Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@13:11:52 GMT

ضعف‌های امنیتی اینتل، ویندوز 7 را نا ایمن کرده است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۱۶۳۹

ضعف‌های امنیتی اینتل، ویندوز 7 را نا ایمن کرده است

پول‌نیوز - ضعف‌های امنیتی ملت داون و اسپکتر ویندوز ۷ مایکروسافت را از همیشه آسیب پذیر تر کرده‌اند.

مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث های فراوانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های اینتل به گونه‌ای بوده است که به هکرها اجازه می‌داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.

حالا به تازگی گروهی از متخصصان و کارشناسان امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که روزنه‌های امنیتی معروف به اسپکتر و ملت داون از همیشه برای ویندوز ۷ مایکروسافت خطرناک تر شده‌اند و کاربران آن دسته از رایانه هایی که همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند، باید آگاه باشند که از این پس رایانه و دستگاه الکترونیکی شان از امنیت بسیار ضعیف و پایینی برخوردار خواهد بود.

این ضعف های امنیتی بر روی تمامی پردازنده های ساخت شرکت های اینتل، ARM و AMD کشف شده است.

اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند

 مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی آوریل احتمالا VPN شما را از کار می‌اندازد؛ به نظر می‌رسد اکنون بهترین کاری که می‌توان انجام داد آن است که تا اطلاع ثانوی، این به‌روزرسانی را نادیده بگیرید!

در ابتدا Bleeping Computer گزارش داده بود که این به‌روزرسانی ویندوز‌های ۱۰ و ۱۱ و همچنین ویندوز سرور ۲۰۰۸ به بعد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما گزارش‌های کاربران در Reddit متفاوت است، برخی از کاربران می‌گویند که VPN‌های آنها پس از به‌روزرسانی همچنان کار می‌کند و برخی دیگر ادعا می‌کنند که اتصال آنها قطع شده است. به گفته مایکروسافت، این شرکت در حال حل کردن این مشکل است و به زودی به روزرسانی جدیدی را ارائه خواهد کرد.

تا زمانی که مایکروسافت به‌روزرسانی جدید را ارائه نکند، همچنان راه‌حل مناسبی وجود ندارد. با این حال، می‌توانید با لغو نصب همه به‌روزرسانی‌های امنیتی، مشکل را حل کنید. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت نیز در واکنش به این مشکل گفت که از مایکروسافت می‌خواهد، امنیت کاربران را اولویت اول خود قرار دهد.

حداقل یکی از کاربران در Reddit ادعا کرده است که حذف نصب و نصب مجدد برنامه VPN این مشکل را برایش حل کرده است، بنابراین ممکن است شما هم بتوانید قبل از انجام هرکار دیگری این راه را نیز امتحان کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به‌روزرسانی خود را حذف کنید، مایکروسافت به شما کمک می‌کند. این شرکت در یادداشت‌های خود نوشت: «برای حذف LCU پس از نصب بسته SSU و LCU، از طریق DISM/Remove-Package با نام بسته LCU اقدام کنید.» لازم به ذکر است که می‌توانید نام بسته را با استفاده از این دستور پیدا کنید: DISM /online /get-packages.

منبع: خبر آنلاین - تینا مزدکی

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود