Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - مسئولان ميانمار مجوز ورود گروهي از بودايي‌هاي بنگلادش به ميانمار و استقرار آنها در اراضي متعلق به مسلمانان روهينگيايي را صادر کردند.
مسئولان محلي در استان راخين ميانمار در تازه ترين اقدام نژاپرستانه، خانواده هاي بودايي ساکن بنگلادش را در مناطقي که روهينگيايي هاي ميانمار از ديرباز در آن سکونت داشتند، مستقر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براين اساس، خانواده هاي بودايي بنگلادش با هدايت مسئولان محلي و دولت ميانمار، زمين هاي مسلمانان روهينگيا را تصاحب کردند.
برخي ناظران منطقه اي مي گويند، اقدام مقام هاي ميانمار مبني بر ورود و اسکان بوداييان بنگلادشي براي جايگزين کردن آنها با جمعيت مسلمان روهينگيايي نشان دهنده آن است که اين کشور قصد بازگرداندن روهينگيايي ها را ندارد.
هم اکنون بيش از 900 هزار مسلمان روهيگنيا در ارودگاه هاي مهاجران در منطقه «کاکس بازار» بنگلادش حضور دارند.
وخامت اوضاع مسلمانان روهينگيا در بنگلادشبرنامه دولت ميانمار براي اسکان بودائيان بنگلادشي در مناطق سکونت مسلمانان روهينگيا در راخين توطئه تازه از سوي آن کشور است که مخالف تعهد دولت «نايپيداو» براي بازگرداندن آوارگان روهينگيا به سرزمين اجدادي آنان است.
در توافق به عمل آمده بين «آنگ سان سوچي» وزير امور خارجه ميانمار و «اي.اچ محمود علي» همتاي بنگلادشي وي در حدود چهار ماه پيش، دولت ميانمارمتعهد شد، آوارگان مسلمان روهينگيايي را که هم اکنون در مرز بين دو کشور در اردوگاه هايي غير بهداشتي زندگي مي کنند را به اينکشور برگرداند که تاکنون اجرايي نشده است.
توطئه تازه دولت ميانمار براي اسکان بودائيان بنگلادشي درسکونت گاه هاي آوارگان روهينگيا در راخين ضمن آنکه نشان مي دهد، دولت آن کشور تمايلي براي بازگشت آوارگان ندارد، بلکه درصددند تا دراين استان ترکيب جمعيتي را تغيير دهد.
آنگ سان سوچيالبته راهبرد تغيير در ترکيب جمعيتي در راخين پروژه اي است که از اواخر سال 2016 در دستور کار مقامات ميانمار قرار گرفت.
درآن زمان مقامات دولت ميانماراعلام کردند، هفت روستاي جديد ويژه بوداييان در شهر «منگدو» دراستان راخين ساخته مي شود.
با گذشت بيش ازيکسال و نيم از افشاي اين طرح شيطنت آميز ميانمار، مي توان پي برد که هدف تندرو ها بودايي وارتش اين کشوراز ايجاد زمين سوخته در راخين چه بوده است.
راهبرد دولت ميانماربراي تغيير در ترکيب جمعيتي در راخين به نفع بودائيان در حالي است که انتظار ميرفت جامعه جهاني از جمله سازمان ملل و نهادهاي حقوق بشري اين کشور را به لزوم بازگشت آوارگان روهينگيا به سرزمين مادري خود وادار کنند.
طبق سرشماري سال 2014، بوداييان تنها در چندين روستاي شهرمنگدو زندگي مي‌کنند که تنها دو درصد از جمعيت اين شهر را تشکيل مي‌دهند و بيشتر جمعيت اين منطقه را مسلمانان روهينگيا تشکيل مي‌دهند.
البته بايد توجه داشت که دولت ميانمار براي از بين بردن زمينه بازگشت آوارگان ميانمار به اين کشور و استان راخين که وطن اصلي آنها محسوب مي شود علاوه بر سياست جايگزيني جمعيت از طريق اسکان بودائيان بنگلادش، در نزديک به دو سال گذشته با ايجاد فضاي رعب و وحشت متاثر از جنايات وحشيانه ضد مسلمانان، آنان را از فکربازگشت به ميانمار بازداشته است.
جنايات بودائيان افراطي و ارتش ميانمارضد مسلمانان که از سوي برخي نهادهاي بين المللي و حقوق بشري پاکسازي نژادي و نسل کشي ناميده شده، وحشت گسترده اي را در آوارگان به خصوص بين زنان و کودکان روهينگيا از موضوع بازگشت به راخين به وجود آورده است.
«آنتوني کارتالوچي»، کارشناس و محقق جغرافياي سياسي معتقد است:
"آنچه از آن در حقوق بين الملل تحت عنوان «نسل کشي» ياد مي شود، در حال رخ دادن در استان راخين ميانمار است.آن دسته از گروه هايي که اقدام به نسل کشي عليه اقليت روهينگيا مي کنند، نسل کشي را به عنوان هدف اوليه خود تعيين کرده اند."
راهبرد دولت ميانمار براي تغييردرترکيب جمعيتي درراخين در حالي دنبال مي شود که جامعه جهاني به ويژه کشورهاي غربي مدعي حقوق بشر، در قبال جنايات و توطئه هاي دولت اين کشور سکوتي اختيار کرده اند که مي تواند چراغ سبز براي مقامات نايپيداوبراي تداوم اين جنايات باشد.
نويسنده: محمدرضا عسگري
116/112

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • نماز باران در بنگلادش
  • تجارت الکترونیکی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی