Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@21:02:54 GMT

شرایط مناسبی بر اقتصاد ترکیه حاکم نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۳۵۵۸

شرایط مناسبی بر اقتصاد ترکیه حاکم نیست

تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه گفت: اقتصاد کشور در تنگنا قرار دارد و شرایط مناسبی بر آن حاکم نیست. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روزنامه ملی، کاراملا اوغلو در جمع حامیان حزب سعادت در هلند اظهار کرد: احزاب در کشور می‌توانند رقیب یکدیگر باشند، اما دشمن هم نیستند چرا که دشمنی با یکدیگر به منافع ملی کشور آسیب خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اداره کشور فقط با یک دیدگاه نمی‌تواند دستاورد‌های مهمی را برای ملت به ارمغان آورد همچنان که امروز شاهدیم جامعه ترکیه با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.
کاراملا اوغلو مدعی بی اعتمادی مردم نسبت به عدالت موجود در کشور ترکیه شد و تاکید کرد: وجود بیش از سه میلیون بیکار در جامعه، کسری تجاری ۷۷ میلیارد دلاری، توزیع ناعادلانه درآمد، میزان حداقل حقوق پایین‌تر از خط فقر و نرخ بالای بهره بانکی نشانگر آن است که اقتصاد کشور در مسیر درستی حرکت نمی‌کند و آرام آرام بر آرامش جامعه لطمه می‌زند.  
تمل کاراملا اوغلو رهبر حزب اسلامگرای سعادت در هفته‌های اخیر به منتقد سرسخت حزب حاکم عدالت و توسعه تبدیل شده است به طوری که طی روز‌های اخیر بار‌ها مواضع انتقادی شدید علیه حزب حاکم در عرصه سیاست داخلی و خارجی ابراز کرده و حتی پیشنهاد رسمی و غیر رسمی حزب حاکم برای ائتلاف را نپذیرفته و به آن پاسخ منفی داده است.
وی اواخر اسفند ماه ۹۶ با شرکت در کنگره استانی حزب سعادت در کارامان اظهار کرد: امروز در اطراف کشورمان جنگ و خونریزی جریان دارد و چهار طرف ما را آتش فرا گرفته است.
وی بیان کرد: واکنش هر دولتی نسبت به تهدیدات خارجی علیه امنیت ملی و مرزهایش طبیعی است و مقابله با تهدیدات حق آن کشور است، اما نباید این موضوع را به اهرمی در سیاست داخلی تبدیل کند.
وی به موضوع ائتلاف انتخاباتی در ترکیه اشاره و اظهار کرد: 'می گویند بیایید به ائتلاف جمهور بپیوندید، اما مگر من دیوانه هستم که زیر بار چنین مسئولیتی بروم. '
وی ماه گذشته میلادی در نشست گروهی با اعضای حزب سعادت نیز به انتقاد از شرایط حاکم ترکیه پرداخت و اظهار کرد: در کشوری که عدالت و برابری حاکم نباشد، صلح و ثبات نیز هم وجود ندارد و مردم آن جامعه شاد نخواهند بود.
وی بیان کرد: امروز گفتمان خطرناکی در کشور حاکم شده که هر کسی را که مانند آن‌ها فکر نکند، وطن فروش و خائن معرفی معرفی می‌کنند، اما توصیه من به آن‌ها این است که دست از این روش نامطلوب بردارند و گر نه روزی همین وضعیت ناگوار بر آن‌ها حاکم خواهد شد.
وی روند جاری در دادگاه‌های ترکیه را نامطلوب توصیف کرد و افزود: امروز قضات دادگاه‌های ترکیه پس از صدور رای، نگران آینده خود هستند که مبادا رای صادره موجب تضعیف جایگاهشان شده باشد که این شرایط حاکم در دادگاه موجب شده ۸۵ درصد مردم ترکیه اعتمادی به مراجع قضایی نداشته باشند. منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی

برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.

برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد. 

 سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.

 گفتنی است، آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و اکرمی، رئیس خزانه داری کل کشور  برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید