Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سلمان خدادادی با اشاره به افزایش  میزان تصادفات اظهار داشت: براساس آمارهای مطرح شده هرساله میزان مسافرت‌ها در طول تعطیلات نوروزی افزایش پیدا می‌کند که ممکن است در این خصوص میزان تصادفات هم افزایش پیدا کند، متاسفانه در تعطیلات نوروزی سال 97 نیز آمارها حاکی از افزایش میزان سوانح بود به طوریکه طبق یک آمار رسمی یکی از روزهای تعطیلات به عنوان خون‌بارترین روزهای تعطیلات نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی طول سال گذشته 17 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند، افزود: متاسفانه چند برابر این میزان مصدوم در حوادث رانندگی وجود دارند، خوشبختانه در برنامه پنجم توسعه دولت موظف شد که با در نظر گرفتن برخی زیرساخت‌ها از جمله انجام آزمایشات ژنتیک از تولد کودکان معلول جلوگیری کند، بنابراین همین مسئله نیز به نوعی در کاهش میزان معلولیت‌های ناشی از تصادفات نیز موثر است.

وی با تأکید بر اینکه مولفه‌های مختلفی در خصوص افزایش تصادفات جاده‌ای موثر است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل ایمنی جاده‌ها است همچنین عوامل انسانی و چگونگی رانندگی نیز نقش مهمی در جلوگیری از حوادث دارد، از سوی دیگر ایمنی خودروها نیز تاثیر مهمی در این خصوص دارد، طبق آمار بیشترین تصادفات منجر به فوت و مصدومیت ناشی از تردد خودروی پراید و پژو است، مسؤولان چه زمانی تصمیم به افزایش کیفیت خودروها دارند؟

خدادادی با اشاره به شعار حمایت از تولیدات داخلی در سال 97، گفت: آیا در شأن تولیدکنندگان خودروهای داخلی است که با کیفیت پایین اما با قیمت بالا چنین خودروهایی تولید شود که جایی در رقابت جهانی ندارد، اینکه قطعات خودروها را مدام با یکدیگر تعویض کرد که هنر محسوب نمی‌شود، به طور حتم یکی از عوامل اصلی تصادفات کیفیت پایین خودروهای داخلی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای خودروهای با کیفیت هستند، افزود: مسؤولان از فرصت سال 97 برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی استفاده کنند، در غیر این صورت نمی‌توان نسبت به کاهش تصادفات امیدوار بود.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود

مرتضی قدیمی کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، امروز شرایط جوی پایدار و آسمان صاف و آفتابی را برای استان انتظار داریم که گاهی با وزش باد همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا پیش از ظهر فردا / جمعه/ ادامه دارد، یادآور شد:‌ از بعدازظهر فردا شاهد نفوذ امواج ضعیفی به استان خواهیم بود که منجر به افزایش ناپایداری، پوشش ابر و افزایش نسبی سرعت وزش باد می شود.

قدیمی اظهار داشت: تا روز چهارشنبه هفته بعد این امواج همچنان در استان مستقر خواهد بود و از بعدازظهر جمعه تا چهارشنبه هفته بعد احتمال رگبار باران خفیف و پراکنده و رعد و برق در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به لحاظ دمایی نیز تا روز دوشنبه هفته آینده نوسانات قابل توجهی نداریم، ادامه داد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای منفی سه سردترین و چورزق با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بودند.

قدیمی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۹ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان سه و ۲۲ درجه، ابهر سه و ۲۱ درجه،‌ خرمدره هفت و ۳۰ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۱۵ درجه، سلطانیه یک و ۲۱ درجه و ماهنشان هفت و ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • جدیدترین خبر از تعطیلی جدید در سال ۱۴۰۳
  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟