Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:39:13 GMT

نتیجه تحقیقات درمورد مرگ جاسوس روس‌تبار

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۲۸۹۰

رئیس مرکز تحقیقات نظامی انگلیس در آزمایشگاه «پُرتن دَون» اعلام کرد: روسی‌بودن عامل مسمومیت جاسوس روس‌تبار، قابل اثبات نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آزمایشگاه «پُرتن دَون» (Porton Down) انگلیس اعلام کرد که نمی تواند اثبات کند که گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت جاسوس روس‌تبار و دختر وی منشأ روسی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

رئیس مرکز تحقیقات نظامی انگلیس در «پُرتن دَون» در این باره اعلام کرد که کارشناسان نمی توانند منشأ دقیق عامل گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس روس‌تبار و دختر وی را مشخص کنند.

رئیس مرکز تحقیقات نظامی انگلیس در «پُرتن دَون» در این باره اعلام کرد که کارشناسان نمی توانند منشأ دقیق عامل گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس روس‌تبار و دختر وی را مشخص کنند.

«گری آیتکِن‌هد» (Gary Aitkenhead) رئیس اجرائی آزمایشگاه علوم و فنون انگلیس (DSTL) در «پُرتن دَون» با علام این گفت که بر این اساس نمی توان اعلام کرد که عامل اعصاب مورد استفاده در قتل «سرگئی سکریپال» در روسیه ساخته شده است.

وی ادامه داد: تنها می توان گفت که این عامل مسموم کننده «ناویچاک» بوده و رسته نظامی داشته است. این ماده به دلیل پیچیدگی بسیار باید توسط یک دولت ساخته شده باشد.

رئیس اجرائی آزمایشگاه علوم و فنون انگلیس در ادامه افزود: ما منشأ دقیق آن را شناسائی نکرده ایم؛ اما اطلاعات علمی آن را در اختیار دولت گذاشتیم و آن ها نیز داده های مذکور را در کنار تعدادی از دیگر منابع قرارداده و به جمع بندی کنونی رسیدند.

گفتنی است تنش‌ها از روز چهارم مارس و همزمان با مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق و دخترش بالا گرفت.

انگلیس با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سمت روسیه، ضمن تعلیق روابط دیپلماتیک در سطوح بالا، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرد- اقدامی که ساعاتی بعد با مقابله‌به‌مثل مشابه مسکو همراه بود.

در ادامه، برخی از کشورها نیز به تبعیت از انگلیس به اقدام مشابه دیپلماتیک پرداختند که مقابله‌به‌مثل مسکو در این خصوص را نیز در پی داشت.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که تعدادی از افسران ارشد ارتش این رژیم قبل از شروع تحقیقات در مورد حوادث ۷ اکتبر گذشته با وکلای این تحقیقات در ارتباط هستند.

براساس گزارش النشره، این رسانه‌ی صهیونیستی اعلام کرد که انتظار استعفای هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی در هفته‌های آینده پیش بینی می‌شود و بحث در مورد جانشین او در جریان است.

رسانه‌های صهیونیستی انتظار دارند که استعفای آهارون هالسوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ازتش صهیونیستی (امان) منجر به استعفای سلسله‌ای در رهبری ارتش این رژیم طی هفته‌های آتی یا پس از انجام تحقیقات داخلی طی تابستان آینده، شود. 

در این گزارش آمده است که از جمله فرماندهانی که انتظار می‌رود استعفای خود را ارائه کنند، هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش و امیر برام معاون او به همراه آوی روزنفلد فرمانده لشکر غزه و یارون فینکلمن فرمانده ناحیه جنوبی  هستند. 

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد که موج استعفا بیانگر آشفتگی بخش اطلاعاتی بوده است. براساس این گزارش، استعفای دسته جمعی این افسران ناشی از اعتراض آنها به روند عملیات و جنگ بوده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ۱۳ بهمن ماه اعلام کرد که رؤسای ستاد کل ارتش، شعبه اطلاعات نظامی ارتش، شاباک (امنیت داخلی) و فرمانده منطقه جنوبی ارتش تصمیم گرفتند به محض پایان جنگ در غزه استعفا دهند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۲۷ بهمن ماه نیز گزارش دادند، هزاران نفر از نیرو‌های پلیس این رژیم پس از عملیات ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) طوفان الاقصی به استعفا و بازنشستگی پیش از موعد تمایل پیدا کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی