Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  سی سی تی وی،  سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه گفت این کشور امیدوار است آمریکا یکجانبه گرایی و حمایت گرایی تجاری را کنار بگذارد و مناقشات تجاری را از راه گفتگو و مذاکرات حل و فصل کند.

کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولت چین دوشنبه تصمیم پکن را برای معلق کردن امتیازات تعرفه‌ای ۱۲۸ محصول آمریکایی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گنگ شوانگ، از سخنگویان وزارت امور خارجه چین گفت این تصمیم واکنشی به اقدام قبلی آمریکا برای وضع کردن تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم است.  

او افزود: چین خواهان جنگ تجاری نیست، اما در صورتی که به اجبار وارد این جنگ شود ظرفیت‌ها و اعتماد لازم برای محافظت از منافع خود را دارد.

او همچنین گفت: ما تاکید کرده ایم که چین خواهان راه انداختن جنگ تجاری نبوده و نیست، اما ما ترسی هم از آن نداریم. اگر کسی آن را بر ما تحمیل کند و جنگ تجاری را به در خانه ما بکشاند، ما مصمم هستیم تا پایان بجنگیم. چین به توانایی‌های خود برای محافظت از حقوق و منافع مشروعش با همه تدابیر لازم اعتماد دارد. آمریکا فهرستی دارد، ما هم فهرست خودمان را داریم.

این سخنگو همچنین تاکید کرد، چین همیشه آماده مذاکره است. او ابراز امیدواری کرد آمریکا اختلافات اقتصادی و مالی خود با چین را از راه گفتگو و مذاکراتی حل و فصل کند که مبتنی بر قانون بین الملل و مقررات تجاری بین المللی است نه قوانین داخلی آمریکا.

این سخنگو گفت: مذاکرات باید نشان دهنده احترام متقابل و برابر باشد، نه اینکه یک طرف بر آن طرف غالب باشد. این مذاکرات باید بر درک متقابل مبتنی باشد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد طرف آمریکایی منطقی بماند و یکجانبه گرایی و حمایت گرایی تجاری را هر چه سریعتر به نفع دو ملت چین و آمریکا کنار بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از فلسطین این بار در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان میشیگان | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، دانشجویان دانشگاه میشیگان آمریکا با در دست گرفتن پرچم فلسطین در مراسم فارغ التحصیلی خود، بر مخالفت خود با جنگ مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین در این منطقه تاکید کردند.

کد خبر 849285 منبع: تسنیم برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • فیلم/ رژه خودرویی در شیکاگو آمریکا در حمایت از غزه
  • پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • حمایت از فلسطین این بار در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان میشیگان | ویدئو
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا