Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - رئیس اجرایی آزمایشگاه «پورتون داون» انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده، روسی بودن ماده شیمیایی مسمومیت «سرگئی اسکریپال» ثابت نشده است.

به گزارش ایرنا، «گری ایتکنهد» رئیس اجرایی آزمایشگاه «پورتون داون» انگلیس در گفت‌وگو با اسکای نیوز افزود: ما قادر بودیم که نوع این ماده سمی را 'نوویچوک' و درجه آن را نظامی تشخیص دهیم؛ اما نتوانستیم مبدأ دقیق آن مشخص کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: کشف مبدأ این ماده نیازمند اطلاعاتی غیرعلمی بیشتری است که برخی از آن‌ها در اختیار دولت است.
«ایتکنهد» خاطرنشان ساخت که وظیفه آزمایشگاه او جمع‌آوری اطلاعات علمی در رابطه با ماهیت ماده سمی بوده، اما شناسایی محل ساخت آن بر عهده محققان آزمایشگاه نیست.
وی درعین‌حال ادعا کرد که ساخت این ماده نیازمند روش‌های بسیار پیچیده‌ای است که تنها در ظرفیت دولت‌هاست.
او از پاسخ به این سؤال که آیا آزمایشگاه «پورتون داون» تاکنون ماده سمی نوویچوک را تولید کرده، طفره رفت اما ادعا کرد که ماده سمی مورد استفاده شده در مسمومیت سرگئی اسکریپال در آزمایشگاه او تولید نشده است.
در همین حال وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن همچنان معتقد است روسیه مسئول این حمله بوده است.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان منع تسلیحات شیمیایی فردا( چهارشنبه) برای بررسی اتهام‌های انگلیس علیه روسیه مبنی بر دست داشتن مسکو در مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس پیشین روس تشکیل جلسه می‌دهد.
کرملین هرگونه دخالت در ماجرای مسمومیت اسکریپال را رد و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته است که شاید انگلیس اسکریپال را مسموم کرده باشد.
وی این فرضیه را مطرح کرد که امکان دارد سرویس‌های جاسوسی انگلیس در مسمومیت این جاسوس پیشین دست داشته‌اند تا دولت لندن از این رهگذر، توجه را از مساله برگزیت منحرف کند.
مسموم شدن اسکریپال و دخترش در خاک انگلیس با گاز اعصاب، سبب تنش در روابط لندن و غرب با روسیه شده است و در این میان، واشنگتن و اتحادیه اروپا از انگلیس حمایت کرده‌اند.
اسکریپال در سال 2006 در روسیه به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس، به 13 سال حبس محکوم شد. وی متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا در اختیار سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 انگلیس قرار داده است.
آمریکا و شمار زیادی از کشورهای اروپایی، در واکنش به مساله مسمومیت اسکریپال، دیپلمات های روس را از خاک خود اخراج کرده اند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اخیراً مسمومیت سرگئی اسکریپال را اقدامی به نفع انگلیس خوانده و به‌طور غیرمستقیم لندن را به دست داشتن در این حادثه متهم کرده است.
شبد** هـ ن **9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس روسيه پورتون داون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید

آرسنال با برد پرگل دربی لندن به صدر جدول لیگ برتر انگلیس صعود کرد.

به گزارش مشرق، آرسنال در بازی معوقه خود در لیگ انگلیس با نتیجه قاطع ۵ بر صفر چلسی را شکست داد.

در این بازی تروسار، وایت (۲بار)، هاورتس (۲بار) گلزنی کردند.

شاگردان آرتتا با فتح دربی لندن با ۷۷ امتیاز به صدر جدول لیگ انگلیس تکیه زدند.

لیورپول با یک بازی کمتر و ۷۴ امتیاز دوم است و سیتی با ۲ بازی کمتر و ۷۳ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

چلسی نیز در ادامه فصل ناامیدکننده خود با ۴۷ امتیاز در جایگاه نهم ایستاد.

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس