Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردشگران نوروزی که از اقصی نقاط کشور به جاذبه گردشگری و تفریحی آبشار یاسوج سفر کرده اند از نبود برخی امکانات و زیرساخت ها در این مکان طبیعی گلایه کردند و از مسافرانی که به این منطقه وارد می شوند درخواست کردند تا آشغال نریزند و بهداشت را رعایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر؛ استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و ده ها جاذبه گردشگری طبیعی و تاریخی همه ساله در ایام تعطیلات نوروز و تابستان ده ها هزار گردشگر را از سراسر کشور در خود پذیرا می شود و در تعطیلات نوروزی 97 نیز این استان شاهد حضور گردشگران مختلفی از اقصی نقاط مختلف کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مسئولان این استان افزون بر یک میلیون و 600 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از 28 اسفند سال گذشته تا پایان روز 12 فروردین امسال از مکان ها و مناطق گردشگری کهگیلویه وبویراحمد دیدن کرده اند.

یکی از جاذبه های گردشگری این استان در شهر یاسوج  که به دلیل فاصله اندکی که با مرکز شهر دارد و گردشگران زیادی در ان حضور می یابند و از آب و هوای دلپذیر و آبشار روح نواز آن استفاده می کنند، آبشار یاسوج نام دارد و هم اکنون در چهاردهمین روز از فروردین 97 نیز گردشگران زیادی در ان مستقر شده اند.

 به منظور بررسی وضعیت این جاذبه گردشگری و امکانات رفاهی و خدماتی ان با گردشگرانی که در این مکان تفریحی حضور داشتند به گفت و گو نشستیم و نظرها و پیشنهادهای انان را جویا شدیم.

آبشار یاسوج دیدنی است/ وضعیت سرویس بهداشتی ها مناسب نیست

علی سالاری مقدم که به تازگی داماد شده و به همراه تازه عروس خود به ابشار یاسوج سفر کرده و در کنار صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مشغول عکس گرفتن بود از زیبایی های آبشار یاسوج و مهمان نوازی مردم این استان به شدت ذوق زده است و می گوید: با وجود اینکه این شهر جاذبه های دیدنی زیادی دارد و آبشار یاسوج نیز از جمله انهاست اما در این مکان تفریحی وضعیت سرویس های بهداشتی مناسب نیست و  به دلیل کم بودن شیرهای اب دسترسی به آب خوری ها نیز دشوار است.

سالاری افزود: وجود غرفه ها و عرضه صنایع دستی و بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد درکنار موسیقی محلی از صحنه های جالب در این منطقه تفریحی است.

 وی گفت: نزدیکی به مرکز شهر، جاده اسفالت ، پارکینک مناسب و خدمات رفاهی بین راهی از ویژگی های مثبت آبشار یاسوج است.

 سالاری از ورودی های شهر یاسوج و نبود تابلوی راهنمای مسافر برای دسترسی راحت تر به مناطق اسکان نیز گلایه کرد و گفت: نبود تابلوهای راهنمای مسافر در ورودی شهریاسوج گردشگران را سردرگم می کند و در ورودی شهر گردشگر مجبور است برای اسکان خود از سوئیت های اجاره ای با قیمت بالا استفاده کند در حالی که با حضور در محل های اسکان مسافران نوروزی هزینه کمتری می پردازد.

 نبود پریز برق برای شارژ کردن گوشی از کمبودهای آبشار یاسوج است

یلدا سیدی  از بوشهرکه به همراه خانواده و مهمانان مشهدی خود به  آبشار یاسوج سفر کرده است و مشغول صرف صبحانه بودند درباره وضعیت ابشار یاسوج گفت: واقعا آب و هوای خوبی دارد و نشیمن ها و سکوها و نمازخانه و سرویس های بهداشتی همه مناسب هستند. 

وی گفت پخش موسیقی محلی در کنار شُرشُر آب در این جاذبه گردشگری آرامش بخش است.

سیدی نبود پریز برق برای شارژ کردن گوشی را از کمبودهای ابشار یاسوج برشمرد.

شیرهای آب خوری ها پلاستیکی است وآب را هدر می دهد

سمیرا زنده دل مهمان مشهدی خانواده سیدی نیز از اینکه در ابشار یاسوج حضور یافته احساس خوشحالی می کند و می گوید : بچه ها و همه اعضای خانواده در مدتی که در این جاذبه گردشگری حضور یافته اند احساس رضایت و خشنودی دارند.

وی رضایت خود از امکانات موجود در ابشار یاسوج را اعلام کرد و افزود: شیرهای آب خوری ها پلاستیکی است و به خوبی باز و بسته نمی شود و یا به یک باره باز می شوند و اب زیادی هدر می رود  که نیاز است انها تعویض شوند و شیرهای باکیفیت تری نصب شود.

محمدرضا رنجبر که به همراه خانواده از شیراز به ابشار یاسوج آمده و برای اولین بار به آبشار یاسوج سفر کرده است می گوید: امکانات و زیرساخت ها در این جاذبه گردشگری فراهم است و کمبود  زیادی احساس نمی شود و قصد داریم تابستان امسال نیز به اینجا بیاییم.

انتقاد از گرانی کالاها در مغازه های ابشار یاسوج

یکی از اعضای خانواده رنجبر از قیمت بالای اجناس در مغازه های ابشار یاسوج اظهار گلایه کرد و گفت: هر عدد تخم مرغ در بازار 500 تومان به فروش می رسد اما در اینجا 800 تومان به فروش می رسد.

 وی از نبود آب گرم برای شست و شو نیز انتقاد کرد و گفت: به طور کلی آبشار، سکوبندی ها، برق کشی  و سرویس های بهداشتی خوب بودند.

فاصله شیرهای ابخوری از یکدیگر کمتر شود/ آبشار یاسوج مکان بسیار دیدنی است

خانم گلشادی نیز که به همراه خانواده از استان اصفهان در آبشار یاسوج و کنار آبخوری مشغول شست و شوی ظرف ها بود گفت: سومین بار است که به این مکان تفریحی سفر می کنم و الان نیز دو روز است که در اینجا اسکان داریم.

وی افزود: فضایی که آب  و طبیعت داشته باشد را می پسندیم  و به مکان هایی که آسفالت و تجملاتی باشد ترجیح می دهیم.

وی گفت: وضعیت امکانات در آبشار یاسوج نسبت به قبل بهتر شده است اما فاصله شیرهای ابخوری از یکدیگر باید کمتر شود تا دسترسی به انها راحت تر شود.

انتقاد از وضعیت بهداشتی در آبشار یاسوج

آقای سلطانی از استان کرمان  که شب گذشته به همراه خانواده به آبشار یاسوج امده می گوید: همه چیز در اینجا فراهم است و با توجه به اینکه  شب ها هوا اینجا بسیار سرد می شود اگر آلاچیق های محصور در اختیار گردشگران قرار گیرد بهتر است .

 وی از وضعیت بهداشتی در آبشار یاسوج انتقاد کرد و گفت: گردشگران و مسافرانی که به این مکان سفر می کنند با ریختن آشغال کم لطفی می کنند و باید توجه بیشتری به وضعیت بهداشتی این جاذبه گردشگری داشته باشند.

همه برای ساماندهی ابشار یاسوج کمک کنند

رضا کشاورز که به همراه خانواده برای گرفتن عکس یادگاری به سرچشمه آبشار یاسوج آمده است می گوید : مکان تفریحی بسیار خوبی است اما رفته رفته به دلیل بی آبی و کمبود امکانات از بین می رود. 

وی گفت: فضای پارکینگ برای دور زدن خودروها و همچنین وضعیت بهداشتی مناسب نیست و این در مکان های تفریحی تمام شهرهای ایران وجود دارد.

کشاورز ابراز داشت: همه مردم و مسئولان برای سر و سامان دادن به مکان های تفریحی باید تلاش کنند زیرا نظافت کردن روزانه برای ماموران شهرداری مشکل است و بهتر است شرایط به گونه ای باشد که امکان نظافت راحت تر شود.

آبشار یاسوج پر از آشغال شده است / گردشگران رعایت کنند

خانواده شهریاری نیز که از مرودشت فارس به آبشار یاسوج سفر کرده و دو روز است که در این مکان تفریحی اسکان دارد می گوید: این مکان را به خاطر آب و هوا و طبیعت زیبایی که دارد انتخاب کرده ایم  اما متاسفانه همه جا را پر از اشغال کرده اند  و نیاز است مردم و گردشگران نسبت به این موضوع توجه بیشتری از خود نشان دهند.

خانواده محمدی از شیراز سه روز است که در ابشار یاسوج اقامت کرده اند و از امنیت این مکان تفریحی بسیار ابراز رضایت داشتند و گفتند: آبشار یاسوج جای بسیار دیدنی و جذابی است و نیاز است مسئولان برخی کمبود ها را در ان برطرف کنند.

خانم محمدی گفت: سرویس بهداشتی نزدیک به آبشار آب ندارد و تعداد شیرها نیز کم است و به طور کلی وضعیت بهداشتی ، آب اشامیدنی و ابخوریها زیاد جالب نیست.

وی بیان کرد: فاصله سرویس بهداشتی ها از یکدیگر زیاداست و ظرف شویی ها باید از اب خوری ها جدا شود.

 محمدی از کمبود سطل های زباله در ابشار یاسوج نیز انتقاد کرد و گفت:  نبود پریز برق از دیگر مشکلاتی است که در این مکان به چشم می خورد.

 وی گفت: اینکه ورود و اسکان افراد مجرد در این مکان ممنوع است و همچنین امنیت اخلاقی آن بسیار عالی است.

محمدی از کمبود مایحتاج گردشگران در مغازه های آبشار یاسوج نیز انتقاد کرد و گفت: باید در این مغازه ها زغال، سبزی، گوجه ، یخ و سایر نیازهای گردشگران تامین شود .

خواهر خانم محمدی نیز گفت: برخی کبابی ها در ابشار یاسوج هر سیخ کباب را 10 هزار تومان و هر سیخ جوجه کباب را 15 هزار تومان به فروش می رسانند که بسیار گران است.

در دل های مغازه داران در ابشار یاسوج

سید علی صالحی خواه یکی از مغازه دارانی است که در آبشار یاسوج سوپرمارکت دارد و می گوید: شهرداری یاسوج بابت کرایه و عوارض 180 میلیون تومان از ما برای مدت 6 ماه دریافت کرده است  و هر روز نیز ماموران بهداشت و تعزیرات از این مغازه ها سرکشی می کنند.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم سود کنیم باید اجناس خود را اندکی بالاتر از قیمت بازار بفروشیم اما چنین اجازه ای را نداریم و وضعیت فروش نیز جالب نیست.

صالحی خواه گفت: روزانه بیش از 100 هزار تومان فروش دارم و تا ساعت 12 شب نیز مغازه برای خدمات رسانی به گردشگران باز است.

دل خون کارگران خدمات شهرداری یاسوج از بی توجهی گردشگران و ریختن زباله 

محمد براتی از نیروهای خدماتی شهرداری یاسوج است که مشغول نظافت و جمع اوری آشغال است و می گوید: از دست برخی از گردشگرانی که به ابشار یاسوج می آیند شاکی هستیم زیرا اصلا وضعیت بهداشتی را رعایت نمی کنند و ما نیز به حرمت اینکه مهمان هستند به انها چیزی نمی گوییم که ناراحت شوند.

وی بیان کرد: سطل های زباله که در این مکان نصب شده کم هستند و برخی گردشگران نیز از ریختن اشغال در این مکان تفریحی نگران هستند. 

براتی گفت: از اینکه برخی گردشگران آشغال های را در جوی آب می ریزند و شیشه دستشویی ها را می شکنند ناراحت هستیم .

 وی گفت: از ساعت 6 صبح تا 8 شب مشغول نظافت و جمع اوری اشغال ها در آبشار یاسوج هستیم و از همه گردشگران تقاضا داریم که با نیروهای شهرداری همکاری کنند تا مکانی سالم و پاکیزه داشته باشیم.

                   

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از ادامه جست‌وجو برای پیدا شدن کودک غرق شده در رودخانه خرسان خبر دارد.

محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روز دوشنبه هفته جاری غرق شدن کودک ۵ ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گزارش شد که بلافاصله تیم غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با دستور شهردار شهر یاسوج تیم نجات غریق سازمان آتش‌نشانی اعزام شده‌اند، این تیم امروز حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی تا محل حادثه داشته‌اند و همچنان جست‌وجو ادامه دارد.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: ۶ غواص از یاسوج حضور دارند و همه جانبه برای پیدا کردن این کودک پای کار هستند.

کد خبر 747679

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان