Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین معاونت علمی و فناوری گفت: رویکرد تاکید بر نوآوری و کسب و کار‌های نوین در سال ۹۶ سرآغازی نویدبخش در بهار سال جدید خواهد بود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسام زند حسامی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اهمیت موضوع کسب‌وکار‌های نوین در کشور گفت: از مهم‌ترین تحولات اتفاق افتاده در سال گذشته تغییر مأموریت و نام دفتر تجاری‌سازی به دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین بود که با همین دیدگاه به حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و نوظهور در سال گذشته پرداخته شد، به این معنا که در کنار تمامی اقداماتی که تاکنون در مسیر تسهیل و بهبود تجاری‌سازی فناوری صورت گرفته، موضوع کسب‌وکار‌های نوین و گسترش نوآوری نیز سرلوحه اقدامات قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زند حسامی با اشاره به دیدگاه جدید «تاکید بر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین» در معاونت نوآوری و تجاری‌سازی، بیان کرد: این معاونت در سال جدید در نظر دارد با گسترش خلاقیت و نوآوری در فضای علمی پژوهشی کشور، چرخه تبدیل ایده به محصول و ورود آن به بازار را بیش‌از پیش به حرکت درآورد و درنهایت از پول به‌عنوان اهرمی برای ورود ثروت بیشتر و خلق ارزش‌افزوده بالا به کشور استفاده کند.

وی بیان کرد: «دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین» در حال حاضر دنبال‌رو مدل‌های کسب‌وکار‌های نوین و تأثیرگذاری آن‌ها در بازار است تا بتواند از طریق مراکز نوآوری نوین، صنایع بزرگ را وارد اکوسیستم طراحی‌شده توسط این معاونت کند و چرخه تولید به مصرف و ثروت آفرینی را به حرکت درآورد.

زند حسامی با تاکید بر نگاه کلیدی و کارساز مدیریت بدون پول در کشور گفت: در نگاه مدیریت بدون پول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاه مهندسی ارزشی، پول را اهرم سیاست‌های خود قرار می‌دهد و با زمینه‌سازی، پول اندک دولت را اهرمی برای ورود سرمایه‌های بیشتر قرار می‌دهد.

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکار‌های نوین معاونت علمی گفت: با ورود سرمایه‌های خصوصی و بنگاهی، به‌راستی بخش خصوصی وارد بازار اقتصاد کشور شد، تا دولت به عنوان اهرم اعتماد ساز بین بخشی عمل کند که امیدواریم این کلیدواژه در سال جدید نیز اهرم اصلی در سیاست‌های دولتی، بالأخص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه ترویج ادبیات نوآوری به‌جای تمرکز بر عرضه فناوری از اهداف اصلی معاونت است، این دفتر با برگزاری جلسات و هم‌اندیشی‌های متعدد و تعریف برنامه‌های عملیاتی و تخصیص منابع مالی، ضمن ترویج این مفهوم، مراکز را در سراسر کشور با مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشکده، مراکز تحقیقاتی ایجاد و حمایت می‌کند.

زندحسامی ادامه داد: در این مسیر دانشگاه‌ها نیز می‌بایست به‌منظور فاصله‌گیری از پژوهش صرف، آگاهانه به دنبال آن باشند که پژوهش‌ها جنبه کاربردی و عملیاتی پیدا کنند و درنهایت تبدیل به ثروت شوند. با تغییر مأموریت این دفتر، امید است که بیش‌ازپیش بتوان منابع محدود حوزه پژوهش و فناوری در کشور را به طور هوشمند بر پروژه‌های کلیدی، استراتژیک و ارزش افزا در اقتصاد تمرکز کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی آسان دانش‌بنیان‌ها به تسهیلات حمایتی با ایجاد پلتفرم جامع خدمات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با حضور در «پردیس فناوری و نوآوری شهید طهرانی مقدم» از شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و نوآور مستقر در این مرکز بازدید کرد.

دهقانی در حاشیه این بازدید با اشاره به حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از رقابت‌پذیری و ورود محصولات دانش‌بنیان به بازار‌های هدف، افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، از رقابت پذیر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد موفقیت در عرصه بازار و تکمیل زنجیره ارزش صنایع حمایت می‌کند و در این راه از تمامی ابزارها، دسترسی‌ها و منابع ضمن به کارگیری ظرفیت‌های قانونی بهره می‌برد.

معاون علمی رئیس جمهور اضافه کرد: اکثر شرکت‌هایی که به معنای واقعی دانش‌بنیان هستند و کار دانشی می‌کنند، در صف دریافت حمایت و تسهیلات نیستند چرا که یا درگیر کار نوآورانه و فناورانه خود هستند و یا از این حمایت‌ها، چندان اطلاعی ندارند.

وی افزود: در فضای نخبگانی نیز شرایط همین گونه است و نخبگان واقعی، به دنبال کسب امتیاز و حمایت نبوده و نیستند؛ بنابراین برای شناخت شرکت دانش‌بنیان واقعی و نخبه کارآمد، رویکرد فعالانه را پیش گرفته‌ایم.

دهقانی، یکی از ابزار‌های حمایتی و تسهیل‌کننده کار نوآورانه را ابزار‌های متنوع و پرکاربرد پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان دانست و گفت: این قانون از ابزار‌های بسیار خوبی برخوردار است که استفاده بهینه مجموعه‌های دانش‌بنیان از این ابزار‌ها و سازوکار‌های حمایتی، شناخت کافی از ظرفیت‌های این قانون مترقی  را می‌طلبد.

وی ادامه داد: به همه شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه می‌کنم دست‌کم یک‌بار این قانون را مرور کنند. ابزار‌های قانون یادشده برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه رقابت، بسیار کارآمد هستند و برای گشایش و رقابتی‌تر ساختن فضای بازار، ابزار‌های خوبی در اختیار دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بیان کرد: سال گذشته قریب به هفت هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات اعتبار مالیاتی به شرکت‌ها داده شد که معادل یک و نیم برابر کل بودجه معاونت علمی است.

دهقانی، پردیس فناوری و نوآوری شهید طهرانی مقدم را نتیجه تلاش‌های ارزشمند این شهید والامقام و تیم‌های انگیزه‌مند و فعال شرکت‌های مستقر دانست و گفت: برگ‌های نهال این پردیس نوآوری، نسبت به روز‌های نخست رشدی درخور توجه داشته‌اند و این پویایی را در مجموعه می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

وی درهمین راستا ادامه داد: به طوری‌که جوانه‌های برآمده از این نهال، امروز بسیار رشد یافته و این پردیس فناوری، موفق شده است تیم‌های نوآور، نیرو‌های انسانی توانمند و مدل‌های جدیدی را برای دست یابی و عرضه محصول  شکل دهد.

دهقانی افزود: پلتفرم جامعی در معاونت علمی به زودی اجرایی خواهد شد که تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان به تمامی ظرفیت‌ها، تسهیلات و امکانات در قالب یک سامانه خدمت جامع به تمامی حمایت‌ها دسترسی داشته باشند و بتوانند از این خدمات متناسب با نیاز خود مطلع شده و بهره ببرند و ضمن اینکه شبکه جامعه از توانمندی‌ها محصولات و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب این سامانه جامع شکل بگیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که در قالب نظام جدید ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا از مالیات معاف هستند، ادامه داد: در قالب این نظام جدید شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که نیاز مبرم‌تری به این جنس از معافیت دارند بدون شرط و قید تا پنج سال از مالیات معاف هستند.

دهقانی اشاره کرد: در قالب همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتثاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مرکز نوآوری شرکتی، شرکت‌های نوپا و مجموعه‌های مستقر می‌توانند از حمایت‌ها و تسهیلات بلاعوض در قالب یک سازوکار مبتنی بر پیشرفت توسعه محصول، از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: همچنین ۱۰ میلیارد تومان حمایت سرمایه در گردش ریسک پذیر برای توسعه طرح‌های نوآورانه و پوشش ریسک این طرح‌ها در قالب یک حمایت قابل تبدیل به بلاعوض در نظر گرفته می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان این‌که سامانه فراخوان‌های معاونت علمی می‌تواند زمینه مطلع شدن و بهره مندی شرکت‌ها از این حمایت‌ها فراهم کند، عنوان کرد: در قالب رویداد نکست ۱۵۰ میلیارد تومان به ۹ شرکت در شکل‌های گوناگون جایزه داده شد و این رویداد فرصت بسیار خوبی است تا شرکت‌ها بتوانند از حمایت‌ها بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پردیس فناوری شهید طهرانی مقدم اکنون ۱۸ شرکت و تیم فناور و نوآور را ذیل خود استقرار داده است که در حوزه‌های مختلفی همچون سلامت، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و صنایع غذایی و سایر فناوری‌های راهبردی با صنایع مختلف همکاری دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • اعطای ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار مالیاتی
  • دسترسی آسان دانش‌بنیان‌ها به تسهیلات حمایتی با ایجاد پلتفرم جامع خدمات
  • پلتفرم جامع خدمات برای دانش‌بنیان‌ها به‌زودی ایجاد می‌شود
  • ایجاد پلتفرم جامع خدمات برای دسترسی بهتر دانش بنیان‌ها به تسهیلات
  • ایجاد سکوی جامع خدمات حمایتی برای دانش‌بنیان‌ها
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی