Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: قهوه نوشیدنی است که باعث سم زدایی رگ ها می شود.

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار دنیا است که می‌تواند مانند یک فیلتر رگ‌های خونی را از آلودگی و رسوب‌های ایجاد شده پاک و قلب Heart را سالم نگه دارد.

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نوشیدن سه فنجان قهوه در روز سبب پاک شدن شریان‌های خونی و جلوگیری از تَنگ و سفت شدن آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بیماری‌های شایع در افراد میان سال و سالمند، گرفتگی عروق خونی و تجمع کلسیم در رگ‌ها است که سبب نیاز به جراحی عروق کرونر قلب می‌شود.

با وجود پیشرفت‌های پزشکی، اما بسیاری از افراد در سال‌های پس از جراحی عروق کرونر به دلیل عارضه‌های جانبی ناشی از جراحی یا گرفتگی دوباره رگ‌های خونی جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناسان مصرف بیش از سه فنجان قهوه در روز را برای سلامت بدن انسان مضر می‌دانند و توصیه می‌کنند افراد قهوه را تلخ یا با میزان بسیار کم شکر و بدون خامه یا سایر افزودنی‌ها مصرف کنند تا بیشترین فایده را از آن ببرند.

محققان دلیل مفید بودن مصرف قهوه برای سلامت رگ‌های خونی را در آنتی اکسیدان موجود در این دانه خوراکی و نیز خاصیت کافئین می‌دانند.

پژوهشگران برای بررسی اثربخشی مصرف قهوه بر سلامت رگ‌های خونی بدن، به مطالعه برروی اطلاعات رژیم غذایی، میزان مصرف قهوه، اندازه‌گیری رسوبات داخل رگ‌های خونی (CAC) و آنزیم‌های کبدی بیش از ۴۴۰۰ داوطلب در طول چند سال پرداخته اند.

کارشناسان میزان مصرف استاندارد قهوه را در روز حدود ۴۰۰ میلی گرم برای بزرگسالان می‌دانند که این میزان برای زنان باردار کمتر از ۲۰۰ میلی گرم باید باشد تا خطری متوجه جنین نشود.

مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های دارای کافئین در دوران بارداری می‌تواند سبب تولد نوزاد نارس و کم وزن، سقط جنین و خونریزی زیاد در زمان زایمان شود.

از جمله دیگر مزایای مصرف قهوه می‌توان جلوگیری از ابتلا به سرطان روده و کبد را نام برد. اما ردپایی از مصرف بیش از اندازه آن در ابتلا به برخی سرطان‌ها ازجمله سرطان خون، لنفوم و ریه دیده شده است.

افرادی که به شکل منظم قهوه مصرف می‌کنند ۲۷ درصد کمتر از دیگران به بیماری آلزایمر و ۳۶ درصد کمتر به بیماری پارکینسون مبتلا می‌شوند.

برآورد‌ها نشان می‌دهند هر روز حدود ۲ و ۲۵ صدم میلیارد فنجان قهوه و ترکیب‌های آن، چون کاپوچینو درسراسر دنیا مصرف می‌شود.

ریشه مصرف این نوشیدنی پرانرژی و خوش طعم به قرن ۱۱ میلادی و کشور آفریقایی اتیوپی باز می‌گردد که مردم درآنجا این نوشیدنی و دانه‌های قهوه را مصرف می‌کردند.

نتیجه‌های این پژوهش در مجله انجمن قلب آمریکا (Journal of the American Heart Association) به چاپ رسیده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران قلب Heart قهوه سلامت سرطان ابتلا به سرطان قهوه آلودگی سم زدایی تلگرام باردار حوادث عکس فیلم مشهد قتل حوادث خراسان رضوی تهران ویدیو ها طلاق جسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود