Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از لندن، تارنماي روزنامه ديلي اکسپرس اعلام کرد دانشمندان سلاح هاي شيميايي انگليس در پايگاه نظامي پورتون داون ، نتوانسته اند ثابت کنند که گاز اعصاب مورد استفاده در مسموميت اسکريپال، ساخت روسيه بوده است.
تارنماي روزنامه ديلي اکسپرس نوشت، گري آيکنهد، مدير آزمايشگاه سلاح هاي شيمايي ارتش انگليس در پورتون داون به خبرنگار شبکه اسکاي گفت ما مي توانيم اعلام کنيم که گاز مورد استفاده، نوويچوک (novichok) بوده و يک ارتش آن را توليد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود، ما نمي توانيم منشاء دقيق آن را معين کنيم اما اطلاعات علمي به دولت داده ايم و مقامات دولتي سپس با استفاده از اطلاعات ديگر منابع، به اين نتيجه رسيده اند که مسکو عامل اين مسموميت است. به گفته اين دانشمند انگليسي، براي يافتن محل توليد اين گاز، به اطلاعات ديگري همچون اطلاعات جاسوسي نياز است که در اختيار دولت انگليس قرار دارد.
حدود چهار هفته پيش، سرگئي اسکريپال، جاسوس سابق روسي که در انگليس زندگي مي‌کند، به همراه دخترش، در حال بيهوشي روي يک نيمکت در يک مرکز خريد در شهر سالزبوري ديده شد. سرگئي اسکريپال، شهروند 66 ساله روسيه، قبلا به جرم جاسوسي براي انگليس، در مسکو بازداشت و زنداني شده بود. وي سپس در سال 2010 ميلادي در تبادل جاسوسان آمريکا و روسيه آزاد شد و به انگليس منتقل شد. در پي پيدا شدن اسکريپال و دخترش در حال بيهوشي، رسانه ها و سياستمداران انگليسي، اين احتمال را مطرح کردند که اين دو نفر عمدا مسموم شده اند و دولت روسيه را عامل اين حادثه معرفي کردند و شماري از متحدان غربي انگليس نيز همين موضع را پذيرفتند.
وضعيت جسمي آقاي اسکريپال و دخترش کماکان نگران کننده توصيف مي شود و دولت انگليس به منظور تنبيه مسکو، 23 ديپلمات روس را از لندن اخراج کرد، ملاقات هاي سطح عالي با مقامات روسيه را لغو کرد، هيچ برنامه اي به منظور سفر اعضاي خاندان سلطنتي يا مقامات هيات دولت، براي شرکت در مراسم جام جهاني فوتبال در مسکو منظور نکرد و رفت و آمد شهروندان روسي و نقل و انتقال پول هاي آنان را زير نظر گرفت. لندن همچنين از شوراي امنيت، ناتو، اتحاديه اروپا و متحدان خود خواسته بود تا از موضع انگليس در اين باره حمايت کنند. در پي فراخوان دولت انگليس، آمريکا، شماري از کشورهاي عضو اتحاديه اروپا و نيز تعدادي از متحدان لندن، بيش از 130 ديپلمات روسي را اخراج کردند که با اقدام متقابل روسيه همراه شد. روسيه، اقدام انگليس را در مسئول دانستن درباره مسموميت يک جاسوس دوجانبه و اعمال سياست هاي ضد روسي، غير قابل قبول و بي اساس خوانده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید

ستاره انگلیسی هر بازی به آمار تعداد گل های خود اضافه می کند.

طرفداری | هری کین، مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ به آمار 400 گل در کل دوران حرفه ای خود رسید.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل، به آمار 400 گل زده در دوران حرفه ای خود برای باشگاه و کشورش رسید. هری کین تا به امروز با پیراهن تیم ملی انگلیس، تاتنهام، بایرن مونیخ، میلوال، لیتون و لسترسیتی موفق به گلزنی شده است. گل های هری کین به تفکیک تیم:

تاتنهام؛ 280 گل تیم ملی انگلیس؛ 62 گل بایرن مونیخ؛ 42 گل میلوال؛ 9 گل لیتون؛ 5 گل لسترسیتی؛ 2 گل

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد