Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:26:05 GMT

ادغام ۲ غول خودروساز؛ از شایعه یا واقعیت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۳۵۴۱

ادغام ۲ غول خودروساز؛ از شایعه یا واقعیت

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه در شرکت رنونیسان موتوراعلام کرد که مقامات این شرکت ها در حال مذاکره برای ادغام هستند؛این تصمیم به دنبال تقویت اتحاد دو دهه قبل تحت یک سهام واحد و در پی تغییر رویکرد خریداران به ماشین های الکتریکی دنبال می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازخبرآنلاین ،نتیجه این مذاکرات به پایان احاد بین شرکت ها منتهی خواهد شد و این دو در قالب یک شرکت فعالیت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنو در حال حاضر 43 درصد از سهام نیسان را در اختیار دارد.در حالی که خودروسازی ژاپنی 15 درصد سهام رنو فرانسه را در اختیار دارد.

کارلوس کوسن در حال حاضر راهبری این دو شرکت را در اختیار دارد.

غول ادغام شده می تواند رقیب قدری برای فولکس واگن و تویوتا تبدیل شود.شرکا می خواهند که ائتلاف بهتری را در این صنعت برای تولید خودروهایی با تکنولوژی های جدید،خودروهای خودران و خدمات اشتراک خودرو بکار بگیرند.در حالی که ائتلاف دو دهه قبل موجب صرفه جویی در هزینه های این دو شرکت شده است،با این حال مالکیت جداجدا مانع از این شده است که این شرکت ها از مزایای کامل در بازارهای جهانی بهره مند شود.

جانت لوئیس،تحلیلگر موسسه ماکویر در توکیو می گوید:«اندازه و حجم در صنعت خودروسازی بسیار مهم است.نگرانی دولت های ژاپن و فرانسه درباره ادغام عمدتا به این دلیل است که آنها می خواهند قهرمانان صنعتی خود را حفظ کنند.»

به گفته افراد مطلع با ادغام این دو شرکت،سهامدارن نیسان سهام بیشتری از رنو را بدست خواهد آورد و به همان نسبت سهامداران رنو نیز سهم شرکت جدید را دریافت می گنند.خودروسازان هم ممکن است،دفاتر خود را در ژاپن و فرانسه نگه دارند.

در یک دهه اخیر،سهام رنو به میزان 8.3 درصد افزایش یافته و در بالاترین سطح قرار گرفته است.میزان دارایی رنو 29 میلیارد یورو معادل 36 میلیارد دلار است.

روز جمعه سهام نیسان در توکیو 5 درصد افزایش یافت و به ارزش 4.6 تریلیون معادل 44 میلیارد دلار رسید.

گفته می شود که انجام این معامله می تواند بسیار دشوار باشد.دولت فرانسه 15 درصد از سهام رنو را داراست و ممکن است تمایلی به رها کردن این سهام نداشته باشد یا اینکه موقعیت خود را در این شرکت از دست بدهد.

البته یک امکان هم مطرح شده که این شرکت دفتر خود را در لندن یا هلند مستقر کند؛مثل فیات کرایسلر  که در ایتالیا و ایالات متحده است.

گفته می شود که تصمیم نهایی هنوز اخذ نشده و گفت و گو ها ممکن است چند ماه ادامه داشته باشد.

سخنگوی شرکت رنونیسان گفته است که در باره شایعات اظهارنظر نمی کند،درحالی که یک سخنگوی وزارت اقتصاد فرانسه در این رابطه اظهارنظر کرده است.

رویتر در ماه جاری میلادی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نیسان در حال مذاکره برای خرید بخش عمده ای از سهام دولت فرانسه در رنو است.با این حال شرکت رنو نیسان در بیانیه ای همان زمان گفت که هرگونه بحثی درباره معامله سهام این شرکت حدس و گمان است.

گوسن مدیرعامل این شرکت در ماه فوریه اعلام کرد که این دو شرکت برنامه ای برای یک اتحاد غیرقابل بازگشت در دستور کار دارند.

شرکت ها در تلاش هستند که تا سال 2022 منابعی به میزان 10 میلیارد یورو جذب کنند.

این شرکت همچنین پیش بینی کرده است که تا سال 2022 به میزان 14 میلیون دستگاه خودرو تولید کند.میزان تولید سال گذشته تویوتا هم 10.6 میلیون دستگاه گزارش شده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولکس واگن رنو تویوتا خودروساز رنو نیسان ماشین های الکتریکی خودروسازان ژاپنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم بازیان دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: باور این بود که این کار اتفاق نمی‌افتد. ما باید باور کنیم که می‌توانیم و به دنبال کارهای نشدنی برویم. قطار واگذاری دو باشگاه ۲۰ سال در حرکت بود و اراده دولت‌های محترم مبنی بر واگذاری به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم این قدم برای خصوصی‌سازی در سال ۱۴۰۱ برداشته شد و با ورود دو باشگاه به فرابورس ۱۰ درصد سهام آنها به مردم واگذار شد و مقدمات واگذاری کلید خورد. در این فاصله با کمک دولت و وزیران ورزش و اقتصاد و همچنین سازمان خصوصی‌سازی، دو مرحله مزایده برگزار و متفاوت با دوران قبلی، شرایط واگذاری شکل گرفت.

وی افزود: این دو باشگاه همزمان با هم عرضه شدند و واگذاری نتیجه بخش بود و ۸۵ درصد سهام آنها در این مرحله از مزایده عرضه شد و با ۱۰ درصد قبلی ۹۵ درصد سهام واگذار و عملا دیگر دولتی نیستند و تنها ۵ درصد سهام آنها در اختیار دولت است. ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی مرحله‌ای را قبل از واگذاری بایستی دنبال کنیم و آن هم بررسی و مطالعه روی مشتریان راهبردی و استراتژِیک است و هدف عمده واگذاری بسته به بهبود شرایط مالکان دارد. مالکان جدید باید از صلاحیت لازم مدیریتی، فنی و مالی برخوردار باشند و ارزیابی شوند و سازمان فرابورس آنها را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: این امر مهم در مورد مشتریانی که اعلام آمادگی کردند چون کنسرسیوم ملی پتروشیمی خلیج فارس برای خرید باشگاه استقلال و هلدینگ بانک‌های شهر، تجارت، ملت، اقتصاد نوین، رفاه و صادرات برای باشگاه پرسپولیس هر دو شرایط لازم را برای مالکیت این دو باشگاه داشتند. مشغول برگزاری تشریفات قراردادی بودیم و این هفته مراحل واگذاری نهایی طی می‌شود و عملا به مالکان جدید تا پایان دوره اقساط ۶ ساله واگذار می‌شود.

وی ادامه د اد: قیمت معامله ما برای هر دو باشگاه ۱۰ درصد به صورت نقدی و ۹۰ درصد مابقی، طی ۶ سال پرداخت می‌شود. دو مالک جدید می‌توانند از فردا بگویند اقساط را یکجا پرداخت می‌کنیم اما امر ورزش مهم و باید این مراتب نظارت شود و روند قانونی خود را طی کند. مدیریت بنگاه‌ها امروز جدا از مالکیت است و خودشان به جمع‌بندی می‌رسند و به اهل فن می‌سپارند. بنگاه‌های بزرگ کاملا آشنا به حاکمیت شرکتی هستند و این دو باشگاه باید به سمت بهبود شرایط بروند.

وی تصریح کرد: تا مالکیت قطعی نشود اعضای هیات مدیره را نمی‌توانند مشخص کنند و ضمن آنکه مالکیت تا پایان هفته منتقل می‌شود و بعد از آن می‌توانند مجمع تشکیل دهند و اعضا را انتخاب کنند. برای عمده مجوزها برای تغییرات اساسی برای افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات و تغییر اساسنامه باید از سازمان خصوصی‌سازی اجازه گرفته شود. مهم این است که دوباره دغدغه این را نداشته باشیم که بخشی از سهام دولتی و برخی غیردولتی است.

بازیان یادآور شد: برخی از باشگاه‌ها چون شرکت دولتی هستند باید حتما پسوند آنها تغییر کند و می‌توانند این موضوع را پیشنهاد کنند و مخالفتی با آن نشده اما تا زمانی که به طور رسمی درخواست نشود نمی‌توانیم آن را در قرارداد عنوان کنیم.

وی افزود: برای تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس، درخواستی آمده که این موارد هم محل طرح و بحث است و می‌توانند هر پسوندی را مالکان در چارچوب قانون مطرح کنند. اگر نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر کند و منع قانونی نداشته باشد مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

کد خبر 848219 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • رونالدو قید تیم‌داری را زد | برنده توپ طلا تیمش را می‌فروشد
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا