Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این رقابت ها طبق رسمی کهن با حضور 220 کشتی گیر نام آور در این رشته ورزش سنتی در قالب 45 تیم و با حضور چوخه کاران 10 استان در پنج وزن 66 ، 74 ، 84 ، 96 و به علاوه 96 کیلوگرم برگزار شد.
نفرات برتراین مسابقات به شرح زیر است:
66 کیلوگرم: حسن گروهی از آسانسور شرق تهران، حمید سلیمانیان از شیروان، غلام نجاری از مرزبانی خراسان شمالی
74 کیلوگرم: علی مردانی از مجتمع فولاد اسفراین، علی شاهوردیان از تیم آسانسورشرق تهران، الیاس پاکدل از تیم داماص ارگانیک
84 کیلوگرم: امیر قاسمی نژاد از تیم مجتمع فولاد اسفراین، علی شیخ حسینی از تیم داماص ارگانیک، مهران مختاری از آسانسور شرق تهران
96 کیلوگرم: وحید قائمی از مجتمع فولاد اسفراین، محمد تیموری از تیم سبک سازان شرق، جلال محجوب از چناران
96 + کیلوگرم احمد میرزاپور از تیم سبک سازان شرق، عباس نیک سرشت از داماص، جعفر پهلوانی از تیم مجتمع فولاد اسفراین
به گزارش ایرنا جوایز نفرات اول تا سوم این مسابقات به ترتیب 50 ،40 و 30میلیون ریال جایزه نقدی و یک گلیم سفره کردی از سوی میراث فرهنگی شهرستان اسفراین به ارزش 10میلیون ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندارخراسان شمالی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و امور جوانان خراسان شمالی جوایز را به برگزیدگان این مسابقه اهدا کردند.
آیین بزرگترین مسابقات ملی کشتی باچوخه کشور همه ساله 14 فروردین در شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی طبق سنتی دیرین و کهن با حضور نام آوران این عرصه از سراسر کشور برگزار می شود.
این رویداد بزرگ ورزشی که از آن به عنوان بزرگترین رویداد گردشگری تک مکانی و تک زمانی ورزش کشورنیز یاد می شود، بیش از 70 هزار تماشگر مشتاق در گود چشمه زینل خان اسفراین از نزدیک تماشا می کنند.
چوخه واژه ای کردی و نام لباسی است که کشتی گیران این رشته به تن می کنند که از شنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شال سفیدرنگی محکم می کنند تشکیل شده و از آنجا که این کشتی از قدیم الایام در بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به نام کشتی باچوخه معروف شده است.
مسابقات مزبور با نواخته شدن دهل و سرنا همراه است که در ذهن بیننده تداعی کننده رشادت ها و دلاوریهای پهلوانان و نام آوران تاریخ ایران است.
کشتی گیران چوخه قبل از آغاز مسابقه وضو گرفته و با روحیه ای معنوی پا به میدان گذاشته و پس از روبوسی با حریف با دستور داور مسابقه که معمولا از پیشکسوتان کشتی با چوخه است، کشتی را آغاز می کنند.
کشتی با چوخه سنتی را به نوعی می توان مادر تمام کشتی های آزاد، فرنگی، جودو و کوراش دانست زیرا که اکثر فنون آن شبیه آنها است و بتدریج به کشتی های دیگر نیز رسوخ پیدا کرده است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد.
7189/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال پیشکسوتان ذهن فولاد کشتی وزن موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۲ کشتی گیر استان فارس به اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بنیامین رستگار در وزن ۴۴ کیلوگرم و مهدی غلامیان در وزن ۶۲ کیلوگرم از فارس به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان دعوت شدند.

این اردو از ۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • دعوت از ۲ کشتی گیر استان فارس به اردوی تیم ملی
  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند