در تحقق تکالیف و ماموریت‌های محوله انجام وظیفه کنند.رهبر انقلاب در سخنرانی امسال در حرم مطهر رضوی گفتند: «کلید حل مشکلات در دست مسئولان و مردم است.» بنابراین بدیهی است که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز به عنوان متولی اصلی ساخت و تجهیز مدارس همچون سایر دستگاه‌ها و نهادها، در تحقق شعار سال و سیاستگذاری‌های رهبر انقلاب نقش آفرین خواهد بود و این نقش آفرینی البته می‌تواند در بخش‌هایی نیز ظهور و بروز بیشتری داشته باشد به عنوان نمونه در بحث به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه برای توسعه کشور، این سازمان ظرفیت ارزشمندی به نام خیرین مدرسه‌ساز را در کنار خود دارد.

ظرفیتی که طی دو دهه اخیر به صورت سازمان‌دهی شده با تشکیل مجامع استانی خیرین در ساخت بیش از 20 درصد فضاهای آموزشی در اقصی نقاط کشور مشارکت داشته است و امروز برای این سازمان نوسازی مدارس سرمایه اجتماعی بی بدیل به شمار می‌آید. به همین دلیل این سازمان، بیستمین دوره جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه ساز را با رویکرد استفاده حداکثری از این ظرفیت آغاز کرده است.

سازمان نوسازی مدارس کشور طی دو دهه اخیر، سرمایه و ظرفیتی ارزشمند به نام «خیرین مدرسه ساز» را همگام و همراه خود در ساخت فضاهای آموزشی تجربه کرده است؛ سرمایه‌ای که مقام معظم رهبری آن را به عنوان یکی از پدیده‌های مبارک انقلاب و کشور توصیف کردند از این رو سازمان نوسازی مدارس بر آن است تا با استفاده هدفمند از این ظرفیت، ضمن جذب مشارکت خیرین در ساخت مدارس، نظام آموزشی را نیز از دستاوردهای فرهنگی این مشارکت بهره مند کند.

در مورد ترویج مصرف کالاهای داخلی که شعار سال نیز هست هرچند در حال حاضر در پروژه‌های آموزشی، بیشتر از مصالح و تجهیزات داخلی استفاده می‌شود لیکن در سال جاری تمام تلاش سازمان بر ساخت مدارس ایرانی و استفاده حداکثری از مصالح و تاسیسات داخلی است والبته به شکل توامان توجه ویژه به تحقق معماری ایرانی اسلامی در ساخت مدارس نیز مورد توجه خواهد بود.

در بحث اصلاح الگوی مصرف، این سازمان ساخت و توسعه مدارس سبز و مکان‌یابی مدارس مبتنی بر طرح آمایش سرزمین، توجه به اقلیم و شرایط محلی و نیازسنجی‌های دقیق را پیگیری و اجرا خواهد کرد.در مورد تاکیدات رهبر انقلاب بر مفاهیمی چون فرهنگ جهادی وضرورت گفتمان‌سازی در این حوزه به منظور تسریع در روند توسعه کشور، خوشبختانه عملکرد سازمان و ادارات کل استانی دراین عرصه و به ویژه در تعامل با خیرین مدرسه ساز افتخار آفرین بوده است لیکن تلاش مضاعف بر این است که این ویژگی‌ها به عنوان رفتار سازمانی غالب بیش از پیش تقویت شود.

سازمان نوسازی مدارس، علاوه برحرکت در چارچوب اصول ترسیم شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب و شعار حمایت از کالای ایرانی که برآمده از رویکرد کلی اقتصادی کشور است، در برنامه ریزی‌های خود قوانین بالادستی همچون سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش و سند زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری را نیز به عنوان هدف‌گذاری‌های کلان این حوزه تا افق چشم انداز 1404 با دقت و جدیت دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

R1014132/P1014143/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان نوسازی مدارس مدارس دولتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان نوسازی مدارس مدارس دولتی سازمان نوسازی مدارس مدارس دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی اظهار کرد: از ۱۴۶ مدرسه شهرستان ۲۵ مدرسه این شهرستان با قدمت بیش از ۴۰ سال در حال تخریب هستند و به صورت فوری به تجدید بنا نیاز دارند.

فرماندار هشترود در آیین زنگ سپاس اظهار کرد: مدارس «فاطمیه (س)» و شهید رجایی در مرکز شهر از شرایط بد فیزیکی برخوردار هستند و اولیاء دانش آموزان، حاضر به ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس نیستند.

وی همچنین از نیاز ۷۰ مدرسه هشترود به تعمیر و نوسازی خبر داد و تحقق این مهم را از الزامات توسعه شاخص‌های آموزشی در این شهرستان برشمرد.

قشلاقی گفت: ۱۰ مدرسه کانکسی هم در این شهرستان وجود دارد که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی از خیرین خواست در احداث مدرسه شبانه روزی و فنی و حرفه‌ای در این شهرستان اهتمام داشته باشند.

در این مراسم از تعدادی از معلمان نمونه شهرستان تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است