Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير کار تاکيد کرد: پشتيباني از توليد ملي و کالاي ايراني به‌ منزله حمايت از اشتغال، سرمايه، کار و کارگر ايراني است، ارج و کرامت کارگر ايراني در يک جامعه توليد محور نه مصرفي معنا و مفهوم پيدا مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در يادداشتي با تاکيد بر اينکه حمايت از کالاي ايراني در جامعه توليد محور محقق مي‌شود، تاکيد کرد: بنابراين باور من اين است که پيش نياز رشد جامعه ايران، بزرگ شدن کيک اقتصاد و توليد و مصرف کالاي ايراني شکل‌گيري يک جنبش اجتماعي جامعه توليد محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن يادداشت وزير کار در ادامه مي‌آيد:
به اعتقاد من يکي از چالش‌هاي جامعه امروز ايران نمايان شدن برخي ازمؤلفه‌هاي جامعه رانت محور است. وقتي از جامعه رانتي صحبت مي‌کنم منظورم جامعه‌اي است که افراد به‌دنبال پولدار شدن سريع، رشد جهشي، به‌دست آوردن ثروت بدون تلاش و کوشش، گرفتن پست‌هاي مديريتي بدون دانش و تجربه، کم‌کاري و کار نکردن و پايين آمدن بهره‌وري و مسائلي از اين دست که پرداختن به همه آنها در اين يادداشت کوتاه ميسر نيست. اين درحالي است که تنها در يک جامعه توليد محور است که نيروي‌هاي توليدي کرامت دارند. حرکت رو به جلو به همراه قدرتمند شدن در جامعه توليد محور اتفاق مي‌افتد و در چنين جامعه‌اي توليد و کارگر شرافت دارد.
مقام معظم رهبري درپيام نوروزي خود خطاب به مردم ايران، سال 1397 را سال حمايت از کالاي ايراني ناميدند و تأکيد کردند سياست‌هاي اجرايي و عملکرد مسئولان دولتي و حکومتي بايد به سمت تحقق اين موضوع باشد. از اين منظر مي‌توان گفت که حمايت از کالاي ايراني در جامعه توليد محور محقق مي‌شود. جامعه‌اي که توليد دانش، توليد فکر، توليد کالا، توليد فرهنگ خلاق داشته باشد آنگاه کالاي با کيفيت هم توليد مي‌کند و مردم آن مصرف‌کننده کالاي توليد داخل نيز مي‌شوند. مردم در يک جامعه رانتي طبق يک ذائقه و در جامعه توليد محور با ذائقه‌اي ديگر مصرف مي‌کنند. بنابراين باور من اين است که پيش نياز رشد جامعه ايران، بزرگ شدن کيک اقتصاد و توليد و مصرف کالاي ايراني شکل‌گيري يک جنبش اجتماعي جامعه توليد محور است.
واقعيت اين است رشد و توسعه کشور بدون افزايش مصرف کالاهاي داخلي پايدار نخواهد بود بنابراين بايد حمايت همه جانبه از کالاي ايراني، توليدکنندگان، کار آفرينان و سرمايه‌گذاران در جامعه صورت گيرد. پشتيباني از توليد ملي و کالاي ايراني به‌منزله حمايت از اشتغال، سرمايه، کار و کارگر ايراني است. کارگر ايراني زماني در جامعه حرمت پيدا مي‌کند که توليد ايراني در چنين جامعه‌اي شکل گرفته باشد. ارج و کرامت کارگر ايراني در يک جامعه توليدمحور نه مصرفي معنا و مفهوم پيدا مي‌کند. براي حمايت از کالاي ايراني بايد فعاليت‌هاي گسترده فرهنگي و اجتماعي در کشور صورت گيرد تا مصرف کالاي داخلي در جامعه به يک فرهنگ عمومي تبديل شود. از علل مهم تعطيلي برخي از کارخانجات، ريزش نيروي انساني و توليد با ظرفيت پايين، تکنولوژي قديمي، بدهي‌هاي زياد، تسهيلات مالي، ضعف مديريت، نبود بازار فروش مناسب ودپوي کالا در انبارها هستند که بايد براي مواجهه با هرکدام از آنها سياست مناسب و کارآمد داشته باشيم. ما نمي‌خواهيم مردم را محکوم کنيم به مصرف کالاي بد، بنابراين وظيفه داريم هم کمک کنيم قيمت تمام شده کالاي ايراني ارزانتر ور قابتي‌تر بشود و هم تکنولوژي بهتري بيايد و کيفيت آن ارتقا يابد.
البته در اين مسير بايد دقت کنيم که نقش فروش و بازاريابي در چرخه توليد بسيار پر رنگ و مهم است، لذا لازمه رونق بازار فروش مبتني بر اين است که کالا از مطلوبيت لازم به جهت استاندارد، کيفيت، مرغوبيت، قيمت و خدمات پس از فروش مناسب برخوردار باشد. از سوي ديگر جدا از ترويج مصرف کالاهاي داخلي و پرهيز از مصرف کالاهاي مشابه خارجي، افزايش قدرت خريد مردم با ارائه کارت‌هاي مصرف کالاهاي ايراني، جلوگيري از قاچاق و واردات بي‌رويه، همه و همه در تحقق بخشي شعار سال مؤثرند. همين جا بايد متذکرشوم سبقت مزد از تورم، جزء سياست‌هاي راهبردي دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در جهت حمايت از کارگران و بازنشستگان است که در 5 سال گذشته با حمايت‌هاي ويژه رئيس جمهوري محترم محقق شده است.
به گزارش فارس، در ايام تعطيلات نوروزي که براي افتتاح طرح‌هاي عمراني رفاهي به استان‌هاي بوشهر و فارس سفر کرده بودم، در ديدار با کارگران و صنعتگران موجي از اميدواري براي افزايش ظرفيت‌هاي اشتغالزايي در صنايع داخلي و حمايت از کالاهاي ساخت داخل را شاهد بودم. اين اميد، سرمايه حرکت ماست. بايد جامعه بويژه کارگران و صنعتگران اميد به آينده داشته باشند، اميد به پيشرفت، اميد به حرکت به سمت تحقق جامعه‌اي با رفاه بيشتر.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند

نشست شورای اداری استان بوشهر عصر با حضور استاندار بوشهر، رئیس دیوان عدالت اداری و مدیران استان بوشهر در سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

استاندار بوشهر در این نشست با تاکید بر لزوم تحقق عملی شعار سال اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و مدیران استان باید برای تحقق شعار سال هدفگذاری کنند.

احمد محمدی زاده با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری افزود: معلمان قشر مهم و تاثیرگذار جامعه هستند و تکریم این عزیزان وظیفه تک تک مسئولان است.

وی همچنین با گرامیداشت روز کارگر خاطر نشان کرد: کارگران موتور محرکه اقتصاد و تولید هستند و در تحقق شعار سال نقشی غیر قابل انکار دارند.

 در این آیین، یاسمن حیدری به عنوان مشاور امور جوانان استاندار، اسما لک نماینده استاندار و مدیر راهبردی استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس، حجت الاسلام محمدرضا عاشوری مشاور استاندار در امور روحانیت و مرتضی بحرانی نیز به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر منصوب و معارفه شدند.

در ابتدای نشست شورای اداری استان بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر ضمن تکریم معلم دوران ابتدایی خود، بر لزوم حمایت و پشتیبانی عملی از معلمان و آموزگاران تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند