Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@13:54:38 GMT

غربی ها به دنبال چند تیکه کردن سوریه با کمک ترکیه هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۰۹۸۸۴

غربی ها به دنبال چند تیکه کردن سوریه با کمک ترکیه هستند

سفیر سابق ایران در رومانی و مجارستان گفت: آن چیزی که جمهوری اسلامی دنبال می کند حفظ یکپارچگی سوریه است ولی به نظر می رسد آمریکایی ها و غربی ها به دنبال چند تیکه کردن سوریه با کمک ترکیه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر فرازی در گفت و گو با صبح توس، در خصوص نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه اظهار داشت: نشست سه جانبه وزیران خارجه کشورهای ایران روسیه و ترکیه در خصوص بحران سوریه قرار است فردا در ترکیه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این نشست سه جانبه در راستای رایزنی های قبلی است که در سطوح مختلف بین سه کشور برای هماهنگی در سوریه انجام شد، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم این است که هر طرف در سوریه متناسب با اهداف خاص خود به موضوع نگاه می کند و روسیه و ترکیه نیز از این قائده مستثنی نخواهند بود.

 

سفیر سابق ایران در رومانی و مجارستان با تاکید بر اینکه ترک ها همیشه نقش مقطعی را بازی کرده اند در صورتی که استراتژی کامل و کلی دارند، تصریح کرد: در هر مقطعی که استراتژی ترک ها برهم خورده، دست کمک به سمت جمهوری اسلامی ایران و روسیه دراز کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه باید مراقب حرکت ترک ها در تمام تحرکات منطقه ای بخصوص در سوریه بود، اذعان کرد: اصل شاخصی که باید در نظر داشت این است که سوریه به عنوان یک کلیت واحد در نظر گرفته شود و این اصلی است که به نظر میرسد ترک ها خیلی به آن پای بند نباشند.

 

فرازی با بیان اینکه به نظر می رسد سیاست نئو عثمانی اردوغان هنوز دردسر برای همسایگان ایجاد خواهد کرد و دردسر بزرگ آن برای ملت سوریه شروع شده است، عنوان کرد: این نشست سه جانبه باید فرصتی باشد تا حداقل جمهوری اسلامی ایران حرف خود را به صراحت بزند و آن این است که در چارچوب کلیت سوریه و حفظ یکپارچگی آن حاضر به همکاری با همه کشورها برای حفظ وحدت سوریه است.

 

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: اگر کشوری بخواهد با رویای جداسازی بخشی از سوریه و ترک سازی آن بخش فعالیت کند بدیهی است که این با اصل روح تفاهم و همکاری سازگار نیست.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص آخرین وضعیت سوریه بیان کرد: به نظر می رسد سوریه به نقطه حساس  و سرنوشت ساز خود نزدیک می شود و طبیعی است که قدرت های بزرگ و هم قدرت های منطقه ای به دنبال اهداف خاص خود باشند.

 

وی افزود: آن چیزی که جمهوری اسلامی دنبال می کند حفظ یکپارچگی سوریه است ولی به نظر می رسد آمریکایی ها و غربی ها به دنبال چند تیکه کردن سوریه با کمک ترکیه هستند و امیدواریم آن چیزی که محقق می شود حفظ یکپارچگی سوریه باشد.

 

فرازی در پایان خاطرنشان کرد: همسایگان سوریه از جمله اردن و ترکیه باید بدانند که اگر سوریه تکه تکه شود زیان اصلی را همسایگان آن کشور خواهند برد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • مرز‌های دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم